לשירותכם זמנית: מה קורה בראשות הגוף שאמור להגן על הצרכנים

גלית אבישי בדרך לראשות המועצה לצרכנות (לפחות באופן זמני) לאחר שהגוף שאמור לשמור על האינטרסים של הצרכנים בישראל פועל מזה יותר משנתיים ללא מנכ"ל קבוע • וגם: הפגנות נגד "היהודים באים", ליין הופעות במלון קורונה, ועוד • השיחה

עופר מרום וגלית אבישי / צילום: תומר יעקובסון, תמר מצפי
עופר מרום וגלית אבישי / צילום: תומר יעקובסון, תמר מצפי

מסתמן - גלית אבישי בדרך לראשות המועצה לצרכנות (לפחות באופן זמני) לאחר שהגוף שאמור לשמור על האינטרסים של הצרכנים בישראל פועל מזה יותר משנתיים ללא מנכ"ל קבוע, כך נודע ל"גלובס". הזמני הוא עד כדי כך קבוע במועצה לצרכנות, עד שכהונת המנכ"ל הנוכחי (גם בתקן "זמני") עופר מרום, הוארכה עד כה 6 פעמים. מרום יסיים את תפקידו בסוף חודש אוגוסט.

גלית אבישי כבר כיהנה בעבר כמנכ"לית המועצה והיא נחשבת אושייה מובילה בתחום, וגם הקימה את ארגון אמון הציבור. אבל גם היא צפויה להחזיק בתפקיד באופן זמני בלבד שיסתכם בחודש-חודשיים, עד שייכנס לתפקידו רשמית מנכ"ל קבוע שזהותו אמורה להתפרסם בסוף חודש אוגוסט. לתפקיד הוגשו כבר מאות מועמדויות.

המועצה שמסונפת למשרד הכלכלה עמדה בחודשים האחרונים במרכזו של עימות לא שגרתי עם רשות החברות שהיא הרגולטור האחראי עליה. ברקע, התפטרותו של יו"ר הדירקטוריון אבי כהן "לאור אי הסכמות עם רשות החברות". כהן עוד הספיק לחזור בו מן ההתפטרות בכדי שהליך האיתור לא ייגדע כשבמקביל הודיעה רשות החברות שהיא כלל לא מרוצה מתפקוד הארגון בצל חשיפה "ליחסי העבודה הקשים בחברה שבגינם הוחלט להגביל את ההנהלה עד לכניסתו של מנכ"ל חדש".

ומה אומרים במועצה? שם בעיקר מתגאים בקפיצה במספר התובענות הייצוגיות שהוגשו בשנתיים האחרונות וטוענים כי האמירות על יחסי עבודה קשים מיוחסות למיעוט של עובדים שהתקשו להשלים עם הדרך החדשה של המועצה.

עופר מרום מסר כי: "בתקופת כהונתי חל שיפור דרמטי בתפקוד המועצה, ואני גאה על כך מאוד. את ההישגים הללו רשמתי עם צוות מעולה של עובדים נחושים ודבקים במטרה. היו מספר עובדים בודדים שלא הסתגלו לקצב החדש של המועצה והם מבאישים את המועצה במקום לבקר את עצמם. הודעתי ביוזמתי על סיום תפקידי למען תפקיד מנכ"ל בארגון פיננסי גדול אליו אכנס ב-1 בספטמבר". מרשות החברות נמסר: "בהתאם ללו"ז שנקבע בוועדת האיתור, הוועדה צפויה לבחור מנכ"ל קבוע למועצה בסוף חודש אוגוסט. עד לאישורו של המנכל הקבוע הדירקטוריון בחר בגברת אבישי לכהן כמנכל בפועל. מינוי זה כפוף לבדיקת הוועדה לבדיקת מינויים ואישורו של מנהל רשות החברות. במסגרת הליך הבדיקה יבחן גם נושא ניגוד העניינים. ביום 30.6.20 החליטה הועדה לבדיקת מינויים, שאין להאריך את כהונתו של מר עופר מרום כמנכ"ל המועצה בכהונה נוספת מעבר ליום 1.8 ושאין להגיש בקשה נוספת להארכת הכהונה. וזאת בין היתר לאור פרק הזמן הארוך שהמועצה פועלת ללא מנכל קבוע. עוד הובהר למר מרום כי הודעה זו כמוה כהודעה מוקדמת על כל המשמעויות. על כן דבריו של מרום כפי שהבאת חוטאים לעובדות ותמוהים מאד.

