לאחר זינוק של 900% במניה מתחילת השנה: אוגווינד מגייסת עד 165 מיליון שקל

מניית חברת אגירת האנרגיה בולטת בביצועיה בבורסה השנה, ומציגה שווי מרשים של כ-1.6 מיליארד שקל, למרות הכנסות זניחות יחסית והפסד של 63 מיליון שקל ב-2019

ירידות בבורסה בתל אביב / צילום: ניר אליעס, רויטרס
ירידות בבורסה בתל אביב / צילום: ניר אליעס, רויטרס

חברת אגירת האנרגיה אוגווינד , שמנייתה היא הלהיט של הבורסה מתחילת השנה עם זינוק של כ-900% בערכה בתקופה זו, מנצלת את עליית שוויה הדרמטית לגיוס הון של עד 165 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, באמצעות הנפקה פרטית.

פעילותה של אוגווינד (AUGWIND) מתרכזת בתחום אגירת אנרגיה באמצעות אוויר דחוס - שהשימוש בו "נפוץ בענפי תעשייה שונים כחלק מתהליכי הייצור במפעלים תעשייתיים".

לפי הודעת החברה, אוגווינד כבר קיבלה "התחייבות להשקעה ממספר גופים מוסדיים" בסכום המוזכר, ולאחר שהדירקטוריון שלה אישר את המהלך, הגיוס יבוצע במחיר של 82 שקל למניה - נמוך בכ-14% מערכה הנוכחי, שטיפס בין היתר על רקע ההודעה והתקרב לסביבות 95 שקל.  את הגיוס מובילה ווליו בייס חיתום.

מהלך ההנפקה יכלול גם מתן אופציה לא סחירה על כל שתי מניות שיונפקו, אותה יהיה אפשר לממש במחיר של 125 שקל, ממועד הנפקתה ועד תחילת שנת 2022. באוגווינד הדגישו כי "אין כל ודאות כי הגיוס בהנפקה הפרטית יצא לפועל", וכי תנאיו יפורטו בהמשך.

מניית אוגווינד היא הבולטת בביצועיה בבורסה מתחילת השנה, שהובילו אותה לשקף לחברה שווי מרשים של כ-1.6 מיליארד שקל. זאת למרות שבשלב הנוכחי היא מציגה הכנסות זניחות יחסית מפעילותה, שהסתכמו ב-2019 בפחות מ-7 מיליון שקל, אחרי כ-3 מיליון שקל ב-2018. זאת לצד הפסד שנתי משמעותי של 63 מיליון שקל בסיכום 2019, עיקרו בשל הוצאות שנרשמו מעסקת מיזוג פעילותה לבורסה והנפקת ני"ע שנעשתה במסגרתה.

"שוק היעד למוצר המסחרי - כ-100 מיליון דולר"

בתצורתה הנוכחית החלה אוגווינד להיסחר לקראת סוף 2019, אחרי מיזוג לשלד בורסאי (ביומדיקו). לפי אוגווינד, מערכת האגירה שהיא מציעה "מבוססת על טכנולוגיה ייחודית" שפותחה במשך שנים רבות על-ידי אור יוגב, מבעלי השליטה בחברה והיו"ר והמנכ"ל שלה.

אוגווינד הוקמה בשנת 2012, ועיסוקה העיקרי הוא "אגירה תת-קרקעית של אנרגיה בתצורת אוויר דחוס", המשמשת גם להתייעלות אנרגטית (AirSmart) - פיתוח הנמצא בשלב המסחרי, וגם לאגירת אנרגיה (AirBattery) - טכנולוגיה הנמצאת בשלבי פיתוח.

במצגת ש פרסמה החברה באחרונה היא ציינה כי בסך הכול בידיה 10 פטנטים רשומים, ו-5 בקשות לרישום פטנטים, כולם בתחום האנרגיה.

לפי אוגווינד, המערכת שלה מאפשרת אופטימיזציה של צריכת אנרגיה וחיסכון בצריכת חשמל, כשהיא מעריכה את היקף שוק היעד של המוצר שלה הנמצא בשלב המסחרי (AirSmart) בכ-100 מיליון דולר, "בעוד שהנפח העולמי מוערך במיליארדי דולרים".

שני שוקי היעד שסימנה אוגווינד מחוץ לישראל הם ארה"ב וגרמניה, "עם מיקוד בפארקי תעשייה גדולים באזורים עם עלויות חשמל גבוהות".

עוד עולה מנתוני אוגווינד, כי בין לקוחותיה מתעשיית המזון נמנות החברות תנובה ושטראוס, ובין לקוחותיה המוגדרים כתעשיות גדולות נמנים רפק, התעשייה האווירית ונשר מפעלי מלט. בין לקוחותיה בתעשיית הפלסטיק היא מציינת בין היתר את נילית וכתר.