אחרי הפגישה הלילית עם נציגי רה״מ: הרשתות דוחות את מרד פתיחת החנויות

פניית פרסה: למרות שהצהירה כי תפתח את החנויות ביום ראשון, הודיעה הבוקר התאגדות רשתות האופנה והמסחר כי היא נסוגה מהאיום • לדברי ההתאגדות בפגישה שנערכה לאחר חצות הלילה הם "זעקו את מצוקת הרשתות" • הדיונים יימשכו גם היום

ימי קורונה - חנויות סגורות בזמן הסגר / צילום: כדיה לוי
ימי קורונה - חנויות סגורות בזמן הסגר / צילום: כדיה לוי

התאגדות רשתות האופנה והמסחר איימה לפתוח את החנויות כבר ביום ראשון הקרוב, וכעת היא עושה פניית פרסה בעקבות פגישה לילית עם נציגי משרד ראש הממשלה שהתקיימה "לאחר חצות". בעקבות הפגישה, מודיעה היום התאגדות רשתות האופנה והמסחר כי היא נסוגה לפי שעה מאיום הפתיחה ביום ראשון בבוקר, וכי הדיאלוג מולם יימשך היום על מנת למצוא פיתרון.

לדברי ההתאגדות, "לאור התקדמות הדיונים אנו מבקשים מהחברים בהתאגדות לדחות במעט את היערכותם לפתיחת החנויות, שתוכננה ליום א' הקרוב", לאחר שלדבריהם בפגישה הם "זעקו את מצוקת הרשתות" ו"הודענו כי החנויות לא יוכלו להישאר סגורות".

לפי שעה, בהתאגדות לא מסרו מה הפתרונות או ההבנות האפשריים לגבי פתיחתן המחודשת של החנויות לאחר הסגר, אך גורמים בהתאגדות מבהירים כי להערכתם מדובר בהשהיה של ימים בודדים.

בשבוע האחרון דיווחנו כי 6,300 חנויות המהוות 35% מההתאגדות של רשתות האופנה, המסחר, והמסעדות, מאיימות להפר את ההנחיות ולשוב לפעילות כבר ביום א׳. גם קבוצות נדל"ן מניב ומרכזי קניות הביעו תמיכה במהלך, ביניהן ביג, צים, קניון דיזנגוף סנטר, קניון הזהב ועוד.