רשות החברות רואה חשיבות בפעילות תקינה של המועצה ומקווים כי הדירקטוריון יפעל בהקדם לבחירת מנכל קבוע וראוי אשר יוביל את המועצה למקום הראוי והנכון.

עוד נוסיף כי המועצה לצרכנות פועלת ללא דירקטוריון מלא וללא מנכ"ל קבוע מזה למעלה משנתיים. באופן לא סביר, הליך האיתור למנכ"ל קבוע לא הושלם עד כה. רשות החברות מסייעת בכל דרך אפשרית לשרים, לחברה ולדירקטוריון במטרה להחזיר את המועצה לדרך פעולה תקינה. ברי כי ארועים שהתרחשו לאחרונה כדוגמת התפטרות חברי ועדת האיתור, התפטרותם של דירקטורים וקוורום חסר בדירקטוריון אינם תורמים ומעכבים את השגת המטרה".

מיכל רז-חיימוביץ

המפגינים באים


הומור וסאטירה ממשיכים להציק לחוגים מסויימים שמתעקשים לראות בתוכנית "היהודים באים" המשודרת בתאגיד השידור הציבורי כאן, ביזוי של ערכי היהדות. אחרי שיגור תלונות לגורמי הביקורת בתאגיד מנסים קולות שמרניים לייצר מחאה אקטיבית ומודיעים על הפגנה מול בניין התאגיד בירושלים שעל פי המארגנים ישתתפו בה "אמנים מובילי דעת קהל ונבחרי ציבור". מהתאגיד נמסר בתגובה :"'היהודים באים' היא תוכנית סאטירה, וכך יש להתייחס אליה. חופש הביטוי וחופש היצירה הם ערך עליון בשידור הציבורי, כך גם הומור עצמי. זכותם של המפגינים למחות חשובה לא פחות.

ענת ביין-לובוביץ

מצנח הזהב

ד"ר סיניה נתניהו מונתה למנהלת התוכנית לסביבה והערכת השפעות בריאותיות בארגון הבריאות העולמי - אזור אירופה. היא תהיה מופקדת על התשתית המקצועית בתחום הערכת השפעות בריאותיות כתוצאה מחשיפה לסיכונים סביבתיים, וצפויה להתחיל את תפקידה במטה שבעיר בון בספטמבר.

הגולף הדוק מתמיד

קבוצת גולף, בעלת השליטה בחברת האופנה עדיקה, ממשיכה לחזק את הזיקה בין שני המותגים: ל"גלובס" נודע כי לאחרונה זכה במכרז על תקציב היח"צ של עדיקה משרד יחסי הציבור רהב תקשורת שבבעלות רני והילה רהב. רהב מטפל גם בתקציב היח"צ של קבוצת גולף. במכרז התמודדו משרדי יח"צ נוספים בהם שלמור תקשורת שבבעלות אירינה שלמור שטיפל ביח"צ של עדיקה עד עתה, מיניקובסקי תקשורת שבבעלות עידו מיניקובסקי, ומשרדה של דניאלה רייבנבך. נציין כי משרד יח"צ אחד מחזק את האחיזה של גולף בעדיקה. יש בתעשייה הטוענים שהמהלך מחליש את עצמאותה של עדיקה כחברה ציבורית שיש לה לעיתים אינטרסים מנוגדים לאלה של גולף. באפריל התפטר מנכ"ל ומייסד החברה דדי שוורצברג, ועימו חלק ניכר מההנהלה הבכירה על רקע חילוקי דעות בין המייסדים לכלל תעשיות וגולף, בנוגע לתוכניות הצמיחה של עדיקה. השבוע פורסם כי שוורצברג הגיש לביהמ"ש בקשה לצו גילוי מסמכים לפני תביעה בגלל לחצים פסולים. מרהב תקשורת לא נמסרה תגובה לדברים.

ענת ביין-לובוביץ'

חדשות טובות

חולי קורונה השוהים במלון הרלינגטון באשקלון, יוכלו ליהנות מליין הופעות שיתקיים במהלך החודש. במלון הוחלט לתמוך בתעשיית התרבות הישראלית, תוך הנעמת זמנם של השוהים. האמנים והצוותים יקבלו שכר מלא על עבודתם.