בזק | בלעדי

קבוצת החברות הבנות של בזק נערכת למעבר למותג אחד

מאלפא, קבוצת החברות בנות בבזק המורכבת מפלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, נמסר: "העבודה כרגע פנימית אבל אכן יש חשיבה רצינית בנושא"

רן גוראון / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רן גוראון / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קבוצת החברות בנות בבזק (פלאפון-בזק בינלאומי-yes), הקרויה "אלפא", נערכת לקראת מעבר למותג אחד שילווה את החברות. מהקבוצה אישרו שנעשית עבודה פנימית בנושא. הסממן הראשוני לכך שהחברה החלה להיערך לכך מתרחש בימים אלה כאשר בפרסומת של פלאפון לדור החמישי בסלולר, הופיע לראשונה שפלאפון היא חלק מקבוצת החברות בנות.

אלפא היא פרויקט של כינוס חברות הבנות תחת הנהלה אחת שבמקור אמורות היו להתמזג לכדי חברה אחת. אלא שמשרד התקשורת בעבר סירב לאפשר זאת ולכן החברות פועלות תחת מיזוג תפעולי בלבד והן נותרות כרגע יישויות משפטיות נפרדות.

חילופי הדברים במשרד התקשורת הביאו לכך שישנה חשיבה מחדש סביב האיסור על החברות בנות בבזק להתמזג, ורמז לכך נמצא בעבודה שעשה המשרד בנושא ההפרדה המבנית בבזק ובהוט על רקע הבג"ץ שהגישה בזק נגד משרד התקשורת שלא מבטל את ההפרדה המבנית בבזק.

באלפא, בראשות רן גוראון, מטבע הדברים רוצים לראות את הסינרגיה בין החברות הולכת ומתרחבת. דירקטוריון בזק אף בוחן האם לאור עמדת משרד התקשורת יש מקום להגיש בקשה לאישור המיזוג מחדש, מה שכמובן יצריך דיון חדש עם העובדים בשלוש החברות.

לעמדתו של גיל שרון, היו"ר החדש של דירקטוריון בזק, תהיה עמדה קריטית בנושא היות ומצד אחד המהלך התפעולי לאיחוד החברות בנות כבר יצא לדרך והובל על ידי היו"ר הקודם שלמה רודב. מצד שני ישנה כאן שאלה קריטית וחשובה הרבה יותר והיא עתיד חלק מהחברות בנות שמרכיבות את אלפא וההפסדים העצומים של yes. בזק ממשיכה להזרים ל-yes מאות מיליוני שקלים בהיקפים הולכים ויורדים, ולא נראה שכרגע זה עומד להיפסק. בנוסף בבזק בינלאומי שוררת דאגה רבה מהאפשרות שבזק תקבל רישיון ISP והדבר יביא להיחלשותה של בזק בינלאומי. בקרב העובדים ישנה מחשבה שלאור האפשרות הריאלית שבזק תקבל את רישיון ה-ISP, עדיף בסיטואציה כזו להעביר את פעילות ה-ISP לבזק.

בשולי הדברים נזכיר כי אלפא החליטה שאת חבילת הטריפל שלה תוביל yes. לכן יהיה מעניין לראות איזה מותג "יורדם" מבין השלושה.