הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה בתל אביב: טאואר ואודיוקודס צללו ב-10% כ"א

בסיכום שבועי מדד ת"א 35 ירד ב-0.6%, ומדד ת"א 90 ירד ב-0.5% • פתיחה חיובית בניו יורק על רקע עונת הדוחות והודעת הפד הערב • איי.סי.אל וטאואר פרסמו היום דוחות • מחר לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל תשעה באב

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר האחרון לחודש יולי בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א הוסיף 0.2%, מנגד ת"א 90 איבד 0.2%. 

שבוע המסחר הסתיים היום שכן מחר לא יתקיים מסחר בשל צום תשעה באב. בסיכום שבועי: מדד ת"א 35 ירד ב-0.6%, ומתחילת השנה ירד ב-18%; מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-0.5%, ומתחילת השנה ירד ב-8.4%.

ביצועי מדדים בולטים בבורסה
 ביצועי מדדים בולטים בבורסה

טאואר ואודיוקודס איבדו 10% כל אחת לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית על האופציות הגלומות על מדד ת"א 35, הסתכם ב-2.45 מיליארד שקל.

16:50

המסחר בבורסה מתנהל בעליות קלות בהמשך לפתיחה החיובית בוול סטריט, שם המדדים עולים על רקע עונת הדוחות ולקראת הודעת הריבית של הפד הערב. 

טאואר צונחת בכ-7% לאחר פרסום הדוחות לרבעון השני.

15:10

יצרנית השבבים טאואר  מסכמת את הרבעון השני של השנה עם הכנסות בהתאם לתחזיות שמסרה, ועם רווח נקי למניה שנמוך מעט מתחזיות האנליסטים. החברה ממגדל העמק רשמה ברבעון השני הכנסות של 310 מיליון דולר, צמיחה של 1.3% ביחס לרבעון המקביל ושל 3.3% ביחס לרבעון הקודם. למרות האי-ודאות הגלובלית, מגמת הצמיחה בטאואר צפויה להימשך גם ברבעון השלישי, והחברה מספקת תחזית מכירות רבעונית של 320 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה. זאת בהשוואה להכנסות של 312 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019.

14:10

מניית גילת  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה היום כי נבחרה לפרויקט תמסורת סלולרית של Kcell, מפעילת הרשת הסלולרית הגדולה בקזחסטן. גילת תספק בשלב הראשון קישוריות למאות כפרים באזורים מרוחקים, בשיתוף עם TelService LTD, ספקית שירות בקזחסטן, בכדי לספק מענה לתוכנית הממשלתית - "קזחסטן דיגיטלית".

13:10

נמשכת המגמה המעורבת בבורסה, כשמדד ת"א 35 נסחר בעלייה קלה ואילו ת"א 90 רושם ירידה של 1.2%.

מניית גב ים  קופצת גם היום ומשלימה עלייה של 11% ביומיים. עליות בולטות נרשמות גם במניות איסתא, נייר חדרה, שפיר, מבנה ואמות. 

מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות אודיוקודס , נורסטאר, פתאל, אזורים ופורמולה. 

11:05

מגמה מעורבת בבורסה. בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.2% ונסחר סביב 3.407 שקלים והאירו שומר על יציבות ונסחר סביב 4 שקלים לאירו. 

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, יחד עם הכלכלן יניב בר, מציינים בסקירת מאקרו שפרסמו היום כי "ממצאי סקר החברות של בנק ישראל, שנערך מאמצע חודש יוני עד השבוע השלישי של חודש יולי, מצביעים על הפגיעה המשמעותית של משבר הקורונה בפעילות הסקטור העסקי, כתוצאה מההשבתה של חלקים נרחבים מהפעילות הכלכלית במשק. בהקשר זה, נציין כי בעשור האחרון קיים מתאם גבוה יחסית (של כ-78%) בין מאזן הנטו של סך הסקטור העסקי מסקר החברות של בנק ישראל, לבין קצב הצמיחה השנתי (רביע מול הרביע מקביל בשנה החולפת ) של התוצר המקומי הגולמי של הסקטור העסקי" .

לאור זאת, הם אומרים, "ניתן להעריך שנתוני החשבונאות הלאומית לרביע השני של השנה, שעתידים להתפרסם במהלך החודש הבא, יצביעו על ירידה חדה יותר בתוצר העסקי בהשוואה לשיעור הירידה ברביע הראשון - מינוס 8.6%, במונחים שנתיים . במבט קדימה לשנת 2020 כולה, אנו מעריכים כי התוצר העסקי צפוי להתכווץ בשיעור דו-ספרתי, וכי ההתאוששות במהלך 2021 צפויה להיות הדרגתית".

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7% ומנגד מדד ת"א 90 יורד ב-1.7%. 

