בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות לאחר הססנות במשך המסחר; העיניים מופנות לטסלה

רותח בשוק הסחורות: הכסף זינק ב-7.4%, הזהב עלה ב-1.2% • צ'ק פוינט פרסמה דוחות טובים לרבעון השני, טסלה ומיקרוסופט יפרסמו תוצאות לאחר סיום המסחר • פייזר צפויה למכור מנה של החיסון לקורונה ב-19.5 דולר

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר הססנות במרבית שעות היום. הדאו ג'ונס עלה ב-0.6%, הנאסד"ק הוסיף 0.24% ומדד S&P 500 עלה ב-0.6%.

22:45

המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים בעד 0.5% על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השני.

מניית טסלה  מטפסת ב-2.3% מעל למחיר של 1,600 דולר למניה. הלילה לאחר נעילת המסחר טסלה תפרסם דוחות רבעוניים.

מיקרוסופט  תפרסם הלילה גם היא את תוצאותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר בוול סטריט.

מנייתה של חברת התרופות פייזר  מזנקת בכ-5%. משרד הבריאות ומשרד ההגנה של ארה"ב הודיעו היום כי חתמו על שיתוף פעולה עם ענקית התרופות, שתספק להם 100 מיליון מנות של החיסון שהיא מפתחת ביחד עם חברת ביונטק הגרמנית נגד נגיף הקורונה. הממשל האמריקאי ישלם 1.95 מיליארד דולר לפייזר לאחר שהחיסון יאושר על ידי רשות המזון והתרופות (FDA). במסגרת ההסכם תהיה לממשלה האמריקאית אופציה לרכישה של 500 מיליון מנות נוספות.

20:45

הכסף זינק ב-7.4% לרמה של 23.144 דולר לאונקייה. הזהב טיפס ב-1.2% לרמה של 1,865 דולר.

20:00

מחיר הזהב מטפס ב-1.1% לרמה הקרובה לשיא של 9 וחצי שנים. שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים על הזינוק במחיר הזהב, כתב על מהלך העליות של הזהב: "ניכר כי העלייה במפלס החששות בשווקים הפיננסים ברקע להתפרצות הקורונה וההאטה הכלכלית, הירידה החדה בריביות ובציפיות האינפלציה, וכן המדיניות המוניטרית המרחיבה בקרב הבנקים המרכזיים ברחבי העולם ממשיכה לתמוך בהסטת כספים לנכסי מקלט, דוגמת הזהב והין היפני.

"גם הכסף רשם זינוק חד השנה ונסחר ברמה הגבוהה משנת 2016. הוא נתמך בעיקר מקיטון בהיצע עקב ירידה בתפוקת המכרות בעקבות הקורונה, מצפי לעלייה בביקוש מצד מגוון מוצרים תעשייתיים כמו פנלים סולאריים, וכן מהרצון של המשקיעים לגוון אפיקי השקעה ברקע לתמחור הגבוה בשוק המניות והאג"ח והיעדר תשואה באפיקים הסולידיים", כתב צסלר.

18:40

מנייתה של טסלה "התחממה" יתר על המידה, כך קובע אנליסט בבנק אוף אמריקה, שהעלה את מחיר היעד למניה מ-500 דולר ל-800 דולר, אך נותר עם המלצת קנייה לטסלה שנסחרת מעל לרמה זו. יעני השוק מופנות לדוחותיה של החברה של אילון מאסק שתפרסם הלילה לאחר המסחר.

באירופה המסחר ננעל בירידות. הדאקס איבד 0.6%, הקאק השיל 1.3% והפוטסי איבד 1% מערכו. 

בשעה זו המדדים בוול סטריט מטפסים קלות. הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.2% והנאסד"ק ללא שינוי מהותי. 

17:30

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ב-20.7% בחודש יוני לעומת מאי האחרון, כך לפי נתוני איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (National Association of Realtors). התחזיות של הכלכלנים בשוק היו לעלייה של 24.5%, אם כי מדובר בקפיצה החודשית הגדולה ביותר מאז שהאיגוד החל לפרסם את הנתונים ב-1968. עם זאת, נתוני המכירות בחישוב שנתי עדיין רחוקים ב-11.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

16:35

המסחר בבורסות ארה"ב נפתח במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, S&P 500 ודאו ג'ונס מוסיפים 0.1%. המסחר באירופה מתנהל בירידות: קאק מאבד 1.2%, פוטסי יורד ב-0.85% ודאקס מאבד 0.55%. 

