היינו קודרים קודם: מה מפריע ללשכת רואי החשבון בקמפיין משרד האוצר

וגם: הגרסה הגרמנית של הסדרה "שטוקהולם" יוצאת בימים אלה לצילומים בקלן ובון • השיחה

נעמה איזנברוך ודני רופ. לשכת רואי החשבון מול קמפיין משרד האוצר / צילום: אביב חופי, צילום מסך
נעמה איזנברוך ודני רופ. לשכת רואי החשבון מול קמפיין משרד האוצר / צילום: אביב חופי, צילום מסך

לפני כשבועיים סיפרנו כאן כי לשכת רואי החשבון עלתה בקמפיין המזמין את הציבור להיעזר ברואה חשבון, על אחת כמה וכמה בתקופה סוערת כזו. כדי להמשיך עם אותה טרמינולוגיה, גייסה הלשכה כפרזנטורית את חזאית ערוץ 13 לשעבר, נעמה איזנברוך. ולא רק בשל בקיאותה בסערות ותחזית קודרת היא נבחרה - בדיוק באותם ימים הצטרף שמה של אינזברוך לרשימת המפוטרים במסגרת הליך הקיצוצים בערוץ, כך שמבחינת הלשכה מדובר היה בהזדמנות. שם נוסף באותה רשימה, הוא זה של דני רופ, גם הוא חזאי, ותיק  ומיתולוגי, ובעיקר מגיש פופולרי נמרץ.

והנה, בלשכת רואי החשבון הבחינו השבוע כי רופ הפנוי תעסוקתית, נבחר לככב בקמפיין חדש של משרד האוצר לתוכנית "רשת ביטחון כלכלית", השואפת "לחזק את הוודאות הכלכלית" של הציבור. עם כל הכבוד לרעיון, לטענת הלשכה, מדובר על אותו קונספט פרסומי. רופ, בקמפיין האוצר, מדבר בפתיחה על הסערות הנוכחיות, ואומר כי: "בימים אלו העולם מתמודד עם סערה בריאותית וכלכלית עצומה. כולנו נפגעים מהמשבר. על פי כל התחזיות יעבור זמן עד שננצח את הקורונה". בפתיח של איזנברוך היא מציינת כי "כולם רוצים לדעת מה יהיה מחר. אז התחזית עבורכם: עצמאים, יזמים, בעלי עסקים וחברות, בינתיים ממשיך להיות מעונן...".

לדברי אורי ביילין יוצר הקמפיין ממשרד הפרסום "הביילינים": "הקמפיין של לפ"ם מתבסס על אותו קונספט קריאטיבי שגיבשנו עבור לשכת רואי חשבון, הוא עושה שימוש באותו מבנה, וגם באותה טרמינולוגיה, ובכלל זה מונחים דומים לאלה המופיעים בקמפיין הלשכה - כשהתחזית הכלכלית קודרת, ממשיך להיות מעונן, כשהמצב לא ודאי, מוטיב של השמש הזורחת וכיו"ב. לצורך הקמפיין לוהק חזאי מוכר בדומה לליהוק של נעמה איזנברוך. מדובר בקמפיין דומה, כמעט אחד לאחד, זה מצב שאינו מקובל לחלוטין ובוודאי לא מקובל כאשר מדובר בלפ"מ, לשכת הפרסום הממשלתית". מוסיפה ואומרת רו"ח איריס שטרק, נשיאת לשכת רואי חשבון: "אנו תומכים בכל תוכנית ממשלתית שתסייע לעסקים כולל תוכנית רשת ביטחון כלכלית, אבל מצפים שלפ"מ יכבדו את הכללים הנהוגים בתחום הפרסום, ולא ישתמשו באותו קונספט קריאטיבי של הלשכה".

בלפ"מ יש לומר מעט הופתעו מהטענה. לשכת הפרסום הממשלתית מסרה בתגובה כי: "אנו גאים בבחירה בדני רופ. רופ הוא דמות אמינה, אהודה ואהובה על אזרחי ישראל. הרעיון לבחור בו להוביל את הקמפיין עלה בישיבת קריאיטיב".

שיהיה בסימן טוב

בשבוע שעבר הונפקה עוד חברת ביומד אמריקאית בנאסד"ק: AlloVir שגייסה כ-276 מיליון דולר ומנייתה עלתה מאז ב-80%. אלוויר נסחרת כעת תחת הסימול ALVR, ואם זה מצלצל לכם מוכר, אולי זה מכיוון שעד לפני כמה שנים זה היה הסימול של אלווריון - חברת הטכנולוגיה הישראלית שבשיא נסחרה כמעט במיליארד דולר, אך קרסה והגיעה לכינוס נכסים. נקווה בשביל אלוויר שהיא תשנה את המזל שבסימול, ושהגורל שלה יהיה שונה.

שירי חביב ולדהורן

סלוקייטור הישראלית, שהיום היא חלק מפוורפליט שנסחרת בבורסה, נבחרה על-ידי הצלב האדום של צרפת לספק פתרונות מעקב לניהול ושילוח ציוד ואספקה רפואיים כתגובה למגפת הקורונה וכן לנגיף האבולה באפריקה. הפתרון עוקב אחר מיקום ותנאי הסביבה ומבטיח את שלמות ובטיחות משלוחי התרופות.

שירי חביב-ולדהורן

קמים לתחייה בגרמניה

מגפת הקורונה פגעה אנושות בעולם התרבות והשביתה לא מעט הפקות בכל העולם. עם זאת, במקומות מסוימים כבר יש סימנים להתאוששות. הגרסה הגרמנית של הסדרה "שטוקהולם", שעל הפצתה הבינלאומית אמונה קשת אינטרנשיונל, יוצאת בימים אלה לצילומים בקלן ובון, כמובן בהתאם למגבלות. את הסדרה מפיקה Keshet Tresor Fiction - מחלקת הדרמה בחברת ההפקה הגרמנית טרזור שנרכשה על ידי קשת אינטרנשיונל ב-2017. נזכיר כי שטוקהולם מבוססת על רומן מאת נעה ידלין, מככבים בה גידי גוב, תיקי דיין, לאורה ריבלין, דבל'ה גליקמן וששון גבאי, והיא הופקה על ידי ארצה הפקות. הגרסה הגרמנית נקראת Unter Freunden Stirbt Man Nicht, ובעברית: "אתה לא מת בקרב חברים".

----

הפועל ת"א חתמה על הסכם חסות חדש עם הכשרה חברה לביטוח ומעתה ייקרא שמה "הפועל הכשרה ביטוח תל אביב'". הצדדים האריכו את הסכם החסות שנחתם בחודש יוני האחרון למשחקי הפלייאוף אחרי שהכשרה החליפה את ארקיע ששמה התנוסס על מדי השחקנים. החסות בהיקף של כ-850 אלף שקל לעונה תקפה לעונה הקרובה עם אופציה לשלוש עונות נוספות.

מיכל רז-חיימוביץ'

חדשות טובות

חברת ביטוח ישיר יצאה בשת"פ עם עמותת ידידים, כדי לסייע למתנדבים לחלץ מקרים בהם חלילה ילדים שנשכחו או ננעלו ברכבים. החברה תספק לעמותה ערכות חילוץ בשווי 200 אלף שקל.