צעד נוסף בדרך לישראל: טסלה מנהלת מגעים עם גורמים בענף הביטוח

החברה מפעילה בארה"ב מודל ביטוח עצמאי, וכעת היא בוחנת להרחיב את השירות לשווקים נוספים • ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים בינה לבין קבוצת ביטוח ישיר על שיתוף פעולה אפשרי

אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP
אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP

חחברת טסלה ממשיכה בהיערכות לכניסה לשוק הישראלי. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת בשבועות האחרונים מגעים עם גורמי ביטוח ופיננסים מקומיים. ככל הידוע, נציגיה נפגשו בין השאר עם קבוצת "ביטוח ישיר", הגם שככל הנראה לא עם חברת הביטוח הישירה שבבעלותה. נראה כי טסלה מבררת אפשרות לכינון מודל ביטוחי ייחודי לרכב החברה, אולם הפרטים עדיין אינם ברורים.

לטסלה יש חברת ביטוח עצמאית, שהחלה לפעול באוגוסט 2019 עבור לקוחותיה, בשלב הראשון בקליפורניה בלבד. החברה מציעה מודל ביטוח ייחודי שמבוסס על ניתוח מידע הזורם דרך הענן מכלי הרכב באמצעות אלגוריתמים, שמחשבים את העלויות בהתאם לפרופיל הנהיגה של בעל הרכב, רמת הסיכון, אזורי נסיעה וכו'.

בעלי טסלה חדשים יכולים להצטרף לביטוח באמצעות האפליקציה של החברה, ונטען כי הם יכולים לקבל הצעת מחיר מקוונת בתוך דקות ספורות. המחיר מתעדכן ככל שנצבר יותר מידע על השימוש ברכב. על פי דיווחים בארה"ב, עלות הביטוח הממוצעת נמוכה בהרבה מזו של הביטוח לרכבי טסלה בחברות חיצוניות.

לאחרונה פורסם כי החברה שואפת להרחיב את מודל הביטוח שלה לכל השווקים שבהם היא פועלת, כאשר בשלב הראשון דובר על סין ועל אירופה. לאחרונה גייסה החברה בכירים מענף הביטוח עבור המרכזים שלה בברלין ובלונדון.

אתגרים לחברות הביטוח המסורתיות

כלי הרכב של טסלה מציבים אתגר למבטחים המקובלים בשני תחומים. הראשון הוא העובדה שמדובר ברכב חשמלי, שמטופל רק על ידי החברה עצמה, ולפיכך עלויות הטיפולים והתיקונים נשלטות בצורה ריכוזית.

האתגר השני קשור לטכנולוגיה המתקדמת של החברה, בשל המערכת האוטונומית, TESLA PILOT, שמציעה דרגה גבוהה יחסית של אוטונומיה ונהיגה ללא מעורבות הנהג. בישראל, למשל, כל סוגיית הביטוח לרכב בדרגות אוטונומיה גבוהות עדיין פתוחה לחלוטין למרות שכבר מיובאים לארץ כלי רכב עם מערכות, שמאפשרות נסיעה עם מעורבות מינימלית של הנהג.

מעבר לכך, תחום ביטוחי הרכב נחלק לשניים - מצד אחד יש את ביטוחי החובה, לנזקי גוף, שאותם נדרש לעשות דרך חברה ישראלית. נכון להיום טסלה מחזיקה במספר רכבים מצומצם בישראל שעליהם יש ככל הידוע ביטוח חובה באחת החברות המקומיות. מצד שני, יש את ביטוחי הרכב רכוש, שמוכרים לציבור כ"ביטוח מקיף" ו"ביטוח צד ג’", שאותם טסלה עשויה להציע ללקוחותיה. 

5 צעדים בדרך לכניסה של טסלה לישראל

  1. נודע לראשונה כי טסלה מקדמת את הכניסה שלה לשיווק רכבים בישראל (אוקטובר 2019)
  2. החברה פתחה בהליך איתור מנכ"ל לפעילות שלה בישראל (נובמבר 2019)
  3. חטיבת המחקר של טסלה הקימה נציגות בישראל (ינואר 2020)
  4. רשמה חברה בת בישראל, שאמורה לעסוק גם באנרגיות מתחדשות (פברואר 2020)
  5. מנהלת מגעים עם גורמים בענף הביטוח המקומי על שיתוף פעולה אפשרי (כעת)

השלב הבא: שיווק ישיר של רכבים מתוצרת טסלה בישראל