גמזו: "רואים ירידה מסוימת בשיעור החיוביים וברמת התחלואה"

פרויקטור הקורונה התייחס היום למצב התחלואה בישראל וציין כי רק בשבוע הבא יתבהר האם ניתן להקל על הסגר הנוכחי • גמזו התייחס גם לשרה גילה גמליאל: "כל אדם שבחר להיות איש ציבור צריך להבין שהכללים שחלים על הכלל, חלים עליו כפל כפליים"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ערך היום מסיבת עיתונאים על רקע מה שמסתמן כתחילת התייצבות התחלואה באוכלוסייה הכללית. למרות ההקלות, גמזו חוזר על ההחלטה שהתקבלה בקבינט, ומסביר כי רק בשבוע הבא יתבהר האם זהו הזמן הנכון להקלות בסגר הנוכחי. מקדם ההדבקה, לדבריו, מעיד על המצב בשטח לפני כשבועיים, כך שלא ניתן לקבוע באופן ודאי דבר בעת הזו, ויש להמתין מספר ימים נוספים.

"אנחנו רואים ירידה מסוימת בשיעור החיוביים וברמת התחלואה. יש סימנים של ירידה אבל מכיוון שמדובר כאן בתזזית של ימי החג אנחנו לא יודעים בוודאות אם ה-R חצה את ה-1 וחושבים שהוא סובב סביב ה-1. אם אני צריך להגיד שאנחנו ברמת תחלואה יורדת בכל הארץ - אין לי את הוודאות הזו", אמר גמזו. "הסגר הזה אפקטיבי מאוד, אני כבר רואה את הירידה במגעים ובתחלואה. זה תלוי באיך שנמשיך מכאן - כולל אכיפה שהיא אלמנט מאוד חשוב. בקבינט האחרון ביקשתי וקיבלו את הצעתי להגדיל את הקנסות הניתנים על הפרת הסגר ובפרט על הפרת בידוד, אך גם לעסקים או להתקהלויות דוגמת חתונות. הקנסות, כרגע, הם קלים ולא מרתיעים מספיק".

גמזו נשאל גם האם השר גילה גמליאל צריכה להתפטר לאחר שנתפסה מפרה את הסגר שהטילה הממשלה. "אני לא בוחר עבור שרים את הצעדים. ההוראות אומרות שאנחנו במשפחות גרעיניות. זה לא הזמן לביקורי משפחות וחברים. לא משנה מי - אזרח או איש ציבור, כולנו צריכים להקפיד על זה. רק כך נוכל להצליח באירוע הנוכחי", השיב. "כל אדם שבחר להיות איש ציבור צריך להבין שהכללים שחלים על הכלל, חלים עליו כפל כפליים. כשהוא עובר על הכלל, זה בינו לבין כל החברה. זה לא נזק בינו לבין עצמו, אלא נזק שסודק את אמון החברה. אני אומר לאנשי הציבור - אל תחפשו הנחות ועיגולי פינה. לכו ישר, הכי ישר שיש. אנחנו מטילים כל כך הרבה על הציבור, הוא רוצה לראות שאנחנו לפחות עושים את מה שמבקשים מהם".