נדל"ן, טכנולוגיה ופיננסים: מי עוד מנפיקות בת"א

את המחצית הראשונה של השנה סיכמה הבורסה עם שש הנפקות אקוויטי חדשות • בימים האחרונים השלימה חברת האשראי הצרכני מימון ישיר גיוס של כ-140 מיליון שקל – עליו מורווחים בינתיים המשקיעים בהנפקה עשרות אחוזים

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הנפקתה של יוניקורן, אם תצא לפועל כמתוכנן, תמשיך רצף לא קטן של הנפקות אקוויטי ראשוניות (IPO) הנרשם בבורסה בחודשים האחרונים, חרף משבר הקורונה. שתי ההנפקות הניצבות כבר בשלבים סופיים הן של חברת מספנות ישראל ושל טכנולוגיות גילוי אש וגזים, שעשויות לצאת לפועל עוד השבוע. זאת אחרי שבימים האחרונים השלימה חברת האשראי הצרכני מימון ישיר גיוס של כ-140 מיליון שקל - עליו מורווחים בינתיים המשקיעים בהנפקה עשרות אחוזים.

הנפקת אקוויטי נוספת הנמצאת בשלבים מתקדמים יחסית היא של חברת אאורה ריט - קרן הריט של חברת הנדל"ן אאורה, שפרסמה כעת תשקיף להשלמה ותשקיף מדף לקראת גיוס הון ראשוני של כ-220 מיליון שקל.

במסגרת הקמת הקרן, תמכור חברת אאורה הבורסאית לקרן הריט כ-250 דירות, נוסף לכ-4,200 שטחי מסחר ומבנה מעונות סטודנטים בקריית אונו הכולל כ-70 יחידות דיור, כל זאת תמורת כ-610 מיליון שקל.

נוסף לאלה המוזכרות, לא מעט שמות נוספים עלו בחודשים האחרונים על הפרק של מועמדות להנפקה, אולם מרביתן טרם ביצעו צעדים ממשיים להוצאת המהלך לפועל.

את המחצית הראשונה של השנה סיכמה הבורסה עם שש הנפקות אקוויטי חדשות - שתיים של חברות הנדל"ן אזורים ליווינג ואלמוגים, שגייסו הון ראשוני בחודש פברואר, לפני משבר הקורונה, ובהמשך של חברת הגז סופרגז, חברות האנרגיה הירוקה דוראל ומשק אנרגיה וחברת הטכנולוגיה סייברוואן, שהנפיקו בחודש יוני, לאחר התאוששות השוק מהמשבר. בחודש יולי גייסה שותפות פוד-טק, העוסקת בפיתוח תחליפי מזון, כ-20 מיליון שקל בהנפקת יחידות השתתפות לציבור.