ועדת הכנסת זירזה את אישור חוק המזומן לכל אזרח. מ' האוצר: המענק יעבור ביום חמישי

יועמ"שית משרד האוצר ציינה כי המוסד לביטוח לאומי נערך להעביר את התשלום ביום חמישי הקרוב • יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני עשוי להקשות על תשלום המענקים בזמן

אלפים בהפגנת העצמאים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אלפים בהפגנת העצמאים בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ועדת הכנסת אישרה פה אחד פטור מחובת הנחה (הקדמת דיון) להצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש - מענק חד פעמי) ולהצעת חוק-יסוד: משק המדינה בכל הקריאות. שתי הצעות החוק מסדירות את תשלום המענק לאזרחים שאושר אתמול בממשלה ובוועדת השרים לחקיקה.

עלות המענקים הכוללת עומד על 6.5 מיליארד שקל. הכסף יועבר בסופו של תהליך באמצעות המוסד לביטוח לאומי וסגנית היועמ"ש של משרד האוצר עו"ד טלי ארפי אמרה בדיון בוועדה כי המוסד לביטוח לאומי נערך להעביר את התשלום ביום חמישי הקרוב.

אלא שלא ברור אם הדבר יקרה. ועדת הכספים אמורה להכין את הצעות החוק לקריאה שנייה ושלישית, אך יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) הודיע אתמול כי הוא עומד בדרישתו החד משמעית שלא להפלות את הילד הרביעי והחמישי מתוכנית המענקים. בהודעתו אמר כי שינוי התוכנית בוועדה והוספת התקציב לפי מספר הילדים, לא יעכב אף לא ביום אחד את המענק לאזרחי ישראל. כלומר אם לא יענו לדרישתו המענק יעוכב בוועדה שהוא עומד בראשה.

גפני וחברי כנסת חרדים אחרים טוענים כי ההחלטה מפלה לרעה את המשפחות ברוכות הילדים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישרארל כ"ץ כבר סירבו לפני הדיון בממשלה לדרישה, והמאבק עבר לוועדת הכספים.