איש עסקים מוכר נעצר בחשד להונאה והלבנת הון בהיקף עשרות מיליוני שקלים

מדובר בגבר בן 39 מתל אביב אשר על פי החשד בעת שנקבע כי הינו פושט רגל, פתח חברות נדל"ן, תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד - כל זאת על מנת להונות את נושיו • זוהי פרשה חדשה, לאחר שהשנה הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו ריבוי עבירות של הלבנת הון ועוד

אולם בית משפט / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
אולם בית משפט / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

המשטרה עצרה הבוקר (ג') איש עסקים מוכר בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקפים של עשרות מליוני שקלים. מדובר בפרשה חדשה, לאחר שבתחילת השנה הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון ועבירות נוספות.

הבוקר, כאמור, נפתחה נגדו חקירה גלויה נוספת זאת בתום חקירה סמויה משולבת של משטרת ישראל, רשות המסים והכונס הרשמי. החשוד, בן 39 תושב תל-אביב ששמו עדיין אסור בפרסום, חשוד כי בעת שנקבע כי הינו פושט רגל, פתח חברות נדל"ן , תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד, כל זאת על מנת להונות את נושיו.

נגד החשוד ניתן לפני מספר שנים צו כינוס במסגרת הליך פשיטת רגל בו הוא מצוי בגין חובות של מיליוני שקלים. בין יתר החשדות, מיוחסות לו כעת עבירות של הברחת נכסים, הסתרת פעילות כלכלית, העלמת מסים, דיווחים כוזבים ועוד, הכל במטרה שלא לשלם את מלוא חובותיו לנושיו.

החקירה מתנהלת בשיתוף מפלג הונאה משטרת ת"א, עם היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי וחקירות מע"מ ת"א ומשרד מע"מ גוש דן ברשות המסים.

מחר (ד') בשעות הבוקר יובא החשוד לדיון בבימ"ש השלום בת"א, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.

בהסתבכות הקודמת, הגיש הנאמן על נכסיו, עו"ד חגי אולמן, דו"ח חמור לבית המשפט במסגרתו תיאר במילים קשות את התנהלותו. "נדמה כי אף הנייר מסמיק נוכח השימוש הציני שנעשה בכספי רוכשי הקרקעות, כאשר בעודם מנסים לברר היכן מופקדים כספיהם, ומתי ימשיכו הליכי המכר בעניינם, שוטט בטיולים ראוותניים בחו"ל, יצא למסעות רכישה של מיטלטלין ומקרקעין עד שלעתים נדמה כי אין גבול לבושה... ניתן להצביע, כבר עתה לאחר מספר ימים של חקירה, על סכומי כסף עצומים של 35 מיליון שקל לפחות אותם נטל מהחברה שלא כדין", כתב אולמן.

אולמן פירט בדוח על אודות החגיגה הבלתי נתפסת שערך איש העסקים ששמו אסור בפרסום בכספי קורבנות עוקץ, שכללה נדל"ן, רכבים, ביגוד יוקרתי, שעונים, טיסות לחו"ל, שני רכבים שנרכשו עבור אמו, ועוד מיליונים ש"נחלבו" מן החברה בשיטות שונות. "תמונה קשה ועגומה, כמעט בלתי נתפסת, של התנהלות שערורייתית, הכרוכה במעשים החשודים, חשד כבד, כמעשי מרמה", תיאר המנהל המיוחד.