כל הדרך להקפאת הליכים: 13 רוכשים של אלדד פרי טוענים - "החברה עקצה אותנו"

רוכשי הדירות מבקשים להצטרף לתיק הקפאת ההליכים שהוגש נגד קבוצת פרי • בפנייתם לביהמ"ש הם טוענים למעשי רמייה כלפיהם • גם רוכשים אחרים בפרויקט מבקשים להצטרף להליך • ובתוך כך מינה היום ביהמ"ש את עוה"ד אהוד גינדס וגונן קסטנבאום לנאמני החברה, והוציא צו להקפאת הליכים נגדה

אלדד פרי / צילום: איל יצהר
אלדד פרי / צילום: איל יצהר

טענות חדשות נגד קבוצת פרי נדל"ן. 13 רוכשי דירות בפרויקט של קבוצת פרי ברחובות בשם "אורות חנן", הגישו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי מרכז, בה הם מבקשים להצטרף להליך חדלות הפירעון שנפתח השבוע נגד פרי נדל"ן. "בפתח הדברים יטענו המבקשים כי לצערם הרב הם נפלו קורבן למקרי הונאה ותרמית קשים ביותר מצד קבוצת אלדד פרי ו\או חברות שבבעלותה, כאשר האחרונים הוליכו ומוליכים שולל את המבקשים על ידי הבטחות כוזבות, תוך ניצול מוחלט של האדם החלש והכנסתו למינוף פרטי נוסף על מימון חוץ בנקאי ממוסד ועשיית פירמידה", נכתב בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר.

כן נכתב כי, "פרי נדל"ן בחרה לנקוט בדפוס התנהגות של שקרים ומתן הבטחות כוזבות ובמטרה אחת לייצב ולהזרים כספים לחברה על חשבון המבקשים, זאת כאשר המשיבה יודעת כי אין לה למעשה שום פרויקט או דירה ו\או נכס אחר שאותם ניתן למוכר למבקשים תמורת הכספים ועל אחת כמה וכמה שאין לה היכולת הכלכלית להחזיר את הכספים. רק לאחר שהוגשה הבקשה למתן צו לפתיחת הליכים, מתחילה התגלות עומק ההונאה לאור הקריסה הכלכלית שתוצג לבית המשפט הנכבד", נכתב בפתח הבקשה.

ברקע של הבקשה נמצא פרויקט בשם "אורות חנן", בו לדברי הפונים הם רכשו דירה. באתר האינטרנט של פרי נדל"ן, בו מוצגים פרויקטים של החברה, מוצג גם פרויקט "אורות חנן", כשעליו המילה "בבנייה". לפי האתר מדובר בפרויקט שהוא "שכונה סגורה המשקיפה למרחבים של שדות קיבוץ שילר", וכי מדובר ב"הגשמת חלום לצעירים". מבדיקת "גלובס", נמצא כי הבנייה אכן החלה, אלא שהבניין נמצא כיום במצב של שלד, ולא נראה כי הבנייה נמשכת.

בפנייה לבית המשפט הפרויקט מתואר אחרת לגמרי. למעשה מהפניה עולה כי הרוכשים לא מאמינים שהם יקבלו בו דירה אי פעם. "המבקשים הינם חלק מרוכשי דירות בפרויקט "אורות חנן", אשר לאחר מעשה התברר כי המשיבה מכרה לכל אחד מהם דירה שלא קיימת ולא הייתה קיימת ולא תהיה קיימת - למעשה פרי נדל"ן מכרה למבקשים דירה באוויר", נכתב. מהבקשה עולה כי בפרי נדל"ן החלו למכור דירות בפרויקט בלי "קצה קצהו של היתר לדירות", ועל בסיס הודעה של הוועדה המקומית בלבד. "מדובר בהודעת ועדה. לא בפרוטוקול ועדה, לא היתר בנייה, לא החלטת ועדה, אלא הודעת ועדה בלבד". נכתב.

במסגרת הליכי המכירה חתמו בני הזוג ח' "על הסכם הלוואה בסך 850 אלף שקל עם המשיבה, וזאת כנגד קבלת דירה בת 4 חדרים". לדברי הבקשה הכסף הועבר בתוך זמן קצר וכי בפרי נדלן התחייבו למשכון ברשם המשכונות על זכויות פרי נדל"ן במקרקעין. "עובדה זו מלמדת על הרשעות וההטעיה המכוונת מציד של פרי נדל"ן כלפי המבקשים כאשר בהקשר לכך יש להדגיש י למבקשים אין כמעט שום תועלת מרישום משכון אצל רשם המשכונות ללא שיכלולו ורישומו של השעבוד ברשם החברות, ובפרט שמדובר ברישום משכון על קרקע שאינה בבעלות של המשיבה", נכתב. במקרה של רוכשים אחרים מעלה הבקשה מסכת של הלוואות ומשכונים שונים שלגביהם עולות טענות לאי עמידה בהסכמים מצידה של פרי נדל"ן. "פרי נדל" פעלה כל העת במחשכים ובפעולות לא חוקיות כלפי המבקשים כולם, בין אם זה על ידי מכירת דירה רעיונית, בין אם זה קבלת מלוא התמורה מראש והבטחה למתן בטוחה במתבררת שנמחקה כלא הייתה או כלל לא נרשמה", נכתב בפנייה לבית המשפט.

