גלאסבוקס הישראלית רוכשת את המתחרה הבריטית SessionCam בעשרות מיליוני דולר

במסגרת הרכישה יצטרפו 100 עובדי SessionCam לגלאסבוקס • סכום הרכישה מוערך בעשרות מיליוני דולר •  ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס: ”עבדנו איתם בשותפות והתאהבנו בצוות“

ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס / צילום: יעל הרמן
ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס / צילום: יעל הרמן

גלאסבוקס (Glassbox), פלטפורמת אנליטיקה לניתוח ושיפור חוויית המשתמש באפליקציות ואתרים, חתמה היום (ה') על הסכם לרכישת המתחרה הבריטית שלה SessionCam. סכום הרכישה לא פורסם, אך הערכה היא כי מדובר ברכישה בהיקף עשרות מיליוני דולר. 

גלאסבוקס הוקמה ב-2010 על ידי ירון גואטה, חנן בלומשטיין ויואב שרייבר. עד היום גייסה החברה 70 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון עליו דיווחה בגובה 40 מיליון דולר היה בחודש אפריל. גלאסבוקס מעסיקה 160 עובדים ובמסגרת הרכישה היא תקלוט את 100 עובדי SessionCam לתוכה. לאחר הרכישה התקיים כבר מפגש של כל עובדי החברה המאוחדת, כמובן דרך הזום.  

הטכנולוגיה של גלאסבוקס מתעדת את המסך של המשתמשים ואת האינטראקציות שלהם באפליקציות ובאתרים של לקוחות החברה. מתוך התיעוד הזה החברה מפיקה תובנות המשמשות את לקוחותיה לשיווק, מכירות ושיפור חוויית המשתמש.  

ירון מורגנשטרן, מנכ"ל גלאסבוקס, סיפר ל"גלובס" כי התהליך מול SessionCam החל לפני מספר חודשים. "עבדנו איתם בשותפות. הם לקחו פתרון שלנו לאפליקציות שלא היה להם ובמהלך התהליך התאהבנו בצוות שם ובסינרגיה איתם", אומר מורגנשטרן.

"הפתרונות שלנו דומים, אבל בעוד אנחנו מתמחים בחברות גדולות, ועובדים למשל עם שישה מתוך עשרת הבנקים הגדולים בעולם, הם מתמחים בחברות קטנות יותר. אנחנו חזקים בתחום הפיננסים והם בעלי נוכחות בעולם הקמעונאות. אנחנו חזקים יותר בעבודה מול אנליסטים עסקיים בחטיבת הדיגיטל ועם הפיתוח בארגון, והם יותר מול אנשי השיווק ו-DevOps. ביחד נוכל ליצור פתרון משותף רחב לשיפור חוויית הלקוח". 

לדברי מורגנשטרן, הרכישה נועדה לתת מענה לצורך גובר בשוק על רקע מגפת הקורונה. "הרבה חברות העבירו פעילות לערוצים דיגיטלים בצורה מהירה מאד, ומהלכים שלוקחים בדרך כלל 5-6 שנים בוצעו במספר חודשים. אבל החברות לא יודעות מה עובד על הלקוחות ומה לא עובד, איפה הקשיים של הלקוחות ואיפה הלקוחות נופלים. הרכישה הנוכחית תאפשר לנו לכסות מגוון של לקוחות בכל הסגמנטים בשוק ולשרת מגוון רחב של גורמים בתוך הארגון". 

עורכי הדין יאיר גבע, יובל זילבר והלנה מלינובסקי ממשרד הרצוג פוקס נאמן ייצגו את גלאסבוקס בעסקה.