אחרי 20 שנה: תקציב שיכון ובינוי עוזב את באומן בר ריבנאי

התקציב עובר למשרד פליקס ארג'נטרו, שטיפל במערכות הבחירות האחרונות בתקציב הדיגיטל של הליכוד • התקציב של שיכון ובינוי מוערך בכ-3 מיליון שקל

תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: אלון רון
תמיר כהן, מנכ"ל שיכון ובינוי / צילום: אלון רון

תקציב הפרסום של שיכון ובינוי עוזב לאחר 20 שנה את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ומרכז את מלוא התקציב במשרד פרסום קטן - ארג'נטרו ופליקס. כך נודע ל"גלובס". המשרד היה חלק מהמערך של מפלגת הליכוד בשלוש מערכות הבחירות האחרונות והיה אחראי על צד הדיגיטל. עם זאת, נבהיר כי מדובר במשרד פרסום שפועל הרבה מעבר לקמפיינים פוליטיים, ובאמתחתו ניסיון רב תחום הנדל"ן.

נזכיר כי לפני מספר שבועות חשפנו ב"גלובס" כי משרד ארג'נטרו ופליקס קיבל דריסת רגל ראשונה בתקציב שיכון ובינוי כשזכה בתקציב הפרסום של פרויקט התחדשות עירונית. בחברה טענו אז כי מדובר בדריסת רגל ספציפית, אולם על-פי מקורבים ל"גלובס" הייתה זאת הסנונית הראשונה לפני מהלך כולל של מכרז, שבו תיבחן האפשרות לרענן את כל מערך הפרסום של החברה. ואכן בשבועות האחרונים נוצר קשר עם מספר משרדי פרסום, אך בסופו של דבר הועבר מלוא התקציב לפליקס ארג'נטרו.

כאמור, בתקציב הפרסום של שיכון ובינוי, המוערך כיום בכ-3 מיליון שקל בשנה, מטפל כ-20 שנה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. מדובר בקשר ארוך שנים, שלא מאפיין בדרך כלל את ענף הפרסום. נזכיר כי לפני מספר שבועות התיישב על כסא מנכ"ל שיכון ובינוי יו"ר הקבוצה תמיר כהן, במקומו של איל לפידות שפוטר. בסמוך לכניסתו לתפקיד הובהר למשרד הפרסום כי בשיכון ובינוי מתעתדים לבחון מחדש את מערך הפרסום, ואפשרו למשרד להתמודד מחדש על מקומו, אולם בבאומן העדיפו לוותר.

תקציב הפרסום של שיכון ובינוי היה עד לפני מספר שנים תקציב גדול יחסית שהוציא כמה מיליוני שקלים בשנה. בשונה מרוב חברות הנדל"ן, בשיכון ובינוי השקיעו כסף לא רק בקידום פרויקטים ספציפיים אלא גם במיתוג החברה כמשתמשת בבנייה ירוקה וכמקדמת רעיונות של קיימות בתוך הפרויקטים שלה.

במשך מספר שנים, על רקע השגשוג בשוק הנדל"ן והעובדה שנכנסו אליו שחקנים חדשים שהחלו לפרסם, נהנתה כל הקטגוריה מהשקעה כספית מוגברת. אך בשנה וחצי האחרונות על רקע הטלטלות בשיכון ובינוי, קטן באופן משמעותי תקציב הפרסום של החברה.

עתה יטפל בתקציב משרד פרסום חדש, שהאורינטציה המרכזית שלו היא דיגיטל. שני מקימי המשרד גילי ארג'נטרו ופליקס גוטקוביץ' נחשבים למתמחים בפרסום דיגיטלי מתקדם (זה גם היה כרטיס כניסה מרכזי שלהם לקמפיין הליכוד) ועד להקמת משרד הפרסום המשותף שלהם צברו שניהם ניסיון בניהול מגוון תקציבים, לרבות פוליטיים.

עד להקמת המשרד המשותף, ארג'נטרו שימש בשנים האחרונות בעיקר כיועץ מיתוג ואסטרטגיה באמעות לפ"מ. בנוסף הוא ליווה קמפיינים פוליטיים כגון קמפיין הגז הטבעי מול ועדת שישנסקי וכן קמפיינים למועמדים בבחירות המוניציפאליות. גוטקוביץ' צמח בתחום הדיגיטל במשרד הפרסום d-say אינטראקטיב וברזומה שלו טיפול בלקוחות מסחריים כמו קבוצת גינדי אבל גם ניסיון בקמפיינים פוליטיים לאחר שלקח חלק בקמפיין מפלגת כולנו.

דובר שיכון ובינוי אישר את הידיעה.