הפרת בידוד שלישית בצוות הבכיר של ראש הממשלה נתניהו

יועצו המדיני של ראש הממשלה ראובן עזר, שחזר בשבוע שעבר מוושינגטון ונדרש לשהות בבידוד, נראה ביום שישי האחרון עורך קניות במבשרת ציון • זו ההפרה השנייה של עזר, שיצא לריצה מחוץ למלון בארה"ב כשגם אז היה אמור לשהות בבידוד • אתמול נצפה יועץ אחר של נתניהו, טופז לוק, כאשר הוא מצלם מפגינים בבלפור ומפר גם את הוראות הבידוד שלו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: קובי גדעון, לע"מ

אחרי שאתמול בלילה הפר יועצו של ראש הממשלה טופז לוק את חובת הבידוד שלו כשיצא לצלם מפגינים באזור בית רה"מ בירושלים, הבוקר נודע כי יועצו המדיני של נתניהו, ראובן עזר, הפר גם הוא את חובת הבידוד כאשר יצא ביום שישי האחרון לקניות משפחתיות בסופר זמיר במבשרת ציון סביב השעה 11:30.

זו ההפרה השנייה של עזר, שבשבוע שעבר כאשר הגיע לארה"ב ואמור היה לשהות בקפסולה שנקבעה לפי ההנחיות, יצא בכל זאת לבדו מתחומי המלון. אנשי המשלחת שיצאו לוושינגטון, לרבות קבוצת העיתונאים, קיבלו הוראות מדוקדקות שלא לצאת מפתח המלון ואף נדרשו לאכילה בנפרד ממסעדת ארוחות הבוקר של המלון. ההנחיות היו כה קפדניות, שהמצטרפים למשלחת נדרשו לחתום על התחייבות שלא יפרו את ההנחיות ונאסר עליהם להשתמש במתקני המלון, לרבות בחדר הכושר.

למרות זאת, עזר יצא לריצת בוקר מחוץ למלון בניגוד להנחיות מול עיניהם של העיתונאים שהיו סגורים בחדריהם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש המל"ל מאיר בן שבת ראה את הדברים בחומרה רבה ונזף בעזר (עוד בוושינגטון).

כעת מתברר שגם אחרי הנחיתה בארץ בעוד כל נוסעי המטוס נשלחו לבידוד ביתי למשך חמישה ימים, עזר יצא לקניות ביום שישי בבוקר.

ממשרד רה"מ נמסר: התקיים בירור מול עזר. הוא ציין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי כללי הסגר ומעבר לבידוד הגיעה רק בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי והוא לא התעדכן ומצר על כך.

בסופו של דבר עזר נקרא לסדר על ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו.

כאמור, יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, אמור היה לשהות בבידוד, אך במוצאי החג, ביום א', אחרי שהתייצב לבדיקת הקורונה במשרד רה"מ (באזור קריית הממשלה), נסע לוק לאזור בלפור ושם יצא מרכבו וצילם מפגינים, כל זאת בניגוד לכללי הבידוד.

אחת הבעיות בסגר השני, היא אמון הציבור במערכות השלטון תוך ניסיון להסביר לאזרחים שלא רק הם נדרשים לסגר כללי, אלא שגם צמרת השלטון ממלאת אחר ההנחיות.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו נשאל על כך הבוקר (ב) בגלי צה"ל ואמר כי "ככל שהפרטים ביחס ללוק נכונים, הפרת בידוד היא עבירה חמורה ואני מניח שהמשטרה ללא תעשה סלקציה באכיפה. אלמד את הסיפור הבוקר".