שוק ההון | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות בהובלת מניות הגז, בית שמש זינקה 26%

ירידות חדות נרשמו בקבוצת דלק, רציו, אלקטרה ודלק קידוחים • כלכלני לאומי מעדכנים כלפי מטה את תחזיות הצמיחה למשק לשנת 2020 • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:26

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב שהחל בעליות ננעל בירידות, וזאת בצל שיא חדש במספר הנדבקים בקורונה בישראל וחוסר הוודאות לגבי המשך הטלת ההגבלות. 

מדד ת"א 35 איבד 0.7%, מדד ת"א 90 ירד בשיעור דומה, מדד הבנקים השיל 0.5% ומדד ת"א נפט וגז צנח ב-5%.

מניות הגז בלטו גם היום בירידות חדות, במה שנראה כמו התפוגגות אפקט עסקת שברון-נובל. מנייתה של קבוצת דלק צנחחה בכ-10%, רציו בכ-12% וכך גם מנייתה של דלק קידוחים.

מנייתה של מנועי בית שמש בלטה בזינוק של 26%, שופרסל עלתה ב-2.5%, אלקטרה נפלה ב-5.9%, מיטרוניקס עלתה ב-4%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

14:35

מדדי המניות המובילים בבורסה עברו לירידות קלות, לאחר שבבוקר ובצהריים הם נסחרו בטריטוריה חיובית. מחזור המסחר מסתכם בכ-980 מיליון שקל. 

ירידות חדות נרשמות בקבוצת דלק, רציו, אלקטרה ודלק קידוחים. 

בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת מגמה מעורבת ואילו מדד התל בונד רושמים עליות של כ-0.3%. 

12:30

נמשכות העליות הקלות במדדי המניות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-655 מיליון שקל. 

מניית בית שמש  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היום כי חתמה על הסכם לייצור חלקי מנועים עבור אחת מתכניות המנועים המתקדמות ביותר בעולם התעופה. ההכנסות הצפויות כתוצאה מההתקשרות לפי הסיכום הינם בסך של כ-100 מיליון דולר לאורך תקופה של כעשר שנים. 

11:10

עליות קלות בבורסה כעת. בשוק המטבעות נסחר הדולר ביציבות סביב 3.42 שקלים והאירו מתחזק ב-0.15% לרמה של 3.965 שקלים. 

בנק לאומי מעדכן כלפי מטה את תחזיות הצמיחה למשק לשנת 2020. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן יניב בר כותבים בסקירת המאקרו השבועית כי "האינדיקטורים הכלכליים הזמינים מצביעים על עלייה בפסימיות לגבי הפעילות הכלכלית במשק, על רקע גל התחלואה הנוכחי . על רקע הנתונים שהוצגו, ולאור הערכת מצב מחודשת לנוכח הימשכותו והתעצמותו של גל ההדבקה הנוכחי בישראל כמו גם במדינות אחרות בעולם, כדוגמת ארה"ב, מדינות אמריקה הלטינית והודו, ביצענו עדכון של התחזית המאקרו כלכלית של לאומי. במסגרתו, העמקנו את הירידה בתוצר בשנת 2020 ממינוס 4.6% למינוס 7.9%, כאשר בסקטור העסקי הירידה עלולה להיות דו-ספרתית".

"רכיבי הצמיחה שעודכנו כלפי מטה, הם היצוא והצריכה הפרטית. הערכתנו העדכנית היא שהצריכה הפרטית תתכווץ בשיעור חד וחריג של 8.2%, הן כתוצאה מירידה בצריכה של מוצרים בני-קיימא (כלי רכב, ריהוט ומוצרי אלקטרוניקה) והן בשל ירידה בצריכה השוטפת, בעיקר בתחומי השירותים. באשר לשנת 2021, בתרחיש שמניח חזרה לפעילות בשלב מאוחר יותר השנה, אנו צופים צמיחה של 5.5%, אך במידה שההגבלות על הפעילות יימשכו לתוך השנה הבאה, אנו צופים צמיחה של 3.2% בלבד".

בפמן ובר מדגישים כי "עדכון התחזיות מבטא אמנם הערכה פסימית באשר לעתיד הנראה לעין. יחד עם זאת, ראוי לזכור את אי הוודאות הרבה הכרוכה במתן תחזיות בעת הנוכחית".

10:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה חיובית. מניית שופרסל  מזנקת לאחר שאתמול השלימה דסק"ש את מכירת החזקותיה בחברה. 

