גיוסי הון: או.פי.סי ומיקרונט השלימו הנפקות מניות מוצלחות

או.פי.סי אנרגיה השלימה גיוס של כ-737 מיליון שקל בהנפקת מניות לקראת השלמת העסקה לרכישת חברת CPV האמריקאית • מיקרונט השלימה גיוס בהיקף של 12.3 מיליון שקל הנפקת מניות ואופציות

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

חברת או.פי.סי אנרגיה  השלימה גיוס של כ-737 מיליון שקל בהנפקת מניות. בכך, השלימה החברה למעשה את גיוס מלוא מקורות המימון הנדרשים לביצוע העסקה לרכישת חברת CPV האמריקאית, הפועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת.

את הנפקת המניות ליווי החתמים לאומי פרטנרס, ברק קפיטל, מנורה חיתום, פועלים איביאי ואייפקס.

המחיר בהנפקה אתמול נקבע על 32 שקל למניה, בדומה למחיר המניה בבורסה. בעלת השליטה באו.פי.סי, חברת קנון של עידן עופר, השתתפה בהנפקה בהיקף של כ-340 מיליון שקל, בהתאם להודעה מוקדמת שנתנה בדבר כוונתה להשתתף בגיוס בהיקף שלא יפחת מ-100 מיליון דולר.

בכך השלימה או.פי.סי הנפקות הון וחוב בהיקף מצטרפי של כ-1.6 מיליארד שקל בשבוע האחרון. זאת, כחלק מהיערכות החברה להשלמת העסקה לרכישת חברת CPV האמריקאית, בהיקף של כ-815 מיליון דולר.

או.פי.סי תבצע את הרכישה באמצעות שותפות ייעודית, שהוקמה לצורך העיסקה, ושאו.פי.סי תהיה השותף המנהל שלה, ותחזיק ב-70% מהזכויות בה. לצד או.פי.סי יחזיקו בשותפות גם קבוצת כלל ביטוח (12.75%), מגדל (12.75%) ופועלים שוקי הון (4.5%).

מיקרונט גייסה 12.3 מיליון שקל

גיוס הון נוסף במסגרת הנפקת מניות ואופציות, בהיקף של 12.3 מיליון שקל, השלימה מיקרונט . החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מחשוב ומסופונים לניהול ציי רכב ועובדי שטח.

במסגרת המכרז הונפקו לציבור 18,400 יחידות (הכוללות 100 מניות ו-80 אופציות כ"א) במחיר של 670 שקל ליחידה, גבוה ממחיר המינימום שעמד על 600 שקל ליחידה. זאת,  לאחר שנתקבלו ביקושי יתר לכ-34,000 יחידות - פי 2.1 ממספר היחידות שהוצעו לציבור. 

את הגיוס הובילה חברת החיתום סייבל שוקי הון ועורכי הדין יניב הרשקוביץ וגיא אייל ממשרד נשיץ ברנדס אמיר.