פשרה: קלמן וסג"ל תישאר באוויר עד לדיון במועצה הנכנסת של תאגיד השידור הציבורי

לפני מספר שבועות הודיע התאגיד על כוונתו להוריד את התוכנית ולהעלות במקומה תוכנית שתוביל העיתונאית גאולה אבן • בעקבות ההודעה עתר ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה וביקש לעצור את המהלך

קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל. קצה הקרחון שהוביל לסערה / צילום: משה נחומוביץ'
קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל. קצה הקרחון שהוביל לסערה / צילום: משה נחומוביץ'

תאגיד השידור הציבורי "כאן" הגיע לפשרה עם ארגון העיתונאים ועם אראל סג"ל לפיה התכנית קלמן וסג"ל תישאר באוויר עד לדיון במועצת התאגיד הנכנסת.

לפני מספר שבועות הודיע תאגיד השידור על כוונתו להוריד את התוכנית "קלמן וסג"ל" ולהעלות במקומה תוכנית שתוביל העיתונאית גאולה אבן. ההחלטה התקבלה כשהתאגיד פועל ללא מועצה מכהנת, זאת לאחר שרוב חבריה סיימו את כהונתם וחברי המועצה שאמורים להיכנס לקדנציה חדשה לא קיבלו עדין את כל האישורים הפורמליים הנדרשים.

ההחלטה להוריד את התוכנית תוקשרה גם בשעת ערב מאוחרת, כשסג"ל עצמו קיבל את ההודעה על הורדת התוכנית כמעט בד בבד עם התקשורת, וזמן לא רב לאחר שהתברר כי שר התקשורת יועז הנדל קיבל את המלצת וועדת האיתור בתאגיד על זהות חברי המועצה החדשים - לרבות חידוש מינויו של גיל עומר יו"ר מועצת התאגיד.

בעקבות ההודעה עתר ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה וביקש לעצור את המהלך. בהמשך הצטרפה להליך כידיד בית משפט עמותת הצלחה. העמותה באמצעות עורך הדין אלעד מן טענה כי קיים נוהל עבודה מסודר המסדיר את הממשקים בתאגיד ואת אופן קבלת ההחלטות הנוגעות לעצמאות התוכן בחברה.

הצלחה טענה כי בהתאם לנוהל לא יכול המנכ"ל אלדד קובלנץ להורות על הורדת התוכנית ושינוי לוח השידורים. כפי שדיווחנו בעבר ב"גלובס", המועצה גיבשה בעבר נוהל שאמור היה להסדיר מחדש ולחדד את נושא הסמכויות שבין המנכ"ל ולמנהל חטיבת החדשות אולם הליך אישור הנוהל לא הושלם ומדובר בטיוטה.

נראה כי אחד מהדברים שהטו את הכף לטובת פשרה הייתה הכוונה של עו"ד מן לזמן את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ להעיד. בהודעה המשותפת שיצאה היום הוגדר עו"ד מן כ"ארכיטקט ההסכם".

עתה תידחה ההחלטה על הורדת התוכנית עד כינונה של מועצה חדשה, שטרם ברור מתי תאושר על ידי ועדת גילאור.