מנייתה של אורביט מזנקת ב-30% על רקע הסכם עם לוקהיד מרטין

אורביט טכנולוג'יס הודיעה על הסכם עם לוקהיד מרטין האמריקאית לייצור ואספקה של מערכות שמע למטוסים בכ-46 מיליון דולר

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום, גלובס

מנייתה של אורביט מזנקת בכ-30% בבורסה בתל אביב לאחר שהודיעה כי יצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין בחרה במערכת שלה Orion Combat להיות הדור הבא של מערכת ניהול הקשר והשמע למטוסי F-16. הסכם המסגרת כולל פיתוח, ייצור ותמיכה במערכות ניהול השמע ומוערך בכ-46 מיליון דולר.

מערכת ניהול השמע של אורביט כוללת שמע תלת-ממדי, המסייע בהמחשת מיקומי איומים לטייס, מערכת הפחתת רעשים אדפטיבית ומערכת תפעול קולי. ההסכם עשוי לקרב את אורביט להסכם נוסף לאספקת תמיכה לתוכן מקומי בהודו עבור מטוס ה-F-21 של לוקהיד מרטין, וזאת במידה והמטוס ייבחר לטובת חיל האוויר ההודי. 

אורביט, בשליטת קרן פימי, מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות תקשורת מגוונים, המשלבים טכנולוגיות מתקדמות. ביולי האחרון קיבלה החברה הזמנה חוזרת מיצרנית מטוסים אמריקאית וספקית למשרד ההגנה של ארה"ב למערכות ניהול שמע בהיקף של 1.8 מיליון דולר.

קרן פימי השתלטה על אורביט ב-2017 כשרכשה כ-33% ממניותיה בהשקעה של 36 מיליון שקל, ולפי מחיר של 6.7 שקלים למניה, לעומת המחיר הנוכחי כ-8.3 שקלים למניה.

דניאל אשחר, מנכ"ל אורביט, מסר: "אנו גאים מאוד להיבחר על ידי לוקהיד מרטין לתוכנית חשובה זאת. זכייה זו מעידה על האמון הרב במערכות ניהול השמע התלת-ממד מתוצרת אורביט, שהינן המתקדמות ביותר מסוגן בעולם. זכייה זו ממשיכה להציב את אורביט, החוגגת השנה 70 שנים להיווסדה, כמובילת שוק של מערכות השמע למגוון פלטפורמות אוויריות הכוללות מטוסי קרב, מטוסי אימון ועוד".