ג'יימס בונד עובר דירה: פירס ברוסנן מוכר את אחוזתו ב-100 מיליון דולר

אחרי 20 שנה, כוכב סרטי ג'יימס בונד פירס ברוסנן ואישתו קילי שיי סמית' מוכנים להיפרד מבית המשפחה היוקרתי שלהם במאליבו • הכירו את "בית הסחלב" שנבנה ועוצב בהשראת מסעות בני הזוג לתאילנד, וכולל גישה פרטית לאחד החופים היפים בעולם

השכונה שבה נמצאת האחוזה של פירס ברוסנן (בעיגול) שבמאליבו / צילום: יוטיוב, Jordan Strauss/AP
השכונה שבה נמצאת האחוזה של פירס ברוסנן (בעיגול) שבמאליבו / צילום: יוטיוב, Jordan Strauss/AP

השחקן פירס ברוסנן ואשתו קילי שיי סמית' החליטו להיפרד אחרי 20 שנה מביתם היקר במאליבו, קליפורניה. כוכב סרטי ג'יימס בונד וזוגתו העיתונאית מוכרים את האחוזה שלהם ב-100 מיליון דולר, כפי שעולה מאתר חברת הנדל"ן האמריקאית קומפאס.

 

הזוג קנה את שתי חלקות האדמה עליהן האחוזה הענקית נבנתה בשנת 2000, בסך הכל שנה לפני שהתחתנו, תמורת 7.35 מיליון דולר. בשנים הראשונות ברוסנן וסמית' התגוררו בבית כפרי קטן שהיה בשטח, ולאחר מכן הרסו אותו כדי להקים את בית החלומות שלהם הכולל חמישה חדרי שינה ו-14 חדרי אמבטיה בהשראת מסעותיהם לתאילנד, היכן שברוסנן הצטלם לסרט "מחר לנצח" בסדרת סרטי בונד.

בני הזוג קראו לאחוזה "בית הסחלב" ושילבו בו השפעות דרום-מזרח אסיאתיות כמו קירות במבוק, צמחייה טרופית וגג חימר ירוק בהשראת המקדשים שראו בתאילנד. העבודה על בית הסחלב ערכה כמעט עשור, לפי דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל". 

אחוזת ברוסנן-סמית' עוצבה ע"י ראלף ורוס אנדרסון, ונבנתה ע"י חברת הבנייה אלבינו. היא מורכבת ממבנה ראשי בסגנון אתר נופש ובית אורחים\בריכה בן שתי קומות, החולשים על שטח של כ-1,161 מ"ר. לבית יש גם גישה לים וחלקת חוף פרטית בברוד ביץ' של מאליבו.

שטח הסוויטה המרכזית באחוזה הוא עצום, כ-371 מ"ר, וכולל אזור ישיבה גדול, שני תנורי אח, חדרי אמבטיה כפולים, חדרי הלבשה ודלתות זכוכית מתקפלות שמובילות לדק פרטי שמשקיף אל הים וההרים סביב הבית.

אם זה לא היה מספיק, האחוזה כוללת גם חדר כושר, חדר תיאטרון, סטודיו אמנות וספרייה, ספא בסגנון יפני (עם סאונה, חדר אדים ובריכות חמות וקרות), סטודיו הקלטות ובר.

בחצר האחורית תוכלו למצוא בריכת מים מלוחים עם מפל, שני אזורים מקורים לאכילה וישיבה שמשקיפים על הנוף, גנים שופעים ואפילו פינה מכוסה בחול ים עבור אלו שלא מעוניינים לעשות את ההליכה עד לחוף עצמו.

השכונה במאליבו שבה נמצאת האחוזה של פירס ברוסנן  / צילום: מתוך יוטיוב
 השכונה במאליבו שבה נמצאת האחוזה של פירס ברוסנן / צילום: מתוך יוטיוב

הזוג ברוסנן-סמית' מבלה בשנים האחרונות יותר ויותר זמן בהוואי, מולדתה של סמית', לאחר ששני ילדיהם המשותפים, פריס בן ה-19 ודילן בן ה-23, עזבו את הבית. לברוסנן יש עוד שלושה ילדים מבוגרים יותר מאישתו המנוחה קסנדרה האריס, שמתה לאחר מאבק בסרטן ב-1991.

"הגיע הזמן להתקדם. זה זמן לשינוי", אמר ברוסנן בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" בנוגע להחלטה שלו ושל סמית' למכור את האחוזה שלהם. הזוג מתגורר לאחרונה באזור בחוף הצפוני של קוואיי בהוואי, אבל כנראה שיתחילו לחפש בקרוב בית חדש בסנטה ברברה, קליפורניה, שם הם השקיעו כ-3 מיליון דולר בבית עבור ילדיהם בשנה שעברה.