נטו ממשיכה למכור למוסדיים מניות החברה הבת נטו מלינדה

המימוש הנוכחי, בהיקף של 44 מיליון שקל, הוא השלישי במניותיה של החברה הבת בשנה האחרונה

דודי עזרא   / צילום: נטו
דודי עזרא / צילום: נטו

חברת המזון נטו אחזקות , שנמצאת בשליטת דודי עזרא, ממשיכה לצמצם את ההחזקה שלה בחברה הבת - חברת המזון נטו מלינדה . החברה שבשליטת עזרא השלימה הפצת מניות של כ-3.4% מהמניות של נטו מלינדה בשווי של כ-44 מיליון שקל. העסקה התבצעה דרך דסק המניות בחבר הבורסה של אי.בי.אי, והמניות נרכשו על ידי כמה גופים מוסדיים. 

זהו המימוש השלישי שמבצעת נטו אחזקות להחזקותיה בנטו מלינדה בשנה האחרונה, כשההחזקה שלה בחברת המזון ירדה מכ-80% באוגוסט 2019 לכ-46% בלבד כיום (49% מזכויות ההצבעה). סך המימושים הצטבר לסכום כולל של 347 מיליון שקל.

מכירת מניות נטו מלינדה נעשתה במימוש הנוכחי לפי מחיר של 61.4 שקל למניה - זאת לעומת 53 שקל במכירה הקודמת (יוני האחרון), ו-47 שקל בספטמבר 2019. מהדיווח של נטו עולה כי לחברה צפוי גידול בהון המיוחס לבעלים (לפני מס) של החברה בעקבות מכירת המניות בהיקף של כ-12 מיליון שקל .

מניית נטו מלינדה עלתה 17% השנה

נטו מלינדה, בניהולו של עמי גולדין (המשמש גם מנכ"ל נטו), פועלת עבור נטו אחזקות בייצור ומכירת מוצרי בשר, דגים, בצק וקצפת, ובהם המותגים טיבון ויל, ויליגר, שלושת האופים וריץ'. נטו מלינדה, שעוסקת ביבוא ושיווק מזון, נהנתה מהשפעות משבר הקורונה על ענף המזון, ומגידול ניכר במכירות שלה. מתחילת השנה עלתה מניית נטו מלינדה ב-17%, והיא כמשקפת לחברה כיום שווי של כ-1.3 מיליארד שקל .

בסוף השבוע האחרון פרסמה נטו מלינדה את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2020. בסיכום המחצית רשמה החברה עלייה של כ-19% במכירות, שהסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל, מהם כ-650 מיליון שקל ברבעון השני. נטו מלינדה הציגה צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה, למרות עיתוי חג הפסח שחל בתחילת אפריל, כך שעיקר המכירות נכללו ברבעון הראשון של 2020, בעוד שבשנה שעברה רובן נכללו ברבעון השני. הצמיחה יוצאת הדופן של נטו מלינדה במחצית נרשמה, בין השאר, הודות להסכם שיווק העופות שעליו חתמה בשנה החולפת.

בשורת התחתונה מציגה נטו מלינדה עלייה של כ-52% ברווח לתקופה במחצית השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019, לסך כ-80 מיליון שקל, ועלייה של כ-39% ברווח הנקי ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל, לסך כ-42 מיליון שקל.