אוגרים אנרגיה: נוסטרומו של קובי ריכטר, רמי אונגר ותעבורה מגיעה לבורסה דרך מיזוג עם סומוטו

נוסטרומו מתחום האגירה והניהול של ביקושי אנרגיה תתמזג עם סומוטו תמורת הקצאת כ-75% ממניות סומוטו לבעלי המניות של נוסטרומו • מניית סומוטו מגיבה לדיווח בזינוק של עד כ-60%, במחזור מסחר גדול מהרגיל

קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי
קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי

על רקע הביצועים האדירים שמציגה מניית חברת אגירת האנרגיה אוגווינד, עם זינוק של כ-1,150% מתחילת השנה, כעת חברת נוסטרומו, העוסקת גם היא באגירה וניהול ביקושי אנרגיה, עושה את דרכה לבורסה. זאת, באמצעות מיזוג לחברת סומוטו , שבחודשים האחרונים מכרה את פעילותה המרכזית בתחום הפצת אפליקציות.

סומוטו עדכנה כי בהתאם לתוכניותיה "לאיתור וביצוע עסקה משמעותית למיזוג של פעילויות או חברות", היא חתמה על מזכר הבנות לא מחייב מול נוסטרומו, שבמסגרתו תרכוש את החברה תמורת הקצאת קרוב ל-75% ממניותיה לבעלי המניות של נוסטרומו, כך שלאחר העסקה, בעלי מניות סומוטו הנוכחיים יחזיקו בכ-25% מהונה. בסומוטו ציינו, כי "לצורך ביצוע העסקה נקבע בין הצדדים, כי שווייה של נוסטרומו יעמוד על 37.5 מיליון דולר". השלמת העסקה בין הצדדים תלויה בקיומם של כמה תנאים.

במניות נוסטרומו מחזיקים כמה אנשי עסקים וגופים בולטים, בהם מייסד החברה ירון בן נון, בנו של מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון, קבוצת תעבורה של משפחת לבנת, יהודית וקובי ריכטר, ממייסדי אורבוטק ומדינול, רמי אונגר, יבואן רכבי קיה ודייהטסו וקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים.

כפי שסומוטו מסבירה, נוסטרומו, שהוקמה בשנת 2017, היא חברה העוסקת "בפיתוח טכנולוגיות נקיות ומתקדמות לאגירה וניהול ביקושי אנרגיה", ובמסגרת זו פיתחה "מערכת אגירת אנרגיה המבוססת על שינוי פאזה במים". למעשה, נוסטרומו פועלת "בשוק אגירה וניהול ביקושי אנרגיה הנובעים כתוצאה מדרישות קירור ומיזוג במבנים מסחריים, בתי חולים, מרכזי קניות ובמפעלים", שוק המהווה "חלק משמעותי מצריכת האנרגיה העולמית".

עוד ככל הידוע, נוסטרומו "מפעילה למעלה משנה מערכת שהותקנה אצל לקוח" והיא מחזיקה בכמה פטנטים בתהליכי רישום בארה"ב, באירופה, בסין ובישראל. כמו כן סומוטו מציינת כי "המערכת שפיתחה נוסטרומו מציגה עליונות אנרגטית ותפעולית ביחס למערכות מתחרות המבוססות על טכנולוגיית ליתיום. טכנולוגיית נוסטרומו הוכחה כנקייה וללא כל השפעות שליליות על הסביבה".

הפעילות כיום: פרסום בווידיאו ובאודיו

פעילותה של סומוטו כיום מתרכזת בתחום הפרסום בווידיאו ובאודיו, אחרי שבסוף חודש מרץ השלימה את מכירת פעילות הפצת האפליקציות לידי איש העסקים צביקה בארינבוים, שהתעכבה והתעדכנה כמה פעמים, תמורת סכום של עד כ-34 מיליון דולר, בכפוף לתוצאות. כיום מעסיקה סומוטו עשרה עובדים, ולנוסטרומו 15 עובדים.

עוד עדכנה סומוטו בקשר לעסקה עם נוסטרומו, כי היא בוחנת אפשרות שבמסגרתה פעילות האודיו והווידיאו שבה היא מחזיקה כיום, יחד עם זכויות שהיא מחזיקה לקבלת רווחים מפעילות הפצת האפליקציות שנמכרה, יועברו לחברה ציבורית נוספת באמצעות פיצול.

מניית סומוטו הגיבה לעדכון בזינוק דו-ספרתי, שהגיע במהלך המסחר לכ-50%, במחזור מסחר גדול מהרגיל, אחרי שמתחילת השנה ועד כה קפצה בכ-60%, כך שאחרי העליות האחרונות היא משקפת לחברה שווי נוכחי הנע סביב כ-200 מיליון שקל.

פעילותה של אוגווינד מתרכזת בתחום אגירת אנרגיה באמצעות אוויר דחוס שהשימוש בו "נפוץ בענפי תעשייה שונים כחלק מתהליכי הייצור במפעלים תעשייתיים", ושווייה הגיע ליותר מ-2 מיליארד שקל בעקבות נסיקת מנייתה.