וירג'ין אטלנטיק בדרך להבראה: בעלי המניות אישרו תוכנית התייעלות של 1.2 מיליארד לישט

התוכנית בהיקף של 1.2 מיליארד ליש"ט כוללת התייעלות, פריסת חובות והזרמת הון לחברה והיא אמורה להבטיח את עתידה הכלכלה של החברה לתקופה של 18 חודשים

מטוס וירג'ין אטלנטיק / צילום: מלווין נילסון
מטוס וירג'ין אטלנטיק / צילום: מלווין נילסון

בדרך להבראה? חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיקשהגישה בקשה להגנה מפני נושים בתחילת חודש אוגוסט בארה"ב, מודיעה כי בעלי המניות ונושיה אישרו תוכנית ההבראה שהיא הציגה קודם לכן ואשר תחלץ אותה ממשבר הקורונה. התוכנית בהיקף של 1.2 מיליארד ליש"ט כוללת התייעלות, פריסת חובות והזרמת הון לחברה והיא אמורה להבטיח את עתידה הכלכלה של החברה לתקופה של 18 חודשים. כעת ממתינה החברה לאישור בית המשפט בלונדון על מנת להוציא לפועל את המהלך. ההליך שפתחה וירג'ין אטלנטיק בארה"ב בא במטרה לאפשר לה כחברה זרה להגן על נכסיה מפני הליך של הקפאת הליכים. החברה נימקה לבית המשפט בניו יורק כי היא חוותה ירידה של 89% בהיקף ההזמנות לעומת השנה הקודמת, כאשר הפעילות ברבעון השני של 2020 משקפת רבע מפעילות החברה ברבעון השני אשתקד.

וירג'ין אטלנטיק מונה כיום צי של 37 מטוסים (שהצטמצם מ-45) והיא הטיסה בשנה שעברה 5.6 מיליון נוסעים, מספר שדומה אגב לזה שהטיסה אל על ב-2019. חברת התעופה האמריקאית דלתא מחזיקה ב-49% ממניות וירג'ין. בחודש אפריל נכנסה וירג'ין אוסטרליה, החברה האחות, להליך של חדלות פירעון אחרי שהחוב שלה הצטבר ל-5.2 מיליארד דולר. לאחרונה הודיעה החברה שעברה לידי בעלים חדשים (קרן Bain Capital האמריקאית) על פיטורי כ-3,000 מתוך 9,000 עובדיה ועל מכירת כמחצית מצי מטוסיה.

בשנה שעברה השיקה וירג'ין אטלנטיק המנוהלת על ידי הישראלי שי ויס קו ישיר לונדון-תל אביב עם דגש על טיסות המשך לארה"ב ובכך היא נכנסה לתחרות באחד הקווים המבוקשים מתל אביב שנשלט על ידי אל על ובריטיש (מבין חברות הלגאסי). החברה הודיעה כי ב-6.9 היא תחדש את טיסותיה בקו עם שלוש טיסות שבועיות. לאחרונה הכריזה כי תעניק לכל הנוסעים דרכה ביטוח קורונה. לא מדובר בתחליף לביטוח הנסיעות אלא כמוצר משלים ומעניין. ה פוליסה תופעל באופן אוטומטי עם רכישת הכרטיס דרך החברה והיא אינה מותנית בגיל הנוסע, במחלקה בה הוא טס, ביעד אליו הוא טס או במשך השהייה בו. הפוליסה תקפה עד ל31.3.2021 והיא מבטיחה לנוסע שנדבק בזמן השהייה בחו"ל כיסוי ההוצאות הרפואיות, הסעות, לינה והטסה הביתה עד לכיסוי בהיקף של חצי מיליון ליש"ט. נוסע שיסורב לעלות לטיסה או שיידרש להיכנס לבידוד בעקבות בדיקת קורונה חיובית, יהיה זכאי לכיסוי הוצאות של עד 3,000 ליש"ט.