אמיר אוחנה: "אין טעם להגביל את התעופה. יש לפתוח את השמיים גם לזרים"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר ל"גלובס" שהוא תומך בפתיחת השמיים וציין כי פנה בנושא לראש הממשלה: "אני מאמין שיהיה שינוי בדבר הזה" • "אם זה היה תלוי בי, הטיסות היו נמשכות כסדרן"

אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ
אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

"אין שום צידוק להגביל את הטיסות. לו זה תלוי בי הטיסות היו נמשכות כסדרן", כך אמר היום ל"גלובס" השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. את הדברים אמר השר אוחנה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפי אוחנה "ראש הממשלה הקשיב והפנים ואני מאמין שיהיה שינוי בדבר הזה".

דבריו של אוחנה מתייחסים לאיסור שחל על ישראלים לטוס, למעט אם הספיקו לרכוש כרטיס טיסה עד ל-25 בספטמבר או אם קיבלו אישור מיוחד ממשרד התחבורה. יתרה מכך סבור אוחנה שגם האיסור על כניסת זרים לישראל שחל מאז מרץ, צריך להתבטל.

"אני לא מבין למה בכלל להגביל את הטיסות. לנוכח נתוני התחלואה כיום, ישראל היא מדינה אדומה. אם יש מישהו שרוצה לשים את נפשו ולבוא לכאן - למה אנחנו מונעים את זה ממנו? התפקיד שלנו הוא להגן אל אזרחי ישראל, ואם אזרח זר רוצה לבוא לפה בכפוף לבדיקת קורונה ולבידוד ממדינות אדומות - במה זה מסכן? אין לי חשש מזה בעת הנוכחית. כשמצבנו יהיה טוב וישראל תהיה ירוקה ומדינות אחרות יהיו אדומות, זו אולי סיטואציה שמצדיקה איסור כניסת זרים לישראל, אבל כיום אין טעם בהנחיה הזו".

גם באשר להגבלת תנועת הנוסעים היוצאים מישראל טוען אוחנה כי מדובר בהחלטה שאין בה כל צידוק. "אם אדם שידו משגת רוצה לקחת את משפחתו ליוון עד יעבור זעם או אם איש עסקים רוצה לנסוע לניו יורק ולשהות שם בתקופה הזו, אם ישראל היא מדינה אדומה ויש כאלו שרוצים לצאת למדינה ירוקה ולשהות שם בבטחה עם או בלי מסכות - למה אני מונע את זה מהאזרחים הישראלים? אם זה היה תלוי בי, הטיסות היו נמשכות כסדרן ואני מאמין שראש הממשלה ששמע והקשיב לדברים יבין שאין כל טעם להגביל את התעופה וכי הנכון הוא לפתוח ולשחרר את התנועה האווירית".

תנועת הנוסעים בנתב"ג היום נשענת עדיין על אלו שהספיקו לרכוש כרטיסים לפני ה-25.9 עם כ-8,700 נוסעים, מהם 4,500 הם נוסעים שיוצאים מישראל. בלוח הטיסות יש 93 טיסות. מתחילת אוקטובר ועד היום תנועת הנוסעים בנתב"ג עמדה על כ-20.5 אלף נוסעים ב-219 טיסות.