אינטל מקדמת בניית מבנה חדש בגודל 90 אלף מ"ר במתחם מת"ם בחיפה

המבנה החדש ישתרע על שטח כולל של כ-90 אלף מ"ר • במרכז החדש יועסקו למעלה משלושת אלפים עובדים

כך יראה המבנה החדש של אינטל במתחם מת"ם בחיפה / הדמיה: אלדר מושלי אדריכלים
כך יראה המבנה החדש של אינטל במתחם מת"ם בחיפה / הדמיה: אלדר מושלי אדריכלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העיר חיפה החליטה אמש להמליץ בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה על הפקדת תוכנית להקמת מבנה חדש של חברת אינטל, שישתרע על שטח כולל של כ-90 אלף מ"ר. במרכז החדש יועסקו למעלה משלושת אלפים עובדים. אינטל חיפה הינו מרכז הפיתוח הראשון שהוקם מחוץ לגבולות ארה"ב ב-1974 והוא גם מרכז הפיתוח הראשי של אינטל בישראל.

המבנה החדש יוקם בגבולו הצפוני של פארק מת"מ, בסמוך למבנה הקיים של החברה, המחובר בגשר עילי מעל רחוב סחרוב עם מבנה נוסף של החברה המצוי בתחומי הפארק. המבנה מתוכנן כבנין ירוק ומציע, בחלקו המזרחי, הגובל בכביש מס' 4, פיתוח נופי המשלב בריכות נוי. על תכנון המבנה החדש מופקד משרד האדריכלים מושלי אלדר.

כך יראה המבנה החדש של אינטל בחיפה / הדמיה: אלדר מושלי אדריכלים
 כך יראה המבנה החדש של אינטל בחיפה / הדמיה: אלדר מושלי אדריכלים

פארק מת"ם (מרכז תעשיות מדע) בחיפה ממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, סמוך לגבולה עם טירת כרמל, בין כביש 2 לכביש 4. שטחו של הפארק הוא כ-270 אלף מ"ר בנוי, המושכרים לכ-70 חברות, אשר מעסיקות כ-12 אלף עובדים בפארק. ע"פ נתוני חברת גב ים, הפארק מניב כ-140 מיליון שקלים בשנה. בין היתר, מאכלסות את פארק מת"ם חברות אינטל, אלביט מערכות, מייקרוסופט, DELL-EMC, אפל, אמזון, פיליפס, גוגל ויאהו.

חטיבת הקרקע שעליה יוקם המבנה, שגודלה כ-10 דונם, נמכרה לאינטל לפני כשנה ע"י מת"ם בסכום של 102 מיליון שקל.