יועז הנדל | בלעדי

היוצרים לשר הנדל: "אף אחד מחברי ועדת פולקמן אינו מקצוען"

איגודי היוצרים מודאגים מהעדר אנשי מקצוע בהרכב הוועדה שהקים שר התקשורת יועז הנדל כדי לבחון את שוק התקשורת ומבקשים ממנו לשלב בוועדה גם נציגים של איגודי היוצרים, המפיקים והשחקנים

יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס
יועז הנדל / צילום: כדיה לוי, גלובס

איגודי היוצרים מודאגים מהעדר אנשי מקצוע בהרכב הוועדה שהקים שר התקשורת יועז הנדל כדי לבחון את שוק התקשורת ומבקשים ממנו לשלב בוועדה גם נציגים של איגודי היוצרים, המפיקים והשחקנים.

במכתב ששלחו מנהלי האיגודים לשר הם מסבירים את עמדתם: "שמחנו לשמוע כי החלטת להקים ועדה בראשות מר רועי פולקמן שתטפל בשוק השידורים במדינת ישראל. עם זאת התאכזבנו לראות כי חברי הועדה שמינית הם מומחים גדולים בתאוריה של תקשורת וברגולציה של שידורי הטלוויזיה אולם לצערנו אף אחד מהם אינו מקצוען ואין לו ניסיון בפרקטיקה של שידורי הטלוויזיה ובלווין ובכבלים בערוצים מסחריים, בכלל זה בתאגיד, בשידורי הטלוויזיה של פרטנר וסלקום, בשידורי האינטרנט של יס והוט. או בשפתך: כולם בוגרי פו"מ אבל אף אחד מהם לא שירת בחי"ר בסיירת או בשייטת. מצטיינים בתאוריה אבל חלשים בפרקטיקה".

נזכיר כי לפני שבועות ספורים הודיע הנדל על הקמת ועדה לבחינת תחום השידורים בישראל בראשות רועי פולקמן. הוועדה אמורה לבחון התאמת הרגולציה לשוק השידורים שעבר בשנים האחרונות שינויים באופן אספקת וצריכת התוכן . בין הסוגיות שייבחנו: יצירת גוף רגולציה אחיד לכל הגופים המשדרים, מיקוד הרגולציה, הגנה על יצירה מקומית, בחינת האסדרה הראויה על הפקה ושידור חדשות, בחינת האסדרה הראויה על הסדרי בעלויות בשוק השידורים.

כאמור, בראש הוועדה עומד הח"כ לשעבר רועי פולקמן וחברים בה עו"ד דנה נויפלד, ד"ר עופר רז, עו"ד ליאת בלום, יאיר חקק, רעיה עדני ועו"ד עידית מועלם. כמשקיפים לוועדה יכהנו יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב , עו"ד איתמר חרמון וטל כהן תשמש כרכזת הוועדה.

מנהלי האיגודים מבקשים לצרף לוועדה גם נציגים של היוצרים, השחקנים והמפיקים ומסבירים: "אלו הם אנשי השטח המכירים את המקרו של השוק בכל גופי שידורי הטלוויזיה בארץ".