הכנסות גולף ירדו ב-24% ברבעון השני; הרווח הנקי גדל ב-35%

הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 הסתכמו ב-182 מיליון שקל • בסיכום המחצית עוברת קבוצת האופנה להפסד נקי של 12 מיליון שקל לעומת רווח נקי של שני מיליון שקל בסיכום המחצית הראשונה של 2019

חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס
חנות גולף בכלבו שלום / צילום: שני מוזס, גלובס

הרבעון האחרון של רביב ברוקמאייר בגולף בצל משבר הקורונה מסתכם בשחיקה של 24% בשורת ההכנסות, שעמדו על 182 מיליון שקל לעומת הרבעון השני ב-2019. זאת לצד זינוק ברווח הנקי ב-35% לסך של 22 מיליון שקל. בסיכום המחצית קבוצת האופנה שבשליטת כלל תעשיות רושמת שחיקה של 14% בהכנסות בסך 376 מיליון שקל, ומעבר להפסד נקי של 12 מיליון שקל לעומת רווח של שני מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

הפגיעה בהכנסות שרושמת גולף ברבעון התרחשה בדומה למרבית מתחרותיה בעיקר בשל השפעת הסגר על החנויות בעקבות התפשטות וירוס הקורונה במהלך חודש אפריל, כשהחנויות נפתחו בהדרגה. חלק מהירידה קוזז הודות לגידול במכירות של עדיקה ובאתרי האונליין של גולף.

תוצאות גולף
 תוצאות גולף

על רקע הירידה בהכנסות, הרווח הגולמי נשחק ברבעון השני ב-26% לסך של 116 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם שיעור הרווח הגולמי מהמכירות נשחק הן ברבעון ב-1.6 נקודות אחוז לרמה של 63.4%, וזאת בעיקר בשל עלייה בהפרשות לירידה ערך מלאי, וכתוצאה מעלייה בשיעור ההנחות ברבעון.

הרווח התפעולי עלה ב-34%

הרווח התפעולי שמציגה גולף עלה ב-34% לסך של 31 מיליון שקל, בין היתר הודות לצעדי ההתייעלות שנקטה, כשבדומה למתחרותיה גם גולף מציגה ירידה בהוצאות על כוח האדם הודות לחל"ת הממושך של עובדיה וקיצוץ של 10% מהם. כך, שיעור הרווח התפעולי של החברה מהמכירות טיפס לרמה של 16%.

רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף  / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
 רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

בסעיף הוצאות אחרון מציגה גולף ירידה ניכרת מרמה של כמעט איזון (הפסד של כ-200 אלף שקל) להפסד של כשני מיליון שקל, וזאת בעיקר בשל ירידת ערך רכוש בלתי מוחשי בתחום פעילות עדיקה.

בדומה למתחרותיה, גם גולף מציגה את הפדיונות בחנויות זהות רק מאז חזרתן לפעילות בתום הסגר, כלומר ב-7 במאי, וכך היא רושמת גידול של כ-6% ברבעון השני.

סגרה שמונה חניות ופתחה רק שמונה

לצד התוצאות, מעדכנת גולף כי במהלך המחצית הראשונה של השנה סגרה 15 חנויות, לצד 8 פתיחות בלבד. בניגוד לפוקס וקסטרו שמפרטות בדוחותיהן אילו חנויות הן סגרו, קבוצת גולף נמנעת מלפרט זאת, וגם מסרבת לתת תשובות מדויקות לפניית "גלובס".

קבוצת גולף מעסיקה 1,792 עובדים, ובתקופת הדוח הכירה הכנסה במענקי עידוד עובדים מהמדינה של כמיליון שקל.

בנוגע למשכירים מציינת גולף, כי הגיעה להבנות עם מרבית משכירי הנכסים בהם פועלות חנויות החברה ביחס לתשלומי השכירות בגין תקופת סגירת החנויות, וכי עם חלקם הגיעה להבנות נוספות לגבי חודש יולי. כמו כן, הקבוצה נהנתה בדומה ליתר מתחרותיה מפטור מארנונה של שלושה חודשים, בעקבות החלטת הממשלה.

דדי שוורצברג כבר לא בעל עניין

היום (א') באופן סמלי אך צפוי עדכנה גולף כי דדי שוורצברג חדל מלהיות בעל עניין בחברה, לאחר שהיום הגיע מועד פרישתו הרשמי מהחברה עם תום תקופת ההודעה המוקדמת.

בתוך כך, גולף מינתה היום את אייל גרינברג, מנכ"ל רשת הספרים סטימצקי לדירקטור בקבוצה, וזאת בהמשך לדיווח כי כלל תעשיות שבבעלות לן בלוונטיק, בעלת השליטה בגולף, תעניק כאופציה 6.5% מהמניות שלה בקבוצת האופנה לרשת הספרים סטימצקי שבניהולו.