קוקה קולה | בלעדי

מערערת על המונופול: וילי פוד החלה לייבא לישראל קוקה קולה

ל״גלובס״ נודע כי מדובר בייבוא מקביל של שישיות קוקה קולה וקולה זירו • עד כה התבצע ייבוא כזה על ידי שחקנים קטנים בלבד ולכן מדובר בצעד הצהרתי ובאיתות למונופול המשקאות הישראלי

וילי פוד החלה לעשות יבוא מקביל לקוקה קולה, כך נודע ל״גלובס״. יבואנית המזון הציבורית שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר ייבאה לישראל כמות מוגבלת של ששיות בקבוקי קוקה קולה וקולה זירו לישראל. ככל הידוע מדובר בהיקף מוגבל של ייבוא מאוקראינה.

לפי דיווחים של גורמים ברשתות המזון, השישיות המיובאות של וילי פוד נמכרות לצרכן במחיר של כ-25 שקלים, לעומת המחיר הנפוץ ברשתות הקמעונאות אשר לפי פרייסז נע בין 33.90 שקלים ל-44.90 שקלים. בענף מעריכים כי בכוונת החברה להמשיך ולייבא את המוצר לארץ. עדיין לא ברור האם וילי פוד תוכל להמשיך ביבוא שכזה גם בעתיד ובהיקפים גדולים יותר, אך בהנחה וכן, מדובר באיום ובקריאת תיגר על קבוצת קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית), היצרנית הרשמית של המותג בארץ.

מדובר בשתיים מחברות המזון הגדולות בישראל, כשעדיין קבוצת קוקה קולה ישראל נחשבת לגדולה בהרבה, כשהיא החברה הרביעית בגודלה בענף. בשנתיים האחרונות וילי פוד נכנסה לתחרות בתחום נוסף מול קבוצת קוקה קולה ישראל - מוצרי חלב, כשהחלה לייבא לישראל מוצרי חלב, חמאה, גבינות ויוגורטים.

זו לא הפעם הראשונה שנעשה יבוא מקביל של מוצרי קבוצת קוקה קולה לישראל, בין היתר של מותגי הבירה של החברה. עם זאת, היבוא המקביל בדרך כלל התבצע על ידי ספקים קטנים בהרבה, ולא על ידי שחקניות גדולות ודומיננטיות בענף המזון. מכיוון שעדיין מדובר בכמויות קטנות יחסית, מדובר בצעד הצהרתי מול הענף.