"סיפורי "ענבל אור" מתגמדים"

במקביל קבוצה אחרת בפרויקט, שנמנית על עמותת הבנייה "אורות חנן", הגישו בקשה משלהם להצטרף להליך המשפטי. גם בקשה זו הוגשה על ידי עו"ד אריאל יונגר. מדובר ב-28 פונים. מהכתוב בפניה עולה כי גם להם טענות קשות. "לצערם הרב של המבקשים סיפורה של "ענבל אור", מתגמד עשרות מונים לעובדות מסמרות השיער שיפורטו", נכתב. "פרי נדל"ן ו\או מי מטעמה ו\או אלדד פרי, כל אחד בהתאם לאחריותו פעלו כ"מכונת קסמים" משומנת והצליחו בכישרון רב ובעורמה לתעתע ולהתל ולהתעלל בחברי המבקשת ולשכנע אותם, איש איש בהסכם אישי, להשקיע את חסכונותיהם הדלים ו\או כספים שנטלו מקרובי משפחה ברכישת פרויקט מגורים בעיר רחובות, כשלצערנו עד היום הפרויקט לא הושלם". יצוין כי מרבית חברי העמותה שילמו מראש כבר בשנים 2014-2015 את כל התמורה בגין רכישת הדירה המובטחת", נכתב. לפי הפניה עולה כי בכדי לשלם כספים בפרויקט נעזרה פרי נדל"ן בחברת המימון טריא, "תוך שימוש ציני, לפחות בחלק מכספי ההלוואה לכיסוי ההתחייבויות של פרי נדל"ן. חברי המבקשת מוצאים עצמם נדרשים היום לשלם מיליוני שקלים לכיסוי ההלוואה שפרי נדל"ן נטלה מחברת טריא, ובנוסף לשלם יותר מעשרה מיליון שקל, לצורך השלמת הפרויקט. סך הכל חובות פרי נדל"ן הישירים למבקשת נאמדים בכ-17-18 מיליון שקל, זאת לא כולל דמי שכירות שפרי נדל"ן התחייבה לשלם להם מדי חודש בחודשו וכעת גם הבטחה זו יורדת למצולות", נכתב.

בית המשפט ממנה נאמנים

יצוין כי כחלק מההליך שנפתח באמצע השבוע הועלו טענות נוספות נגד החברה. היום נערך דיון באשר להמשך ההליך. במהלך הדיון החליטה השופטת עירית וינברג נוטוביץ' למנות את עורכי הדין אהוד גינדס וגונן קסטנבאום לנאמני החברה. באשר לשאלה שהתעוררה בימים האחרונים בדבר הבעלות בפרי נדל"ן, אמר נציג חברת גמי וחיים שבשליטת חיים חמו, כי , "מרשתי העבירה 220 מיליון שקל, בחודשים האחרונים 30 מיליון שקל. על הכסף החדש הזה ניתנו לה שיעבודים שנרשמו לאחרונה", אמר והוסיף כי, "היא לא שותפה בחברה, היא השקיעה כספים וביטלה את העסקה כשהבינה את גודל הבור שהיא נפלה", אמר כאמור במהלך הדיון בבית המשפט.

בנוסף, בית המשפט הוציא צו להקפאת הליכים נגד פרי נדל"ן.

מקבוצת אלדד פרי נמסר בתגובה: "על פי החלטת בית המשפט, קבוצת אלדד פרי הולכת להליך הבראה. למרות חילוקי הדעות שיש בין השותפים הם נכונים לשלב ידיים ולפעול בשיתוף פעולה יחד עם הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט על מנת להבריא את הקבוצה ולעמוד בכל התחייבויותיה. הנהלת הקבוצה תעשה הכל על מנת להמשיך את הפרויקטים להם התחייבה, להגן על כספם של הרוכשים והספקים, להבריא את הקבוצה ולהצעידה לדרך חדשה יציבה ובטוחה.

"ברור לנו עכשיו שחברי הקבוצות ורוכשי הדירות מודאגים מהמצב אליו נקלעה הקבוצה והם פועלים מתוך ניסיון להבין את מצבם המשפטי והקנייני ולהפעיל לחץ על הקבוצה. את המצב מנצלים גם "מומחים" תאבי פרסום המנסים לגייס את לקוחות הקבוצה למאבקים משפטיים מיותרים ומנסים לפגוע באמינותה של הקבוצה וביושרת מנהליה ובעליה. הקבוצה תיתן מענה במסגרת הליך ההבראה לכל לקוחותיה וספקיה אך לא תנהל זאת באמצעות התקשורת. למרות המצב התזרימי הזמני אליו נקלעה הקבוצה, הרי שיש לה עודף נכסים ובטוחות על פני התחייבויות, והיא תעמוד בכל התחייבויותיה".