מניית איי.סי.אל  עולה לאחר שהחברה פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. עוד רושמות עליות בולטות מניות מבנה, אלוני חץ , אלביט מערכות , אמות ושיכון ובינוי. 

מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות פרטנר, באטמ וקומפיוג'ן. 

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס , מגיב הבוקר לפרסום דו"חות גב-ים אתמול ומותיר את המלצת "תשואת שוק" למניה, תוך עדכון מחיר היעד ל-2,092 שקל, המשקף אפסייד של כ-5% על מחיר השוק. גנדנשטיין מציין כי "גב-ים מציגה יציבות ב- NOI ומדווחת כי נכון לעתה היא לא מרגישה בהשפעה מהותית של משבר הקורונה על הגביה והביקוש. ההנחה שלנו לגבי הפגיעה של הקורונה בתזרים של החברה נותרה בהתאם לתרחיש הבסיס, כאשר לאור התוצאות בטווח הקצר הערכנו כי השנה תהיה פגיעה מינורית מאוד בתזרים. תרחיש הבסיס שלנו מבוסס על השפעה של מיתון משמעותי במשק, בהתאם לתחזיות המאקרו כלכליות, ואינו לוקח בחשבון שינוי טעמים בתחום המשרדים".

"נוסיף כי, בהתאם לתגובות שאנו מקבלים מהחברות בתחום, נראה שלחברות גדולות המהוות את מרבית השוכרים של גב-ים אין הרבה אלטרנטיבות, כך שברירת המחדל כרגע הינה לחדש את החוזים בשטחים הקיימים, למרות הירידה בנצילות המשרד בטווח הקצר". 

06:10

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הירידות אמש בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, נאסד"ק איבד 1.3% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.6%.

עוד ברקע למסחר, תוכנית ההתמודדות עם הקורונה "מגן ישראל" שהציג אתמול פרופ' רוני גמזו, המשלבת אספקטים רבים של התמודדות מקומית עם תחלואה, הגברת מודעות והקמת מערך יעיל לקטיעת שרשראות הדבקה.

עונת הדוחות נמשכת והיום יפרסמו דוחות החברות איי.סי.אל וטאואר.

מבין המניות הדואליות במדד ת"א 35, טבע חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.5%, לייבפרסון עם 0.8% ופריגו עם 0.5%.טאואר אורמת ואיי.אפ.אפ חוזרות עם פערים חיוביים של 0.2%, 0.4% ו-0.3%, בהתאמה.

אתמול הסתיים המסחר בעליות קלות. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 125 עלה ב-0.3% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.5%. מדד הנדל"ן בלט בעלייה של 1.2%, מדד נפט וגז עלה ב-0.8%.

המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים להודעת הפד הערב (21:00). עירית מוצרפי מג'ר, כלכלנית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים, מציינת לקראת החלטת הריבית הערב בארה"ב: "למרות שמרבית ההערכות הן שריבית הפד ומדיניות רכישות האג"ח שלו לא צפויות להשתנות, הטון היוני בהודעת הריבית צפוי להתעצם. מאז החלטת הריבית האחרונה ב-10 ביוני נרשמה עלייה בקצב ההדבקה בארה"ב, מספר מדינות כבר הטילו מגבלות חדשות ועצרו הקלות המאפשרות פתיחה של עסקים רבים. נתוני התוצר בארה"ב לרבעון השני, שעתידים להתפרסם ביום חמישי השבוע, צפויים להצביע על התכווצות חדה של כ-30% ברמה שנתית, וההתאוששות הצפויה בצמיחה ברבעון השלישי תהפוך להיות מתונה יותר עם העלייה בשיעור ההדבקות בארה"ב".

"בחודש האחרון עקום התשואות האמריקני ירד בעיקר בחלקו הארוך ותשואת האג"ח לעשר שנים ירדה מ-0.82% ל-0.61%. בהחלטת הריבית הקודמת הפד תיאר בהרחבה את הלבטים סביב השאלה האם לקבוע יעד לתשואות. בינתיים השוק התייצב על תשואות מאוד נמוכות, גם בלי מחויבות פורמלית של הפד, ובד בבד אנו רואים היחלשות חדה בשער הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם. אנו מניחים שבהחלטה מחר יו"ר הפד יחזור על המסר שהריבית תיוותר נמוכה לזמן ארוך, והשילוב של הדבר עם המשך רכישות אג"ח, מצליח בינתיים לשמור על תנאים מוניטריים מאוד מרחיבים. יתכן שבהודעת הריבית בחודש ספטמבר הפד יבחר להתחייב שהריבית תיוותר ברמתה הנוכחית עד שיושגו יעדים ספציפיים של אבטלה ואינפלציה", היא מציינת.