נתניהו מחויב להתייצב לדיון הבא בבית המשפט ב-6 בדצמבר

הדיון צפוי לעסוק במתן תשובה של נתניהו ושלושת הנאשמים הנוספים - שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס - לאישומים נגדם ובהעלאת טענות מקדמיות • שלב ההוכחות במשפט יחל בינואר 2021

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצטרך להתייצב ב-6 בדצמבר 2020 להמשך משפטו הפלילי בבית המשפט המחוזי בירושלים. כך קבעו היו שלושת שופטי ההרכב שדן בתיק נתניהו, רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם, ועודד שחם. הדיון צפוי לעסוק במתן תשובה של נתניהו ושלושת הנאשמים הנוספים לאישומים נגדם ובהעלאת טענות מקדמיות.

שלב ההוכחות במשפט שבו עומדים לדין לצדו של רה"מ גם שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס, יחל בחודש ינואר 2021.

נזכיר כי ב-19 ביולי נערך דיון במשפט בהיעדרו של נתניהו. באותו דיון נקבע כי דיוני ההוכחות יחלו בינואר 2021 ויתקיימו שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי.

בדיון קבעה פרידמן-פלדמן את סדר התנהלות התיק בתקופה הקרובה. "בקשות לגילוי חומרי חקירה ולהסרת חיסיון תוגשנה עד ליום 13.9.2020. תשובה לאישום וטענות מקדמיות יוגשו בכתב עד ליום 18.10.2020. המדינה תשיב בכתב לטענות המקדמיות עד ליום 1.11.2020". עוד הוסיפה השופטת בהחלטתה כי "הצדדים יקבלו הודעה בנפרד על מועד דיון במעמד הנאשמים ובאי כוח הצדדים, לפני ההרכב, בעניין התשובה לאישום והטענות המקדמיות".

נזכיר כי נתניהו עומד לדין בביהמ"ש המחוזי בירושלים בגין שלוש פרשות שונות. בפרשת תיק 4000 נתניהו מואשם כי קיבל שוחד מאיש העסקים, שאול אלוביץ', הבעלים לשעבר של קבוצת בזק ואתר "וואלה", ומרעייתו, איריס אלוביץ'. לפי האישום, נתניהו קיבל החלטות רגולטוריות בשווי-עתק לטובת קבוצת בזק, בתמורה לכך שאלוביץ' דאג לסיקור אוהד ומוטה לטובת נתניהו ובני משפחתו.

בפרשת תיק 2000 מואשם נתניהו במירמה והפרת אמונים בכך שבמפגשים חשאיים שקיים עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס דין במפגשים אישיים, דנו השניים בסיוע האחד לשני כ"עסקת חליפין" בקידום ענייניהם. במסגרת זאת דובר אודות סיועו של מוזס לנתניהו בביסוס מעמדו באמצעות סיקור חיובי ואוהד ב"ידיעות אחרונות", זאת בתמורה לסיועו של נתניהו למוזס בקידום האינטרסים הכלכליים של "ידיעות אחרונות" על-ידי יוזמה ותמיכה במהלכים לבלימת התעצמותו של העיתון "ישראל היום".

בפרשת תיק 1000 מואשם נתניהו במירמה והפרת אמונים על כך שפעל כדי לסייע לאיש העסקים, ארנון מילצ'ן בזמן שמילצ'ן סיפק לאורך שנים ובתכיפות משקאות חריפים וסיגרים יקרי-ערך לנתניהו ולמשפחתו בשווי של אלפי שקלים בכל פעם. בנוסף, נטען כי איש העסקים ג'יימס פאקר העניק לנתניהו הטבות דומות בהיקף של 250 אלף שקל.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ', וארנון מוזס, הם בעיצומם. ארבעת הנאשמים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת לזכותם חזקת החפות.