הקורונה באוסטרליה: ויקטוריה הכריזה "מצב אסון" והודיעה על עוצר ואיסור יציאה מהבתים

ההגבלות הדרקוניות החדשות נובעות מנתוני המחלה במדינה בת ה-6 מיליון תושבים: בשבת הוכרזו 6 מקרי מוות ונספרו 671 הידבקויות מאומתות ביום אחד

תור של אנשים עם מסכות מחוץ לסופרמרקט באוסטרליה / צילום: Erik Anderson, AP
תור של אנשים עם מסכות מחוץ לסופרמרקט באוסטרליה / צילום: Erik Anderson, AP

ראש ממשלת מדינת המחוז השנייה בגודלה באוסטרליה, ויקטוריה, הכניס אותה היום (א') ל"מצב אסון" והודיע על הגבלות תנועה נוקשות עוד יותר מבעבר, כולל עוצר לילה ואיסור יציאה מהבתים. זאת אחרי שהמחוז הודיע על 671 הידבקויות ביום אחד.

ראש הממשלה דניאל אנדרוז הודיע לתושבים במסיבת עיתונאים ש"אנחנו חייבים לעשות יותר, ולעשות יותר עכשיו". ויקטוריה נאבקת בהתפרצות קורונה הרסנית שכבר שללה מהתושבים את החופש, הפרנסה וקשרים חברתיים, וניתקה אותה יתר חלקי אוסטרליה.

"היכן שאתם ישנים הלילה יהיה היכן שתצטרכו להישאר בששת השבועות הבאים", אמר אנדרוז. הוא הכריז על עוצר בין שמונה בערב לחמש בבוקר, החל מהיום, ועל העברת העיר מלבורן, השנייה בגודלה באוסטרליה, לשלב ארבע של סגר.

בנוסף על פי ההגבלות החדשות, רק אדם אחד ממשק בית יוכל לעזוב את הבית לפעם אחת ביום שתימשך עד שעה אחת בלבד, מחוץ לשעות העוצר, כדי לקנות דברים חיוניים, ברדיוס של 5 ק"מ מהבית.

ההגבלות הדרקוניות החדשות נובעות מנתוני המחלה. שבעה מקרי מוות חדשים הוכרזו בשבת, עם סך של 123 מפרוץ המגיפה, והיו 11,557 הידבקויות מאומתות. התושבים היו כבר תחת הגבלות נוקשות במשך רוב יולי, כאשר מלבורן זוהתה כמוקד הגל השני של הקורונה במדינה.

מאות מקרים מסתוריים

נוסף לכך, בויקטוריה ישנם 760 "מקרים מסתוריים" שבהם אי אפשר להתחקות אחרי מקור ההידבקות.

"התעלומות הללו וההידבקות הקהילתית היא במובנים רבים האתגר הגדול ביותר שלנו והסיבה לכך שאנחנו צריכים לעבור לחוקים אחרים", אמר אנדרוז. "לאורך כל המשבר הזה הבטחתי להיות ישיר אתכם. לכן אני אומר זאת כעת. זה לא יהיה מושלם, ולזמן קצר יהיו יותר שאלות מתשובות".

הוא ציין שיהיו "חריגים של שכל ישר" לכללי הסגר, כמו מרכול במרחק גדול מעט מחמישה ק"מ מהבית, או אם הורה צריך לקחת את ילדיו להליכה בחוץ. הליכה כזו מותרת במשך שעה ביום, בלוויית עוד אדם אחד. אפשר לרופף את הכללים לצרכי "עבודה, טיפול רפואי או מסיבות הומניות".