מקס סטוק מתקרבת לבורסה והמספרים נחשפים: אלו ההכנסות והרווחים

ככל הידוע, מקס סטוק מבקשת לבצע את ההנפקה לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל • טיוטת תשקיף ראשונה חושפת כי רשת המוצרים המוזלים סיכמה את המחצית הראשונה של השנה עם קפיצה של 34% בהכנסות שהגיעו ל-472 מיליון שקל, לצד שיפור של 8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-33 מיליון שקל

זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר
זהבית כהן / צילום: רמי זרנגר

הנפקת המניות הראשונית (IPO) של רשת המוצרים המוזלים מקס סטוק מתקרבת לבורסה. טיוטת תשקיף ראשונה חושפת כי בכוונת בעליה, קרן אייפקס, אורי מקס ומשפחת ניומן, לבצע את ההנפקה באמצעות הצעת מכר מהחזקותיהם, בהיקף מוערך של כמה מאות מיליוני שקלים.

ככל הידוע, מקס סטוק מבקשת לבצע את ההנפקה לפי שווי חברה נאה של כ-1.4 מיליארד שקל. שווי זה גבוה משמעותית מהשווי לפיו רכשה אייפקס את השליטה ברשת בשנת 2017, אז השקיעה כ-170 מיליון שקל תמורת כ-55% ממניות מקס סטוק, ששיקפו לרשת שווי של כ-300 מיליון שקל.

את ההנפקה צפוי להוביל בנק ההשקעות הזר ג'פריס, כך שעיקר הסחורה שתימכר בה צפויה להימכר למשקיעים זרים. לידר הנפקות תוביל את החלק הישראלי של המהלך יחד לאומי פרטנרס, וכן ברק קפיטל, דיסקונט ופועלים אי.בי.אי.

מקס סטוק עוסקת במסחר קמעונאי באמצעות הפעלת רשת חנויות דיסקאונט למגוון רחב של מוצרים לבית, תחת השמות מקס, מקס 20 ו-כאן קונים בכיף, ובסך הכול מפעילה כ-50 סניפים ברחבי הארץ באמצעות חברות בת וזכיינים.

טיוטת התשקיף חושפת גם את תוצאותיה הכספיות של החברה, המראות כי את המחצית הראשונה של השנה סיכמה מקס סטוק עם קפיצה של 34% בהכנסותיה שהגיעו ל-472 מיליון שקל, לצד שיפור של 8% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-33 מיליון שקל.

מקס סטוק מדווחת על פגיעה בפעילות בעקבות התפשטות וירוס הקורונה, בעקבות סגירת רשת החנויות שלה. עם זאת, היא הצליחה להתגבר על הפגיעה בזכות עלייה במכירות מוצרי המיגון שהיא מציעה, אותם התחילה לייבא בעקבות הקורונה, ואשר בניטרולם מכירותיה למחצית השנה הראשונה רשמו ירידה מינורית, לפי החברה.

תחום מוצרי המיגון אליו נכנסה מקס סטוק בעקבות התפשטות הקורונה כולל מסיכות חד-פעמיות, סרבלים, מדחומים ללא מגע ועוד. הלקוחות לאותם מוצרים הגיעו מהשוק המוסדי, דוגמת משרדי ממשלה ובתי חולים.

את 2019 סיכמה מקס סטוק עם קפיצה של 20% בהכנסותיה, שהגיעו ל-742 מיליון שקל, בזכות צמיחת הרשת עם פתיחת סניפים חדשים, וכן הגדלת מכירות בסניפים קיימים, והציגה שיפור בשיעור דומה ברווח הנקי, שהגיע ל-59 מיליון שקל.