איחוד האמירויות ביטלה את החרם הכלכלי על ישראל

שליט האמירויות חתם על צו שמבטל את החרם ומתיר חתימת הסכמי סחר בין שתי המדינות • ביום שני אמורה לצאת משלחת ישראלית לאבו דאבי להכנת הסכמי שיתוף פעולה

השיח' ח'ליפה בין זאייד אל נאהיאן, שליט איחוד האמירויות / צילום: Rashed al-Mansoori/Ministry of Presidential Affair, AP
השיח' ח'ליפה בין זאייד אל נאהיאן, שליט איחוד האמירויות / צילום: Rashed al-Mansoori/Ministry of Presidential Affair, AP

עוד מהלך היסטורי בעקבות הכרזת הסכם השלום עם איחוד האמירויות. האמירויות ביטלה רשמית את החרם הכלכלי-מסחרי נגד ישראל, שנחקק לפני 48 שנים.

השליט, השיח' ח'ליפה בין זאייד אל נאהיאן, חתם על הצו שמבטל את החרם ומתיר חתימת הסכמי סחר בין שתי המדינות. בדיווחים בתקשורת המקומית נאמר כי הצו מאפשר לכל החברות והאזרחים של האמירויות למסד יחסי מסחר עם ישראל ועם חברות ישראליות, לייבא ולייצא, ולכונן הסכמי שיתוף פעולה בכל התחומים.

ביום שני אמורה לצאת משלחת של נציגי משרדי הממשלה השונים מישראל לאבו דאבי להכנת הסכמי שיתוף הפעולה בכל התחומים. צוות ישראלי מצומצם כבר נחת שם שלשום להכנת הביקור.

בכלי התקשורת באמירויות מופיעה הידיעה בכותרות הראשיות עם צילומים של השיח' ח'ליפה וכן של דגלי שתי המדינות. בדיווחים מצויין כי ביום שני תגיע משלחת ישראלית ואמריקאית בטיסת מסחר ראשונה ישירה אי פעם של חברת אל על. גם במדינות המפרץ האחרות לרבות סעודיה תופסת הידיעה מקום בכיר, ובנימה חיובית.

השר לשת"פ איזורי אופיר אקוניס: "ההחלטה הזאת היסטורית וחשובה מאין כמותה. המשמעות המיידית היא, היקפי מסחר של כ-500 מיליון דולר, בשלבים הראשוניים של הקשרים. פוטנציאל הייצוא והמסחר הבילטראלי הוא עצום והוא בסיס מצוין לפרוייקטים טרילטריים ואזוריים שלא קודמו בשנים האחרונות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך על החלטת נשיא איחוד האמירויות שייח' ח'ליפה בן זאיד, לבטל את החוק להחרמת מוצרים מישראל ומגעים כלכליים עם ישראלים. זהו צעד חשוב לקידום השגשוג והשלום באזור".

שר החוץ גבי אשכנזי: "צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון. קורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות".