אלשטיין: "נציגי אג"ח ט' נהגו באגרסיביות ולא אפשרו להגיע להסדר חוב רציני"

מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי דחו את הצעת הסדר החוב של בעל השליטה והחליטו להסמיך את הנאמן להעמיד את מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי • לדברי אלשטיין, "הצעות נדיבות וניסיונות למו"מ נדחו על הסף אל מול הקרנות הטורפניות"

אדוארדו אלשטיין   / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

איש העסקים אדוארדו אלשטיין מגיב להחלטת מחזיקי אג"ח ט' לדחות את הצעת הסדר החוב שלו לאי.די.בי, ולהסמיך את נאמן האג"ח להעמיד את מלוא חוב החברה כלפיהם לפירעון מיידי. היום (ג') הודיע אשלטיין כי הגיש את ההצעה המשופרת למחזיקי איגרות החוב של חברת אי.די.בי מסדרות י"ד וט"ו, שמבטיחה פירעון מלא שלהן. עוד ציין אלשטיין כי "לנציגות מחזיקי אג"ח ט' הוצעו הצעות נדיבות ביותר, שלצערנו נדחו על הסף".

לדברי אלשטיין, הזרמת המזומן והערבויות מבטיחות את המשך שליטתו בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות, ששולטת בחברות נכסים ובניין, סלקום, מהדרין, אלרון ואפסילון. אלשטיין מסר כי הוא נחוש להמשיך ולהחזיק בשליטה בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש).

אלשטיין, ששולט באי.די.בי ובדסק"ש, ציין כי הצעתו המשופרת תבטיח פירעון מלא של שתי סדרות האג"ח (י"ד ו-ט"ו) בסכום כולל העולה על 1 מיליארד שקל, מתוכו יותר מ-400 מיליון שקל במזומן. לדברי אלשטיין, הצעתו משקפת למניות דסק"ש וכלל ביטוח שווי העולה בכ-100 מיליון שקל על הערכת השווי שהכינה לאחרונה חברת פרומתיאוס.

אלשטיין אמר עוד שהוא מורגל במאבקים, בעולם העסקים מזה 40 שנה. "השקעתי בחברות למעלה משלושה מיליארד שקל, מאז התחלתי את ההשקעות בארץ ובכוונתי לפרוע את מלוא ההתחייבויות לסדרות י"ד וט"ו על מנת להמשיך ולשמר את השליטה בחברה.

"לבעלי אג"ח ט' הוגשו הצעות נדיבות שמביאות את עלות ההחזקה בדסק"ש לכפול מערכה בשוק אך לצערי כל ההצעות והניסיונות לנהל מו"מ נדחו על הסף אל מול הקרנות הטורפניות ונציגיהן. נציגי אג"ח ט' נהגו באגרסיביות ולא אפשרו להגיע להסדר חוב רציני ההולם את ערכם הכלכלי של הבטוחות.

"ככל שבעלי אג"ח ט' סבורים ששווי הנכסים שנותרו בחברת IDB גבוה יותר הם מוזמנים לממש אותם או להחזיק בהם, ככל שיתרצו ויאותו לנהל מו"מ רציני - הדלת נשארת פתוחה.

"מאז התחלתי את ההשקעות בארץ החברות פרעו חוב של למעלה מ-25 מיליארד. בכוונתי ללכת להליך מואץ של שמירה על הנכסים בתיאום בעלי שתי הסדרות.

"ספגנו הפסדים כתוצאה מירידת ערכה של כלל ביטוח בעוד שנמנע ממני ליטול חלק בניהולה, וכתוצאה מאירועים שלא היו בשליטנו ומטעויות שעשינו. מהטעויות הפקנו לקחים. אמשיך להשקיע בקבוצה ולהוביל את אותה לדרך של צמיחה והצלחה".

מנציגות אג"ח ט' נמסר בתגובה: "לא נשפוט אף אדם בעת מצוקתו. כשנגמרים לבעלי השליטה באי.די.בי כל הכדורים במחסנית נשארים להם כנראה רק טריקים, שטיקים ומניפוצליה במידע לתקשורת. רק שאפילו הפייק ניוז האלו, בדבר התעלמות, דורסנות 'ושאר ירקות', הופרכו זה מכבר באסיפת אג"ח ט' האחרונה, קבל עם ועדה, ובנוכחות כל מי שמנסה למחזר אותם שוב. עובדה אחת פשוטה עומדת על תילה: הד"חצים שאלשטיין עצמו מינה, הם אלו שתובעים אותו".