אלפי מפגינים בת"א; עימותים וחסימות כבישים באזור הסינמטק

המפגינים מחו ליד ביתו של שר הביטחון פנים אמיר אוחנה, לאחר שהתבטא נגד ההפגנות בבלפור, ולאחר מכן החלו לצעד ברחובות ת"א • לפי דיווחים ברשתות החברתיות, מתנגדי ההפגנות הסתננו בין המפגינים ותקפו את חלקם

מפגינים חוסמים את התנועה ליד דיזנגוף סנטר בת"א / צילום: בר לביא, גלובס
מפגינים חוסמים את התנועה ליד דיזנגוף סנטר בת"א / צילום: בר לביא, גלובס

אלפי מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה מפגינים בשעה זו בתל אביב. 

בסביבות השעה 23:00 פרצה מהומה באזור הסינמטק. לפי דיווחים ברשתות החברתיות, מספר תומכי נתניהו הצטרפו לתוך המחאה, כשהם לבושים כאנשי הדגלים השחורים, ואז החלו לתקוף את המפגינים עם בקבוקי זכוכית וגז פלפל. כעת המפגינים חוסמים את ציר בגין בתל אביב בפינת הרחובות קרליבך והמסגר.

תחילת ההפגנות הייתה מול ביתיו של אוחנה בתל אביב. אלפי מפגינים הגיעו במחאה על אמירותיו נגד מפגיני בלפור. מארגני ההפגנה הם המארגנים של מחאת הדגלים השחורים, שאחראית להפגנות במאות גשרים ברחבי הארץ במוצאי שבת ולחלק מן המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו בחמישי בערב ובשבת בערב, מדי שבוע.

המפגינים מול בית אוחנה קראו "לא נוותר עד שביבי יתפטר". אחרי כשעה מול הבית, הם יצאו בתהלוכה לכיוון רחוב יגאל אלון, אך נבלמו על ידי המשטרה. המשטרה הגיעה לאיזור עם שוטרים הרכובים על סוסים, אך בשלב הזה לא נראה שיש שם ציוד לפיזור הפגנות כמו בירושלים, כגון המכת"זיות.

תוך כחצי שעה, הם צעדו על גשר השלום, לכיוון הקריה ולאחר מכן, עלו לכיוון אבן גבירול וכיכר דיזינגוף. המשטרה, הצטיידה בסוסים בניסיון לפזר ההפגנה, אך היא המשיכה.

בהמשך מאות מפגינים שנושאים דגלים שחורים ושלטים בגנות ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון הפנים אוחנה חסמו את ציר קינג ג'ורג' שסמוך לדיזנגוף סנטר בתל אביב. משטרת ישראל הגיבה באיפוק ואפשרה למפגינים לחסום את התנועה.

מפגינים נגד נתניהו ואוחנה בתל אביב / צילום: בר לביא, גלובס
 מפגינים נגד נתניהו ואוחנה בתל אביב / צילום: בר לביא, גלובס

המפגינים חסמו את איילון

במהלך הצעדה, המפגינים הגיעו לאיילון וחסמו אותו. מטעם המשטרה נמסר כי "המחאה בתל אביב: המפגינים ירדו לאיילון צפון והכביש חסום לתנועה מצומת עזריאלי. כוחות משטרה גדולים פועלים במקום לפיזור המפגינים ולפתיחת צירי התנועה". 

במהלך ההפגנה פרסם היועץ המשפטי לממשלה את מכתב התשובה שלו לייעוץ המשפטי של המשטרה בנוגע להתנהלות בעת ההפגנות. "עליכם להמשיך לקבל החלטות ללא שיקולים זרים", כתב מנדלבליט לראשי המשטרה.

דווקא בירושלים ברחוב בלפור התכנסה הערב הפגנה קטנה יחסית ובה רק כ-100 מוחים. המשטרה הביאה כוחות לפיזור הפגנות בירושלים, אך נראה שהם ישארו מחוסרי עבודה הערב.

"למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?"

ההתבטאויות של השר אמיר אוחנה, הופיעו בימים האחרונים, בקולו בקטעים ששודרו בערוץ "כאן 11". אוחנה נשמע אומר למפקד המחוז דורון ידיד שהוא מעוניין "לאתגר", כלשונו, את פסיקת בג"ץ ותהה: "אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?".

בניסיון לתת מענה לטענות של השר, ציין מפקד המחוז דורון ידיד את העובדה שאנשיו נותנים הרבה מאוד דוחות בגין אי עטיית מסכה בהפגנות בבלפור, אף על פי שבהפגנות אחרות, לדבריו, המשטרה נמנעת מכך.

אוחנה אף אמר בשיחות כי ההפגנות הן מופע של הצפת מחלות, אנרכיזם וכי המשטרה צריכה לנהוג באופן שוויוני בכל ההפגנות, תוך שהוא רומז שאת היד הקשה שמפנים לערבים וחרדים, צריך היה גם להפנות למפגיני בלפור.