פעיל חברתי עתר נגד גנץ לעצירת מכירת נשק ישראלי לאזרבייג'ן

פעיל חברתי נגד הפצת נשק ישראלי עתר לבג"ץ נגד שר הביטחון, בני גנץ, ויו"ר מחלקת הפיקוח על הייצוא הצבאי, רחל חן, לעצירת מכירת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן, בו השתמשו האזרים בלחימתם נגד הארמנים • לדברי הפעיל: "60% מאמצעי הלחימה של אזרבייג'ן מגיעים מישראל"

בתים הרוסים באזור הגבול שבין ארמניה ואזרבייג'ן לאחר ההפצצות של צבא אזרבייג'ן לעבר אזורי מגורים / צילום: Associated Press
בתים הרוסים באזור הגבול שבין ארמניה ואזרבייג'ן לאחר ההפצצות של צבא אזרבייג'ן לעבר אזורי מגורים / צילום: Associated Press

פעיל חברתי נגד הפצת נשק ישראלי הגיש היום (א') עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון, בני גנץ, ויו"ר מחלקת הפיקוח על הייצוא הצבאי, רחל חן, לעצירת מכירת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן, בו השתמשו האזרים בלחימתם נגד הארמנים בחבל הארץ נגורנו-קרבאך.

הפעיל מסביר בעתירתו לבג"ץ את החלוקה של הכוחות האזוריים ותמיכתה של טורקיה וכ-1400 שכירי חרב סוריים כג'יהאדיסטים בלחימה נגד ארמניה. "יש הרבה עדויות שאותם כוחות ג'יהאדיסטים השתתפו בחטיפת נשים, אונס ורצח נשים, ילדים חפים מפשע בסוריה", הוא מציין ומוסיף "60% מאמצעי הלחימה של אזרבייג'ן מגיעים מישראל. בשבועיים האחרונים הייתה רכבת אווירית מישראל לאזרבייג'ן כדי למלא את המלאי במל"טים ועוד אמצעי לחימה". 

לדברי הפעיל בעתירתו, ישראל לא מכירה ברצח העם הארמני, כי היא מעוניינת להנות מפירות הכספים של הייצוא הצבאי הישראלי לאזרבייג'ן.

העותרים הם הלב היהודי - מפלגה שהוקמה על ידי הפעיל החברתי לפני הבחירות האחרונות. מטרת המפלגה, לדבריהם, היא "להוכיח לעצמנו שלעם ישראל יש לב יהודי".

העתירה מתבססת על סעיף 7 בחוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם , פשע כלפי האנושות, כאשר העותר טוען שהמשלוחים הצבאיים של ישראל לאזרבייג'ן מסייעים בפועל לביצוע הפשעים של אותם לוחמים סורים המגיעים לנגורנו-קרבאך.