מניות הנפט והגז ממשיכות לאבד גובה. ירידות בולטות נרשמות ברציו , קבוצת דלק ודלק קידוחים. 

07:25

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות קלות והמניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. מניות אודיוקודס  וטאואר  צפויות לעלות ב-1.8%-2%. 

בתל אביב הסתיים אתמול המסחר בירידות. אתמול התקיימה הצבעה בנוגע להצעות של קבוצת דלק  למחזיקי האג"ח שלה, ומנתונים לא רשמיים ולא סופיים עולה כי שתי ההצעות שהגישה קבוצת דלק למחזיקי האג"ח שלה לא זכו לרוב המינימלי הדרוש של לפחות 50 אחוז. אם תמונה זו לא תשתנה, הרי שלקבוצת דלק יישאר שבוע בלבד להשלים גיוס הון של 163 מיליון שקל, כפי שהתחייבה בפני מחזיקי האג"ח שלה.

חברת ההחזקות דיסקונט השקעות, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, השלימה אמש מהלך ענק כאשר הבטיחה את מכירתה של מלוא ההחזקה בחברת שופרסל  בתמורה לסכום של כ-1.5 מיליארד שקל. בעקבות המכירה הגדילה דסק"ש את היקף המזומנים שבקופתה ליותר מ-2 מיליארד שקל.

1. באסיה נרשמת מגמה מעורבת והחוזים על מדדי בורסות ארה"ב שומרים על יציבות, לאחר שמיקרוסופט וטסלה פרסמו אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיהן לרבעון האחרון. ברקע, המתיחות בין ארה"ב לסין ממשיכה להתגבר. 

2. בדרום קוריאה פורסם היום כי הכלכלה הצטמקה ב-3.3% ברבעון השני השנה, לעומת הרבעון הראשון. לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשמה נסיגה של 2.9% בפעילות הכלכלית, על רקע ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה. 

3. עוד בזירת המאקרו העולמית, בהמשך היום בארה"ב יתפרסם ב-15:30 נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר, כשהצפי עומד על כ-1.3 מיליון תביעות. בגוש האירו יתפרסם ב-17:00 נתון ביטחון הצרכנים, והצפי עומד על 12- נק'. 

4. בזירת הסחורות, הזהב ממשיך לטפס ונסחר היום בעלייה של 0.1% לרמה של 1,867 דולר לאונקיה. מתכת הכסף רושמת ירידה של 1.4% לרמה של 22.82 דולר לאונקיה, לאחר קפיצה של יותר מ-8% אתמול. הנפט נסחר בעלייה קלה. 

5. עונת הדוחות נמשכת.  חברת מיקרוסופט הציגה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת הכספים שלה וצמחה ב-13% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-38 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 36.5 מיליארד דולר. הסיבה לכך הייתה בעיקר פעילות חזקה בתחום הענן ובחטיבת המחשוב האישי. תחזיות החברה לרבעון הבא יפורסמו בשיחת הוועידה. החברה הציגה רווח נקי של 11.2 מיליארד דולר, אך הרווח החשבונאי כלל גם הוצאות חד פעמיות של 450 מיליון דולר, כתוצאה מהחלטת החברה לסגור את החנויות הפיזיות בשל משבר הקורונה. בשורה התחתונה הציגה מיקרוסופט רווח של 1.46 דולרים למניה, 9 סנטים יותר מתחזית האנליסטים. מיקרוסופט רשמה ירידה של 2.6% במסחר המאוחר. 

יצרנית הרכבים החשמליים טסלה, שנסקה לאחרונה לשווי שוק הגבוה ביותר בתעשיית הרכב בארה"ב, והשני בעולם אחרי טויוטה, פרסמה הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2020. טסלה מפתיעה עם רווח רבעוני נוסף שסולל את דרכה למדד S&P 500.

בשורה התחתונה טסלה רשמה רווח נקי של 104 מיליון דולר לעומת הפסד של 408 דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-50 סנט - מעל לתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של יותר מ-2 דולר למניה. הרווח המתואם של טסלה ברבעון הסתכם ב-2.18 דולר למניה, לעומת הפסד מתואם של 1.12 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה של טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר - מעל לתחזיות הכלכלנים בשוק שצפו הכנסות של 5.4 מיליארד דולר ברבעון השני.

היום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות אינטל, הרשי ואמריקן איירליינס.