אפל השיקה ארבעה מכשירי אייפון 12 חדשים: אלה הפיצ'רים והמחירים

כל מכשירי אפל החדשים יתמכו לראשונה ברשתות הסלולר 5G, המספקת מהירות גלישה גבוהה פי כמה מהרשתות הקיימות • כמו כן, אפל השיקה הערב קטגוריה חדשה בשם אייפון 12 מיני • לאחר ההשקה מניית אפל נסחרה בירידות שערים, לאחר שאתמול היא זינקה ב-6.4%

מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת האייפון החדש / צילום: רויטרס
מנכ"ל אפל טים קוק בהשקת האייפון החדש / צילום: רויטרס

אפל השיקה ארבעה מכשירי אייפון 12 חדשים. האנליסטים הציבו רף ציפיות גבוה לקראת אירוע ההשקה אותו הגדירו כחשוב ביותר של אפל בשנים האחרונות, וכתוצאה מכך מניית החברה זינקה ב-6.4%. בהשקה עצמה לא היו הפתעות משמעותיות ביחס להדלפות המקדימות שהתפרסמו בשבועות האחרונים, אך לאחר ההכרזה המניה עברה דווקא לירידות שערים.

כל מכשירי אפל החדשים יתמכו לראשונה ברשתות סלולר בטכנולוגיית 5G, המספקת מהירות גלישה גבוהה פי כמה מהרשתות הקיימות. "היום זאת ההתחלה של עידן חדש לאייפונים. היום אנחנו מביאים את 5G לאייפונים", אמר מנכ"ל אפל טים קוק באירוע ההשקה שהתקיים וירטואלית, ללא קהל, בשל מגפת הקורונה.

בנוסף האייפונים החדשים מגיעים כולם בעיצוב חדש עם קצוות יותר שטוחים וריבועיים, ופחות מעוגלים, עיצוב שחוזר לסגנון של אייפון 4 ואייפון 5. המכשירים יבואו כולם עם מסך OLED סופר רטינה XDR, במקום מסך LED הזול יותר. האייפונים מגיעים עם זכוכית עמידה יותר שאפל מכנה "הגנה קרמית". לראשונה האייפונים החדשים לא יסופקו עם מטען או עם אוזניות אלא עם כבל הטענה בלבד, מהלך שאפל מסבירה ברצון לחסוך פסולת אלקטרונית.

המכשיר הסטנדרטי של אייפון 12 מצויד במסך 6.1 אינץ‘ (כמו אייפון 11 הסטנדרטי) ועם שתי מצלמות אחוריות. גרסה זו תמכר בארה"ב במחיר של החל מ-799 דולר. מכשירים אלו יתחילו להישלח ללקוחות ב-23 באוקטובר. לפי אפל, אייפון 12 יהיה 11% דק יותר מאייפון 11.

אייפון 12 / צילום: הערוץ הרשמי של אפל
 אייפון 12 / צילום: הערוץ הרשמי של אפל

לצד הגרסה הסטנדרטית, אפל הציגה קטגוריה חדשה - אייפון 12 מיני. מכשירים אלו יגיעו עם מסך קטן של 5.4 אינץ‘ וגם הם עם שתי מצלמות אחוריות. אפל הציגה את האייפון 12 מיני כמכשיר ה-5G הקל והדק ביותר בעולם. מכשירים אלו יצאו לחנויות רק ב-13 בנובמבר, עוד חודש, כנראה בעקבות בעיות אספקה של אפל לאור מגפת הקורונה.

במקביל סדרת אייפון 12 תכלול גם שני מכשירים בגרסאות פרימיום - אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס. מחירו של אייפון 12 פרו, עם מסך 6.1 אינץ‘, יתחיל במחיר 999 דולר והוא ימכר החל ב-23 באוקטובר. המכשיר הגדול יותר, אייפון פרו מקס, מצויד במסך של 6.7 אינץ‘ - הגדול ביותר של אפל אי פעם. מכשיר זה יושק גם הוא רק ב-13 בנובמבר במחיר התחלתי של 1,099 דולר.

מכשירי הפרו יגיעו עם שלוש מצלמות אחוריות ועם מספר יכולות חדשות שאמורות לבדל אותם מהגרסאות הרגילות. למשל דגמי הפרו יאפשרו לצלם בסטנדרט של Dolby Vision HDR. טכנולוגיה חדשה שנוספה לשני האייפון פרו החדשים היא חיישן Lidar, שמודד מרחקים באמצעות שליחת קרן לייזר ומשמש בעיקר לאפליקציות מציאות רבודה.

אייפון 12 פרו / צילום: הערוץ הרשמי של אפל
 אייפון 12 פרו / צילום: הערוץ הרשמי של אפל

במקביל להשקת האייפונים אפל הודיעה על מוצרים חדשים נוספים כמו מערכת לטעינה MagSafe, שמתחברת מגנטית לאביזרים בצד האחורי של הטלפון. אפל גם הודיעה כי המשחק הפופולרי בעולם למחשבים, League of Legends, יגיע לאייפונים . עם זאת המשחק יגיע לאייפונים בגרסה חדשה שלא ברור עדיין בכמה תהיה שונה מהמשחק המקורי.

מנכ"ל אפל טים קוק החל את ההשקה לא באייפונים אלא דווקא בהשקה של רמקול חכם חדש, HomePod Mini, גרסה מוקטנת של הרמקול החכם המוכר מבית אפל עם העוזרת האישית סירי. אחת האופציות החדשות ברמקול היא להעביר הודעות אינטרקום דרך מכשירי האייפון, לא משנה איפה הם נמצאים, אל הרמקול שנמצא בבית.

לקראת ההשקה: מניית אפל זינקה

מניית אפל  זינקה אתמול ב-6.4% והוסיפה 128 מיליארד דולר לשווי השוק של חברת הטכנולוגיה, לקראת ההשקה הצפויה הערב (ג') ב-20:00 שעון ישראל של מכשירי האייפון 12 החדשים.

האנליסטים הציבו רף ציפיות גבוה לקראת האירוע אותו הגדירה Wedbush Securities כאירוע של "פעם בעשור". מורגן סטנלי כתב בסקירה בשבוע שעבר כי זהו צפוי להיות "אירוע ההשקה המשמעותי ביותר של אייפונים מזה שנים".

מאז 2012 השיקה אפל בקביעות דגמי אייפונים חדשים במסיבת עיתונאים בחודש ספטמבר, אך השנה סבלה החברה מעיכובים בייצור עקב מגפת הקורונה ובאירוע בחודש שעבר הסתפקה בהצגת שעונים חכמים וטאבלטים חדשים, ללא סמארטפונים.

אייפון 12 מול אייפון 12 מיני / צילום: הערוץ הרשמי של אפל
 אייפון 12 מול אייפון 12 מיני / צילום: הערוץ הרשמי של אפל

בשבועות האחרונים אפל שכרה מטוסים ושלחה עשרות עובדים מארה"ב לסין כדי לפקח על תהליך ההרכבה של מכשירי האייפון החדשים. כמו בהשקה בחודש שעבר, ובניגוד לזמנים נורמליים, גם הפעם אפל תערוך אירוע וירטואלי ללא קהל בשל מגפת הקורונה.

החשיבות של האירוע הערב נובעת בין השאר מכך ש-350 מיליון מתוך 950 מיליון מכשירי האייפון בעולם נמצאים בעמדת שדרוג, לאחר שבעליהם מחזיקים בהם כבר מספר שנים. הערכות הן כי אפל תמכור עוד השנה 75 מיליון מכשירי אייפון 12, על אף מגפת הקורונה והשלכותיה הכלכליות.