עסקת בית השגריר בהרצליה הושלמה: אדלסון ישלם 20 מיליון שקל מס רכישה

ל"גלובס" נודע כי המיליארדר שלדון אדלסון ישלם מס של כ-20 מיליון שקל על רכישת בית שגריר ארה"ב שהושלמה מספר ימים לפני החג • את הנכס רכש אדלסון תמורת יותר מרבע מיליארד שקל - סכום שיא עבור בית פרטי בודד בישראל

בית השגריר ברחוב גלי תכלת בהרצליה ושלדון אדלסון (בעיגול) / צילום: איל יצהר, גלובס
בית השגריר ברחוב גלי תכלת בהרצליה ושלדון אדלסון (בעיגול) / צילום: איל יצהר, גלובס

מס הרכישה שישלם המיליארדר שלדון אדלסון בגין רכישת בית השגריר האמריקאי בהרצליה פיתוח, יעמוד על כ-20 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". עסקת המכירה הושלמה מספר ימים טרם החג, ובמסגרתה רכש המיליארדר היהודי אמריקאי אדלסון את הנכס תמורת סכום של יותר מרבע מיליארד שקל - סכום שיא עבור בית פרטי בודד בישראל. מטעמו של אדלסון לא נמסרה תגובה לידיעה.

כמה ימים לאחר שדבר עסקת הנדל"ן נחשף לראשונה ב"גלובס", בסוף אוגוסט, פרסמה השגרירות האמריקאית בתחילת ספטמבר כי "מחלקת המדינה בחרה את הרוכש, על בסיס ההצעה הכספית הגבוהה והטובה ביותר. הודענו על כך לרוכש הבית וגם למציעי הצעות שלא זכו במכרז. השגרירות תפנה את בית השגריר בהרצליה עד לאביב 2021. אין בין הצדדים הסכם או סעיף ובו המשך שכירת הנכס לשימושו של השגריר או למטרות שימוש ממשל אחר. הסכם השכירות לטווח קצר של הנכס עד לאביב 2021 יאפשר העברה מסודרת ובטוחה של הנכס".

בית השגריר האמריקאי, הממוקם ברחוב גלי תכלת 40, הוא מבנה ששטחו הבנוי כ-1,000 מ"ר, על מגרש בשטח חמישה דונם המשקיף לים. הנכס רשום על שם ממשלת ארצות הברית מאז הקמתו בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת.

רחוב גלי תכלת שבהרצליה פיתוח נחשב לרחוב היקר בישראל והוא מאכלס כמה מעשירי הארץ. הרחוב ממוקם בחלקה המערבי של הרצליה פיתוח ובנוי על מצוק הנמצא בקו ראשון אל הים. בשנת 2005 מכר איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף לאיש ההייטק זקי רכיב וילה ברחוב תמורת 100 מיליון שקל. ב-2010 מכר רכיב את הווילה בגלי תכלת לטדי שגיא ב-146 מיליון שקל. לאחרונה נחשף כי איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ' שילם יותר מ-200 מיליון שקל עבור הבית היקר בישראל (עד היום), אף הוא בהרצליה פיתוח, שאותו רכש מידי הפילנטרופ ומנהל קרנות הגידור היהודי-בריטי אלן הווארד.