מניית צ'ק פוינט  קופצת ב-4.3% בנאסד"ק לאחר הדוחות הטובים שפרסמה לרבעון השני של השנה.

חברת התרופות פייזר  הודיעה כי תמכור לממשל האמריקאי את המנה של החיסון לקורונה ב-19.5 דולר בעבור כמות של 100 מיליון מנות. 

14:10

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח במגמה מעורבת. לפני זמן קצר פורסם בארה"ב כי הביקוש למשכנתאות גדל בשבוע האחרון ב-4.1% לעומת השבוע שקדם לו והוא ברמה גבוהה ב-19% לעומת השנה שעברה. 

מניית צ'ק פוינט קופצת ב-4.3% במסחר המוקדם, לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים.

יונייטד איירליינס הולדינגס  נסחרת בעלייה קלה לאחר שדיווחה על הפסד של 1.6 מיליארד דולר ברבעון השני. 

מניית טסלה  עולה בכ-2% לקראת פרסום דוחות החברה לאחר סיום המסחר היום. 

מיקרוסופט , שגם היא תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר, עולה בכ-1%. 

12:15

ירידות בבורסות אירופה לאחר פתיחה מעורבת. גם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת מגמה שלילית, על רקע עלייה במפלס המתיחות בין ארה"ב לסין לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית הורתה לסין לסגור את הקונסוליה ביוסטון. 

צ'ק פוינט  פרסמה היום דוחות טובים לרבעון השני.  בעוד שהאנליסטים ציפו להכנסות של 488 מיליון דולר (בדומה לרבעון הראשון) ולרווח נקי Non-GAAP של 1.44 דולר למניה, התוצאות בפועל הצביעו על הכנסות של 506 מיליון דולר ורווח של 1.58 דולר למניה. 

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת, לאחר עליות שנרשמו אתמול. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

הזהב והכסף ממשיכים גם היום לטפס.  מתכת הכסף מזנקת היום בעוד 5.4% למחיר של 22.70 דולר לאונקיה, ומשלימה קפיצה של 27% בחודש האחרון. הזהב עולה בעוד 0.8% ל-1,860 דולר לאונקיה - שיא חדש של 9 השנים האחרונות. 

08:30

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר שבניו יורק ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה קלה ואילו בשנחאי והונג קונג נרשמות עליות קלות. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות.

הכוכבים הגדולים של הימים האחרונים בשווקים, הזהב והכסף, ממשיכים גם היום לטפס.  מתכת הכסף מזנקת היום בעוד 5.4% למחיר של 22.70 דולר לאונקיה, ומשלימה קפיצה של 27% בחודש האחרון. הזהב עולה בעוד 0.8% ל-1,858 דולר לאונקיה - שיא חדש של 9 השנים האחרונות. 

שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים, מציין כי : "ניכר כי העלייה במפלס החששות בשווקים הפיננסים ברקע להתפרצות הקורונה וההאטה הכלכלית, הירידה החדה בריביות ובציפיות האינפלציה, וכן המדיניות המוניטרית המרחיבה בקרב הבנקים המרכזיים ברחבי העולם ממשיכה לתמוך בהסטת כספים לנכסי מקלט, דוגמת הזהב והין היפני".

"גם הכסף רשם זינוק חד השנה. הוא נתמך בעיקר מקיטון בהיצע עקב ירידה בתפוקת המכרות בעקבות הקורונה, מצפי לעלייה בביקוש מצד מגוון מוצרים תעשייתיים כמו פנלים סולאריים, וכן מהרצון של המשקיעים לגוון אפיקי השקעה ברקע לתמחור הגבוה בשוק המניות והאג"ח והיעדר תשואה באפיקים הסולידיים", אומר צסלר.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת והיום צפויה צ'ק פוינט  הישראלית להציג את תוצאותיה לרבעון השני בשעות הצהריים. האנליסטים המסקרים את החברה צופים רווח של 1.43 דולר למניה והכנסות של כ-488 מיליון דולר.

טסלה  צפויה לדווח לאחר סיום המסחר. האנליסטים המסקרים את החברה צופים שהיא תציג הפסד של 11 סנט למניה ברבעון האחרון, על הכנסות של כ-5.2 מיליארד דולר. אתמול רשמה מניית טסלה ירידה של 4.5% אולם מתחילת השנה היא זינקה ב-253% ושוויה של החברה הגיע לכ-290 מיליארד דולר - הרבה יותר משוויין של פורד, ג'נרל מוטורס וגם מזה של טויוטה היפנית או חברות אמריקאיות ענקיות כמו אינטל או הום דיפו.