זינוק ברכישות האשראי ביוני; גידול בהוצאה על מוצרי מזון ואלכוהול

מנתוני הלמ"ס עולה כי סך רכישות האשראי בחודש שעבר עלו ב-8.7% לעומת יוני 2019 ובכ-4% לעומת מאי 2020 • ההוצאה על מוצרי מזון, משקאות ושירותי אוכל עלתה ב-9.6% לעומת שנה שעברה

קונים בקניון דיזנגוף סנטר לאחר תקופת הסגר הממושכת / צילום: כדיה לוי, גלובס
קונים בקניון דיזנגוף סנטר לאחר תקופת הסגר הממושכת / צילום: כדיה לוי, גלובס

גידול ברכישות הציבור בכרטיסי אשראי בחודש יוני על רקע חידוש הפעילות הכלכלית בענפים רבים במשק, כך עולה מנתנונים שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהנתונים עולה כי סך רכישות האשראי בחודש יוני היה גבוה ב-8.7% מהנתון המקביל לחודש יוני 2019.

על-רקע משבר הקורונה, פרסמה הלמ"ס נתונים חלקיים לגבי רכישות ספרים, ציוד משרדי ופרסום, וכן שירותי טיסות, תיירות ואירוח ולפנאי ובילוי. בהשוואה ליוני אשתקד נרשם גידול חד (17.9%) ברכישת מוצרים ושירותים כלליים, גידול של 15.8% ברכישות מוצרי תעשייה וגידול של 9.6% ברכישת מוצרי מזון משקאות ושירותי אוכל.

בהשוואה למאי נרשם גידול של 3.7% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, עלייה של 6% ברכישת מוצרים ושירותים אחרים, של 2.1% ברכישות מזון ומשקאות וירידה של 1.8% ברכישות מוצרי תעשייה.

בקבוצת המזון והמשקאות (כולל שרותי אוכל) בשלושת החודשים אפריל- יוני נרשמה עלייה של 10.5% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 11.8% בשלושת החודשים ינואר-מרץ.

בקבוצת מחשבים ותוכנה, על פי נתוני המגמה, באפריל-יוני נרשמה עלייה של 28.5% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 41.4% בינואר-מרץ. בקבוצת ציוד ושרותי תקשורת, על פי נתוני המגמה, באפריל- יוני נרשמה עלייה של 2.7% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 2.9% בשלושת החודשים ינואר-מרץ 2020.