בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; הנאסד"ק זינק ב-1.4%

ענקית השבבים AMD צפויה לרכוש את Xilinx בעסקה ששוויה מוערך ביותר מ-30 מיליארד דולר • הזהב נוסק ב-2% • הדאקס הגרמני נותר ללא שינוי, הפוטסי הבריטי הוסיף 0.65% לערכו • בסין מדד מנהלי הרכש לסקטור הפרטי של Caixin הצביע בחודש ספטמבר על התרחבות הפעילות הכלכלית

בורסת וול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

על רקע הדיווחים מוושינגטון על התקדמות במגעים לעבר חבילת סיוע נוספת לכלכלה האמריקאית, יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. כך, מדד נאסד"ק נסק בלמעלה מ-1.4%, מדד S&P 500 הוסיף 0.9% ומדד דאו ג'ונס טיפס בכ-0.5%.

19:30

המשק האמריקאי מתקרב לחבילת סיוע נוספת? הבית הלבן העלה את הצעתו לסיוע ל-1.8 טריליון דולר. שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין צפוי לשוחח על חבילת הסיוע עם יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי מאוחר יותר היום.  

19:00

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים וזאת במקביל להתחזקות העליות בוול סטריט. בלונדון מדד פוטסי טיפס 0.65%, בפריז הקאק ננעל בעליות של 0.7% ובפרנקפורט הדאקס ננעל ביציבות. 

17:15

מיטצ' מקונל, מנהיג סיעת הרוב הרפובליקנית בסנאט אמר לפני זמן קצר כי חבילת הסיוע למשק האמריקאי בעקבות משבר הקורונה ככל הנראה לא תאושר לפני הבחירות. 

16:30

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסות ניו יורק נפתח בעליות ובכך מסמן יום שלישי ברציפות של ירוק במסכים. כך, מדד נאסד"ק מטפס ב-0.6%, מדד S&P 500 עולה בכ-0.5% ומדד דאו ג'ונס מוסיף כ-0.45%. המשקיעים מוול סטריט נושאים את עיניהם לוושינגטון בהמתנה להשגת הבנות בין הדמוקרטים לרפוליקנים באשר לחבילת סיוע נוספת.

על רקע הדיווח בוול סטריט ג'ורנל מוקדם יותר, מניית זיילינקס מזנקת ב-15% עם פתיחת המסחר. 

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  פרסם המלצת "קנייה" למניית ג'נרל אלקטריק , כך לפי מכתב שהוציא הבנק למשקיעים. בבנק הסבירו כי הם מאמינים כי מניית החברה נמצאת כעת בתחתית ולכן זה זמן טוב לרכוש אותה. עוד צוין במכתב כי למניית ג'נרל אלקטריק פוטנציאל לגדול ב-50% ממחירה הנוכחי. 

בעקבות ההודעה מניית ג'נרל אלקטריק עולה בכ-2.9%. 

15:52

מחיר הזהב ממריא כעת בכ-1.5% לרמה של 1,923 דולר לאונקייה. החוזים לנפט מסוג WTI, שעלה בימים האחרונים נסחר כעת ביציבות סביב 41 דולר לחבית.

14:50

החוזים העתידיים בניו יורק מאותתים על עליות בפתיחת המסחר כאשר אלו מטפסים בעד 0.4%.

ענקית השבבים AMD צפויה לרכוש את Xilinx בעסקה ששוויה מוערך ביותר מ-30 מיליארד דולר, ותכלול מזומן ומניות, כך לפי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל". העסקה עשויה להיסגר כבר בשבוע הבא. מנייתה של Xilinx מזנקת ב-16% בטרום-מסחר. מנגד, מנייתה AMD מאבדת 1.7% בטרום-מסחר.

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות קלות של עד 0.4% במדדים המובילים. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בעליות.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.3%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.7%, הפוטסי הבריטי מוסיף 0.5% לערכו.

09:00

בורסת לונדון חתמה על הסכם למכירת הבורסה במילאנו, איטליה, ליורונקסט תמורת 5 מיליארד דולר.

הכלכלה הבריטית רשמה התרחבות של 2.1% בחודש אוגוסט, מה שמסמן על התאוששות נמוכה מהצפוי לאחר מצב החירום של הגל הראשון של התפרצות הקורונה במדינה. הכלכלנים בשוק ציפו לצמיחה גבוהה יותר של 4.6% בחודש אוגוסט.

08:00

המסחר באסיה מתנהל במגמה חיובית על רקע העליות שנרשמו אמש בוול סטריט בהמתנה לאישור חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית, ועל רקע נתוני מאקרו חיוביים מסין שהצביעו על המשך ההתאוששות הכלכלית של הסקטור הפרטי.

מדד הניקיי היפני משיל 0.3%, הונג קונג ללא שינוי מהותי, הבורסה בשנחאי מזנקת ב-1.9%, שנזן מזנקת בכ-3% והבורסות בדרום קוריאה וטאיוואן סגורות לרגל חג.

בסין' מדד מנהלי הרכש לסקטור הפרטי של Caixin הצביע בחודש ספטמבר על 54.8 נקודות. קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית.

בארה"ב פרסמו אתמול נתוני דרישות האבטלה השבועיות שהצביעו על 840 אלף אמריקאים שמילאו טפסים לדמי אבטלה לראשונה בשבוע שהסתיים ב-3 באוקטובר. מדובר בנתון הגבוה מתחזיות האנליסטים בשוק לתוספת של 825 אלף משרות.