אורן קובי הוא איש העסקים שנעצר בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

קובי חשוד כי בעת שנקבע כי הינו פושט רגל, פתח חברות נדל"ן, תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד, כל זאת על מנת להונות את נושיו • מדובר בפרשה חדשה, לאחר שבתחילת השנה הוגש נגד קובי כתב אישום המייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון

אורן קובי / צילום: תמר מצפי
אורן קובי / צילום: תמר מצפי

אורן קובי הוא איש העסקים שנעצר בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כך הותר היום לפרסום. טרם הסתבכותו הכלכלית, כיהן קובי כמנכ"ל בחברה א.ר. לוגיסטיקה נדל"ן, המכונה גם חברת אדמה; חברת צ.א.י לוגיסטיקה נדל"ן, המכונה חברת טרה; וחברת אב.צ.

המשטרה הודיעה כי קובי נעצר בחשד לעבירות הונאה והלבנת הון בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. מדובר בפרשה חדשה, לאחר שבתחילת השנה הוגש נגד קובי כתב אישום חמור המייחס לו ריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון ועבירות נוספות.

בהחלטת בית המשפט השלום בתל אביב להאריך את מעצרו נכתב כי החשדות נגד קובי מבוססים.

החקירה הגלויה נפתחה בתום חקירה סמויה משולבת של משטרת ישראל, רשות המסים והכונס הרשמי. קובי חשוד כי בעת שנקבע כי הינו פושט רגל, פתח חברות נדל"ן, תוך רישומן באופן כוזב על ידי אנשי קש במסמכי תאגיד, כל זאת על מנת להונות את נושיו.

נגד קובי ניתן לפני מספר שנים צו כינוס במסגרת הליך פשיטת רגל בו הוא מצוי בגין חובות של מיליוני שקלים. בין יתר החשדות, מיוחסות לו כעת עבירות של הברחת נכסים, הסתרת פעילות כלכלית, העלמת מסים, דיווחים כוזבים ועוד, הכל במטרה שלא לשלם את מלוא חובותיו לנושיו.

החקירה מתנהלת בשיתוף מפלג הונאה משטרת ת"א, עם היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי וחקירות מע"מ תל אביב ומשרד מע"מ גוש דן ברשות המסים.

בהסתבכות הקודמת של קובי, הגיש הנאמן על נכסיו, עו"ד חגי אולמן, דו"ח חמור לבית המשפט במסגרתו תיאר במילים קשות את התנהלותו. "נדמה כי אף הנייר מסמיק נוכח השימוש הציני שנעשה בכספי רוכשי הקרקעות, כאשר בעודם מנסים לברר היכן מופקדים כספיהם, ומתי ימשיכו הליכי המכר בעניינם, שוטט בטיולים ראוותניים בחו"ל, יצא למסעות רכישה של מיטלטלין ומקרקעין עד שלעתים נדמה כי אין גבול לבושה... ניתן להצביע, כבר עתה לאחר מספר ימים של חקירה, על סכומי כסף עצומים של 35 מיליון שקל לפחות אותם נטל מהחברה שלא כדין", כתב אולמן.

אולמן פירט בדוח אודות החגיגה הבלתי נתפסת שערך קובי בכספי קורבנות עוקץ, שכללה נדל"ן, רכבים, ביגוד יוקרתי, שעונים, טיסות לחו"ל, שני רכבים שנרכשו עבור אמו, ועוד מיליונים ש"נחלבו" מן החברה בשיטות שונות.

"תמונה קשה ועגומה, כמעט בלתי נתפסת, של התנהלות שערורייתית, הכרוכה במעשים החשודים, חשד כבד, כמעשי מרמה", תיאר המנהל המיוחד.

באי כוחו של קובי, עורכי הדין גלעד ברון, חיים לוי ושירית טרויינר ממשרד ברון, מסרו: "מדובר בחקירה שנמצאת בראשיתה. מרשינו כופר בחשדות המיוחסים ומשתף פעולה עם הרשות החוקרת. אנו סבורים שעם העמקת הבירור יתבהרו הדברים".

***חזקת החפות: אורן קובי לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.