מרכב לקורונה: פורסייט תערוך פיילוט לגילוי הנגיף בקופ"ח באשדוד

פורסייט דיווחה אמש כי תבצע פיילוט למערכת הראייה הממוחשבת שלה לרכב לטובת סריקה המונית לגילוי הקורונה • המערכת תותקן ללא תמורה בכניסה למרפאה של מאוחדת בעיר

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

חברת פורסייט הדואלית, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, מכוונת לתחום גילוי תסמיני הקורונה

פורסייט דיווחה אמש כי תבצע פיילוט למערכת שלה המאפשרת סריקה המונית לגילוי הקורונה. הטכנולוגיה תבחן במשך מספר חודשים על ידי קופת חולים מאוחדת. הפיילוט יבוצע בקליניקה של מאוחדת באשדוד שמספקת שירות ל-50,000 מבוטחים. נזכיר כי מספר שכונות באשדוד נכנסו לסגר עקב מספר גדול של חולי קורונה מאומתים.

המערכת תותקן ללא תמורה בכניסה למרפאה ותאפשר סריקה של האנשים שבאים למרפאה. נתונים שייאספו בזמן אמת יאפשרו לחברה להמשיך ולפתח את המערכת תוך כדי ביצע שיפורים ככל שייאספו נתונים, מסרה פורסייט בהודעה למשקיעים.

תחום פעילותה של חברת פורסייט (Foresight) - מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג - נהנה בעבר מהייפ גדול, שהגיע לשיאו עם עסקת הענק לרכישת מובילאיי בידי אינטל תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר. העיסוק הנרחב בתחום תמך בזינוקים נרחבים במנייתה של פורסייט, שהגיעה בשיאה לשווי שהתקרב ל-800 מיליון שקל. את הרמות הגבוהות שבהן שהתה המניה, ניצלה פורסייט שנמצאת בשליטת המנכ"ל חיים סיבוני, לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים בכמה סבבים - חלקם ממשקיעים ידועי שם ופעילים בתחום הרכב. ואולם, מאז לא הצליחה מניית פורסייט להתרומם והיא רחוקה כ-90% מהשיא ונסחרת בשווי של 280 מיליון שקל.

חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט אמר: "ככל שנגיף הקורונה ממשיך להתפשט, יש צורך רב למצוא פתרון שיעזור לאתר תסמינים מוקדמים של הנגיף ולהציע פתרון שמטרתו למנוע התפרצויות נוספות של המגיפה. פרויקט פיילוט ראשון זה עם קופת חולים ישראלית מובילה מוכיח את הצורך בפתרון החדש של פורסייט המאפשר סריקה המונית באזורים המאופיינים בתנועה ערה כגון מרפאות רפואיות. בהתבסס על המספר הגדול של מרפאות קופת חולים מאוחדת ברחבי ישראל, פרויקט פיילוט מוצלח עשוי להוביל לבחינות נוספות של המערכת ולהזמנות מסחריות עתידיות".