קרן הון סיכון ישראלית גייסה 30 מיליון דולר כדי להשקיע בגיימינג

הקרן, VGames הוקמה על ידי איתן רייסל, לשעבר ראש תחום גיימינג בגוגל ישראל • בין המשקיעות בקרן - ויולה ונצ'רס

איתן רייסל, מקים קרן VGames / צילום: אריק סולטן
איתן רייסל, מקים קרן VGames / צילום: אריק סולטן

קרן VGames, קרן הון סיכון ראשונה בישראל הממוקדת בהשקעות בתחום המשחקים, הודיעה היום על גיוס של 30 מיליון דולר. הקרן הוקמה על ידי איתן רייסל, לשעבר ראש תחום הגיימינג בגוגל ישראל. רייסל מתכנן להמשיך לגייס הון נוסף, כשהמטרה היא להגיע ל-40 מיליון דולר. הקרן תשקיע בחברות בשלבים מוקדמים בתחום הגיימינג. בקרן השקיעה, בין השאר, גם קרן ויולה ונצ'רס, שהשקיעה כבר בקרן הון סיכון בתחום הביולוגיה החישובית.

רייסל ציין בשיחה עם "גלובס" כי "באופן היסטורי יש פה חברות משחקים ענקיות, למשל בתחום הקז'ואל גיימינג - מון אקטיב, פלייטיקה, איירון סורס ועוד. ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה בתחום עם חברות של מיליארדי דולרים. יש המון פאונדרים שנכנסים לתחום ואנחנו יודעים לתת להם אוויר לנשימה, כי בסוף לוקח זמן לפתח משחק. הסיבה שצריך קרן ייעודית היא כי צריך משקיע שמבין את העולם, וזה לא תחום שאתה רוצה להשקיע רק בחברה אחת או שתיים". הקרן ביצעה עד היום ארבע השקעות, ובכוונתה להשקיע בכ-15-20 חברות, בישראל ובמזרח אירופה.

עוד ציין רייסל בהודעה כי "גיימינג היא צורת התוכן האהודה ביותר היום בעולם. היה זה אך טבעי, שבישראל, הנחשבת לבית של חברות גיימינג גלובליות, תוקם קרן אשר תתמקד בסקטור זה ותתמוך בטאלנט המקומי. בכוונתנו ליצור פה האב שתומך בתעשייה ומחבר בין יזמים כדי להמשיך ולבנות את הדור הבא של חברות משחקים בתחומים בהם ישראל מובילה".

הקרן משקיעה בסטארט-אפים שמפתחים משחקים לכל הפלטפורמות, כלומר לקונסולות, מובייל וכו'. רייסל התייחס גם לאופן שבו בוחנים השקעות בתחום הגיימינג: "אנחנו משתמשים בגיימרים כדי לעשות בדיקת נאותות ולקבל החלטות השקעה. יש לי קהילה קטנה שנותנת לי פידבק. זה תלוי כמובן באיזה שלב אתה משקיע במשחק. אני צמחתי בגוגל, אז אני מתבסס על דאטה, אבל מעבר לאינדיקציות המתמטיות, אחת האינדיקציות הטובות זה לראות איך אנשים חווים את המשחק. אני גם גיימר בעצמי, זה מאוד חשוב בתעשייה. איך מסתכלים על חברה כזאת? יש מדדים ברורים אם החברה בכיוון הנכון - באיזה ז'אנר מפתחים, מה מדדי הריטנשן (שימור), כמה זמן השחקנים משחקים במשחק ועוד".

בתשובה לשאלה האם אין בעייתיות בהשקעה בחברות שמרוויחות מהתמכרות של השחקנים אמר רייסל: "אנחנו לא משקיעים בהימורים. אנחנו משקיעים רק בדברים שהם סושיאל. משחק הוא חוויה. יש אנשים שמפקידים יותר (כסף), יש כאלו שמפקידים פחות ויש כאלו שלא מפקידים בכלל. יש גם משחקים שהמודל העסקי הוא פרסום. אפל וגוגל, שהן מערכות הסליקה המרכזיות, הן שומרות סף ולא מאפשרות לכל אפליקציה להירשם. אני לא חושב שגיימינג זה משהו ממכר יותר מכל דבר אחר. וגם, הילדים לא יכולים להיכנס למשחק ולקנות דברים, ההורים שלהם צריכים לאשר את זה כולל להכניס סיסמא".

דני כהן מויולה ונצ'רס התייחס בהודעה לעיתונות להחלטה של הקרן להשקיע ב-VGames: "אנו מאמינים שכפי שעולם הטכנולוגיה משתנה כך גם אנו כקרן צריכים להיות חדשניים, לכן בחרנו להיכנס כמשקיע עוגן בקרן אשר מתמחה בתחום הגיימינג ותאפשר חשיפה ליזמים בעלי פוטנציאל לבניית חברות גלובליות. תחום הגיימינג דורש מומחיות רבה בהיבטים של שיווק, מוניטיזציה והידע והניסיון שמביא עמו רייסל יעניקו לחברות הפורטפוליו את התמיכה האידיאלית".