נציגי אלשטיין ודסק"ש עזבו את דירקטוריון שופרסל, חוץ מהיו"ר

מאוריסיו ביאור, יו"ר רשת הקמעונאות, נשאר בינתיים בתפקידו גם לאחר שקבוצת אי.די.בי מימשה לאחרונה את החזקותיה בה

מאוריסיו ביאור / צילום: שלומי יוסף
מאוריסיו ביאור / צילום: שלומי יוסף

הספיחים האחרונים לפרידה שכבר קרתה: נציגי אדוארדו אלשטיין ודסק"ש יצאו מדירקטוריון שופרסל לאחר שדסק"ש מכרה את החזקותיה ברשת הקמעונאות וחדלה מלהיות בעלת עניין בה.

אתמול והיום שופרסל דיווחה על התפטרותם של שלושת הדירקטורים דורון כהן, אחותו של אדוארדו דיאנה אלשטיין דן, וחררדו אריאל טישברוביץ' ששימש כדירקטור חליף. בניגוד לאלה, יו"ר רשת הקמעונאות, מאוריסיו ביאור, נשאר בינתיים בתפקידו.

בשבוע שעבר קבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין השלימה את מכירת החזקותיה (באמצעות דסק"ש) בענקית קמעונאות המזון שופרסל, אחרי שנים ארוכות בהן דסק"ש הייתה בעלת גרעין שליטה בחברה.

אמנם, כבר שנתיים שדסק"ש לא מחזיקה במניות השליטה בשופרסל באופן רשמי, כשירדה להחזקה של 26% בלבד, ואולם היא הוכיחה אז כי היא מחזיקה בשליטה בפועל כשהביאה לפני כשנתיים להדחה בפועל של היו"ר דאז ישראל ברמן, והחליפה אותו ביו"ר מטעמה - מאוריסיו ביאור, שמכהן בתפקיד כיום.

ביאור, אשר מחזיק גם באזרחות ארגנטינאית בנוסף לאזרחותו הישראלית מתגורר בבואנוס איירס. הוא מונה לכהונה נוספת בתחילת 2020, ומינויו בתוקף עד סוף השנה הנוכחית. ביאור נחשב ליו"ר מוערך בשופרסל, וכזה שבקיא בפרטים ומספרים. ואולם הוא מתנהל מול החברה בשלט רחוק, כשמאז פרוץ משבר הקורונה הוא לא הגיע כלל לישראל, וזאת בצל מגבלות התנועה בעולם.