הכתב והפרשן המדיני ברק רביד מצטרף ל"וואלה!"

הוא ייכנס לתפקיד במהלך השבוע • רביד עזב את "חדשות 13" ביולי האחרון כחלק מתוכנית קיצוצים רחבה בחברה

העיתונאי ברק רביד מצטרף לוואלה! NEWS ככתב ופרשן מדיני. רביד, שייכנס לתפקידו במהלך השבוע, שימש ככתב ופרשן מדיני בכיר ב"חדשות 10" ולאחר מכן ב"חדשות 13". בעברו הוא שימש ככתב מדיני בעיתון "הארץ" וכפרשן בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בגלי צה"ל.

"את חדשות 13" עזב רביד בחודש יולי על רקע תוכנית הקיצוצים שהובילה הנהלת רשת בחברה, לצד 36 עובדים נוספים. רביד נחשב לעיתונאי שמנפק הרבה סקופים ובעל דעות שמאלניות אותן אינו מהסס לבטא ברשתות החברתיות, ופיטוריו מחברת החדשות התקבלו בביקורת רבה, והיו אף טענות כי הם נעשו מתוך שיקולים פוליטיים - טענות שהוכחשו מכל וכל על ידי ההנהלה. יצוין כי רביד, שהתראיין לפודקאסט "אוף דה רקורד" של "גלובס" לפני פיטוריו, נשאל מספר פעמים האם הייתה התערבות לא עניינית בעבודתו, ואמר כי מעולם לא הרגיש ששיקול שאינו מקצועי הנחה את מנהליו.

בתוך כך נציין כי רביד מצטרף ל"וואלה" בתקופה לא פשוטה כלל - במהלך החודשים האחרונים נמצא האתר תחת קיצוצים ופיטורים נמשך, כאשר רק בשבועות האחרונים נאלצו לעזוב מספר בעלי תפקידים, בהם עיתונאים, ממחלקות שונות. כמו כן, אולפני "וואלה", אשר נבנו בתקופת המנכ"ל הקודם אילן ישועה בעלות של מיליוני שקלים ושימשו בעיקר להקלטת תוכניות במיקור חוץ, נסגרו לאחרונה.

נציין כי מזה קרוב לשנתיים מתנהל אתר וואלה ללא הזרמת כספים, והוא נמצא בחיפוש אחר משקיע, ובתקופת הקורונה מצבו הורע אף יותר. ייתכן ויש במינויו של רביד כדי לשדר למשקיע פוטנציאלי שיש באתר כסף, ואולי אף כי תיק 4000 ( (פרשת בזק-וואלה) נמצא הרחק מאחור.

מ"וואלה!" נמסר בתגובה: "אנו גאים על הצטרפותו של ברק רביד. הגעתו היא חלק ממהלך כולל להבטחת המשך ההובלה של מערכת התוכן של וואלה! NEWS. החברה החליטה לאחרונה על שורת מהלכים אסטרטגיים, כדי להתאים את פעילות הווידאו של החברה למציאות המשתנה: הקמת אולפן סושיאל ייעודי, שידרוג והרחבת האולפן המתקדם בקומה הרביעית אשר משמש גם להפקות כנסים וירטואליים וסגירת האולפן בקומת הקרקע בעקבות עבודות הרכבת הקלה הצפויות להתחיל בקרוב".