"באיחוד האמירויות סקרנים מאוד להכיר את ישראל ואת הישראלים"

כך אמר המשנה למנכ"ל בנק הפועלים רו"ח רם גב בוועידה הכלכלית לאור ההסכם עם איחוד האמירויות • "בהסכם בין איחוד האמירויות וישראל יש במוצהר רצון של המדינה הזו לפגוש את החדשנות ואת הטכנולוגיה שיש לתעשיית ההייטק הישראלית להציע"

הסכם הנורמליזציה עליו הוכרז לפני מספר ימים בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערבויות הוא הסכם היסטורי", כך לדברי רו"ח רם גב, CFO ומשנה למנכ"ל בנק הפועלים. 

"אנחנו, בבנק הפועלים, רואים בהתפתחות זו הזדמנות לכינון מערכת יחסים ושיתופי פעולה כלכליים בין המדינות בכלל, ובין המערכות הפיננסיות שלהן, בפרט. ההסכם עצמו בין המדינות עדין בשלבי גיבוש, ולצוותים עדין יש עבודה רבה. ויש לזכור שגם נירמול היחסים יתרחש בהדרגה. אבל זהו הסכם מדיני - שהממד הכלכלי בו מרכזי והפוטנציאל הכלכלי בו הוא גדול מאוד.

"באיחוד האמירויות סקרנים מאוד להכיר את ישראל ואת הישראלים, והם משתוקקים לעשות עסקים עם חברות ישראליות. הם אומרים את זה בכנות מאז ההכרזה על ההסכם ואני מציע להקשיב להם היטב. עם הזמן אנחנו נראה מגוון של חברות וגופים ישראליים חוברים לראשונה לעמיתים בדובאי או מרחיבים בצורה גלויה שיתופי פעולה קיימים".

"איחוד האמירויות תמצא בישראל כר פורה להשקעות ולמשל לשימוש בקרן העושר שלה"

גב המשיך ואמר כי "מי שמכיר את הסביבה העסקית באיחוד האמירויות מעיד שזו סביבה עסקית מאוד ידידותית, קלה, ונוחה מאוד לעסקים, כלומר פתוחה מאוד. וזה היבט חשוב מאוד מבחינת החברות הישראליות שרוצות לייצא ולהיכנס לשוק המסקרן שם. יחד עם זאת, הפתיחות באה עם תחרות, כך שהישראלים בהחלט ימצאו שם גם תחרות על המגרש.

"בנוסף, איחוד האמירויות היא מדינה עם סקרנות לטכנולוגיות, עם רעב גדול להשקעות, והיא תמצא בישראל כר פורה להשקעות ולמשל לשימוש בקרן העושר שלה, אשר צברה, לפי פרסומים זרים, כ-800 מיליארד דולר. השילוב בין העוצמות של כל אחת מהכלכלות, יכול לייצר גם אזור סחר חופשי וירטואלי QIZ (קוויז) עבור שיתופי פעולה בתחומי ההייטק, הסייבר, האנרגיה, החקלאות והבריאות.

"כל אלו מושתתים כידוע לכולנו על קשרים בין בנקאיים. איחוד האמירויות היא מרכז פיננסי חשוב ביותר בעולם הערבי ובכלל, ואנחנו בבנק הפועלים רואים בקשרים עם גופים פיננסיים במדינה אינטרס ראשון במעלה של שני הצדדים".

"השיח' מחמד בן זאיד הוא מנהיג של חזון החושב רחוק"

"לא מעט דובר על 3.5 שעות הטיסה המפריד"ות בין טרמינל 3 בנתב"ג לבין טרמינל 3 בדובאי אינטרנשיונל, אבל בכל מה שקשור לפיננסים, המרחק הפיזי בטל בשישים ביחס ליתרונות הגלומים בשיתוף הפעולה בין המדינות", המשיך גב בדבריו. "יורש העצר, השיח' מחמד בן זאיד, מנהיג של חזון החושב רחוק, הציב את נושא החדשנות והטכנולוגיה גבוה בסולם העדיפויות של ארצו, ובהסכם בין איחוד האמירויות וישראל יש במוצהר רצון של המדינה הזו לפגוש את החדשנות ואת הטכנולוגיה שיש לתעשיית ההייטק הישראלית להציע. המפגש בין בירת המיזמים והחדשנות מהמפרץ לבין הסטארט אפ ניישן הישראלי צפוי להיות מרתק.

"צריך לזכור, איחוד האמירויות היא מדינה צעירה. אפילו יותר צעירה מישראל. היא תחגוג בשנה הבאה 50 שנה להיווסדה, ויורש העצר בן זאיד החליט להפוך את שנת ה-50 לשנה מיוחדת. הסכם השלום עם ישראל הוא לראייתי חלק מהחזון הזה שלהם.

"לפני קצת יותר מחודש ראינו את איחוד האמירויות משגרת את הגשושית 'התקווה' למאדים, פרויקט של 200 מיליון דולר, כך שהם באמת חושבים רחוק, תרתי משמע".

גילוי מלא: הכנס נערך בשיתוף בנק הפועלים ואיגוד הדירקטורים