משרד החוץ של עומאן: מברכים על ההסכם בין ישראל לאמירויות

בהודעה שפורסמה בטוויטר, נכתב שהיא מקווה שהמהלך יוביל להסכם "מקיף, צודק ובר-קיימא ולשגשוג בכל המזרח התיכון" •  בראיון לרשת ב' הודיע יועצו של מלך בחריין כי "עד סוף שנת 2020 יהיו עוד מדינה או שתיים שיחתמו על הסכמים על ישראל, וההסכם יוביל לאפקט דומינו"

ראש הממשלה בשיחת טלפון עם נשיא ארה"ב ועם יורש העצר של איחוד האמירויות / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בשיחת טלפון עם נשיא ארה"ב ועם יורש העצר של איחוד האמירויות / צילום: קובי גדעון, לע"מ

משרד החוץ של עומאן פרסם היום הודעה המברכת על ההסכם החדש בין ישראל לאיחוד האמיריות: "עומאן תומכת בהחלטת איחוד האמירויות לנרמל את יחסיה עם ישראל", נכתב. לדבריה, היא מקווה שהמהלך יוביל להסכם "מקיף, צודק ובר-קיימא ולשגשוג בכל המזרח התיכון".

 

בישראל מקווים שגם בחריין תצטרף בזמן הקרוב לאיחוד האמיריות. יועצו של מלך בחריין, הרב מארק שנייר, העריך היום בראיון ברשת ב׳ כי "עד סוף שנת 2020 יהיו עוד מדינה או שתיים שיחתמו על הסכמים על ישראל, וההסכם יוביל לאפקט דומינו".

בתוך כך ראש הממשלה נתניהו הודה באופן אישי לשגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, שפעל בדיסקרטיות רבה אל מול שגריר האמיריות בוושינגטון יוסף אל עוטייבה .

ראש המוסד יוסי כהן שימש כשליחו האישי של נתניהו לאמיריות, וצפוי לצאת לשם בזמן הקרוב לביקור נוסף. אתמול פרסם נתניהו גם תודה לכהן, על השליחות האישית שלו ומעורבות העמוקה בהשגת ההסכם.

 

בהמשך לדבריו הקודמים ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף ואמר: "אני מודה לנשיא מצרים א-סיסי, ולממשלות עומאן ובחריין על תמיכתם בהסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, שמרחיב את מעגל השלום ויטיב עם האזור כולו".