פייסבוק פייננשל: ענקית המדיה החברתית הכריזה על הקמת קבוצת פינטק

פייסבוק הקימה קבוצה חדשה, שתנהל את כלל שירותי התשלומים של החברה, בראשותו של דיוויד מרכוס, ממייסדי פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה • זהו צעד נוסף של החברה בניסיון לחבר בין המוצרים והפרויקטים הרבים שהיא מנהלת

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית פייסבוק הודיעה היום (יום ב') על הקמתה של קבוצה חדשה בשם Facebook Financial (ובשמה המקוצר F2), שתנהל את כל הפרויקטים של שירותי התשלומים של החברה, בראשותו של דיוויד מרכוס, ממייסדי פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה.

על פי דיווח שפורסם ברשת בלומברג בארה"ב, הצוות של קבוצת פייסבוק פייננשל ינהל את כלל פרויקטי התשלומים של פייסבוק, כולל שירות Facebook Pay - השירות האוניברסלי שאותו מתכננת פייסבוק להטמיע בכל האפליקציות שלה. פייסבוק גייסה לשורותיה את סטפן קאסריאל, לשעבר מנכ"ל חברת הטכנולוגיה Upwork, שישמש סגן נשיא לתחום התשלומים בחברה, תחת ניהולו של מרכוס.

מרכוס, שינהל עתה גם את קבוצת פייסבוק פייננשל, ימשיך לנהל את החברה הבת נובי (Novi, לשעבר קליברה), שמפתחת בעבור פייסבוק את אפליקציית הארנק הדיגיטלי שתשמש למטבע הדיגיטלי ליברה כאשר יושק. מרכוס יהיה אחראי עתה גם על פרויקט התשלומים של וואטסאפ, שאותו מנסה החברה לקדם כיום במדינות כמו הודו וברזיל. בשתי המדינות האלה נתקלה החברה באחרונה בקשיים רגולטוריים, שמעכבים את המאמצים שלה בתחום.

הקמת קבוצת פייסבוק פייננשל היא מהלך נוסף של פייסבוק, בראשותו של המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג, לחיבור בין המוצרים והפרויקטים השונים שהיא מנהלת. בשנתיים האחרונות, פייסבוק מיתגה מחדש את האפליקציות וואטסאפ ואינסטגרם, כך שיהיה ברור למשתמשים שמדובר באפליקציות של פייסבוק, וצוקרברג גם הכריז על תוכניות למזג בין אפליקציות המסרים המיידים השונות של החברה. בחברה סבורים כי אם המשתמשים באפליקציות יוכלו לבצע רכישות ותשלומים באמצעות וואטסאפ, אינסטגרם וגם מסנג'ר של פייסבוק, יעלה ערכו של הפרסום בכל הפלטפורמות של פייסבוק והמשתמשים יבלו יותר זמן וישתמשו יותר באפליקציות שלה.

מרכוס הוא מנהל ותיק בתחום הפינטק ומוערך מאוד בתוך פייסבוק. הוא הצטרף לפייסבוק ב-2014 לאחר שכיהן כנשיא חברת פייפאל, וניהל במשך כארבע שנים את פלטפורמת פייסבוק מסנג'ר, לפני שמונה לאחראי על חברת הארנק הדיגיטלי קליברה, שבמאי האחרון שונה שמה לנובי.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.