אייסקיור מרחיבה את הסכם הפצה באסיה ל-20 מיליון דולר

החברה הודיעה על הרחבת הסכם ההפצה עם חברת טרומו, שכעת תפיץ את המוצר שלה גם בתאילנד • אייסקיור פיתחה מכשיר לצריבה בהקפאה של גידולים סרטניים ושפירים

אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור / צילום: אייסקיור
אייל שמיר, מנכ"ל אייסקיור / צילום: אייסקיור

חברת אייסקיור הודיעה היום (ד') על הרחבת הסכם ההפצה שלה עם חברת טרומו אשר היום מפיצה את מוצריה ביפן, וכעת תפיץ אותם גם בתאילנד. לאור זאת צמח היקף ההסכם הכולל ל-20 מיליון דולר לתקופה של 6 שנים. אייסקיור  נסחרת בבורסה בתל אביב ופיתחה ומשווקת מכשיר לצריבה בהקפאה של גידולים סרטניים ושפירים.

אייסקיור היא חברה ותיקה בשוק ההון הישראלי, והאסטרטגיה הראשונה שלה לשיווק מוצריה, תחילה לטיפול בגידולים שפירים בשד בארה"ב, ורק כשלב שני לטיפול בגידולים ממאירים, פחות הצליחה ולא הובילה להכנסות מהותיות לאורך השנים. בשנה האחרונה חתמה החברה על כמה הסכמי הפצה ברחבי העולם, ללא מיקוד בארה"ב, ועם דגש על המוצר לגידולים ממאירים בשד. אסטרטגיה זו הגדילה את ההכנסות של החברה משמעותית, ל-6.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 לעומת 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עדיין מדובר בהכנסה נמוכה יחסית לחברת מכשור רפואי, אך המגמה חיובית. הגדלת הסכם ההפצה על טרומו מעידה על שביעות רצון של המפיצה מן המוצר, ועשויה לרמוז על המשך המגמה החיובית.

אייסקיור רשמה בתקופה זו הפסד תפעולי של 5.4 מיליון שקל ועל הפסד נקי של 6 מיליון שקל. בקופתה 23 מיליון שקל נכון לסוף המחצית השניה של 2020. באוגוסט גייסה 20 מיליון שקל מן הציבור. מתחילת השנה עברה מניית החברה עליות וירידות אך בסופו של דבר חזרה למחיר דומה לזה בו נסחרה לפני כשנה, ושווי השוק שלה עומד על כ-89 מיליון שקל.

החברה היא בשליטת (58%) Haixiang Li, איש עסקים סיני עם קשרים בשוק הרפואי באסיה.