שיכון ובינוי עשויה להחליף גם את מערך הפרסום

בתקציב הפרסום של שו"ב מטפל כעשרים שנה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי • באחרונה זכה משרד המדיה ארג'נטרו בתקציב הפרסום של פרויקט התחדשות עירונית של החברה, ונראה כי זוהי רק הסנונית הראשונה לשינוי

נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני
נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני

האם שיכון ובינוי בדרך לריענון מערך הפרסום שלה? ל"גלובס" נודע כי באחרונה זכה משרד המדיה ארג'נטרו בתקציב הפרסום של פרויקט התחדשות עירונית של חברת הנדל"ן שבשליטת נתי סיידוף. על-פי מקורבים העברת התקציב היא סנונית ראשונה לפני מהלך כולל של מכרז שבו תיבחן האפשרות לרענן את כל מערך הפרסום של החברה. 

תקציב הפרסום של שיכון ובינוי היה עד לפני מספר שנים תקציב גדול יחסית שהוציא כמה מיליוני שקלים בשנה. בשונה מרוב חברות הנדל"ן, בשיכון ובינוי השקיעו כסף לא רק בקידום פרויקטים ספציפיים אלא גם במיתוג החברה כמשתמשת בבנייה ירוקה וכמקדמת רעיונות של קיימות בתוך הפרויקטים שלה.

בתקציב הפרסום של שיכון ובינוי, המוערך כיום בכ-3 מיליון שקל בשנה, מטפל כעשרים שנה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי. מדובר בקשר ארוך שנים, שלא מאפיין בדרך כלל את ענף הפרסום. עם זאת, לפני כשנה, עת מונה אייל לפידות למנכ"ל שיכון ובינוי, החלו להיבחן מספר אספקטים בחברה - בהם גם מערך הפרסום. לבאומן הובהר כי בחברה ישקלו לצאת למכרז חדש כי אחרי תקופה כה ארוכה נכון לפחות לשקול את הדברים ולבחון אפשרות להחליף או לגוון. לשיכון ובינוי יש כמות לא מבוטלת של פרויקטים של התחדשות עירונית, ונראה כי המהלך לפרסם אותם פתח הזדמנות לסוג של בחינה מחודש. בתוך כך נזכיר כי בשבוע שעבר התברר כי לפידות יעזוב את החברה על רקע חילוקי דעות עם דירקטוריון שיכון ובינוי בתום שנה בלבד בתפקיד.

במשך מספר שנים, על רקע השגשוג בשוק הנדל"ן והעובדה שנכנסו אליו שחקנים חדשים שהחלו לפרסם, נהנתה כל הקטגוריה מהשקעה כספית מוגברת. אך בשנה וחצי האחרונות על רקע הטלטלות בשיכון ובינוי, קטן באופן משמעותי תקציב הפרסום של החברה. עם זאת על פי ההערכות אם ייצא התקציב כולו למכרז - יבקש להתמודד עליו חלק ניכר מהמשרדים הגדולים. נסביר כי בשונה מקטגוריות פרסום אחרות, בנדל"ן מאפשרים לעיתים קרובות למשרדים לנהל תחת קורת גג אחד יותר מפרויקט נדלן אחד, ולכן גם משרדים שכבר יש להם תקציבי נדל"ן יוכלו בקלות יחסית להתמודד, וזאת בהנחה שלא מדובר במותגי נדל"ן גדולים משמעותית שמתחרים עם שיכון ובינוי באופן רוחבי. בשיכון ובינוי בחרו שלא להגיב לידיעה.